Broj tvrtki i zaposlenih u trgovini namještajem u Hrvatskoj je od 2009. do 2019. pao za 37 odnosno 16 posto, pokazuje analiza Financijske agencije (Fine). U 2019. godini u djelatnosti trgovine na malo namještajem, opremom za rasvjetu i ostalim proizvodima za kućanstvo u specijaliziranim prodavaonicama poslovalo je 219 poduzetnika s 2.672 zaposlenih. To je 37,2 posto manje poduzetnika i 15,9 posto manje zaposlenih u odnosu na 2009. godinu kada je bilo najviše poduzetnika (349) i najviše zaposlenih (3.177).
Najveći ukupni prihodi u trgovini namještajem, u iznosu od 3,4 milijarde kuna, ostvareni su u 2019. godini, što je 45,5 posto više u odnosu na 2009. godinu.
Analiza Fine pokazuje da je od 2010. do 2014. kod poduzetnika u djelatnosti trgovine namještajem iskazan neto gubitak, a u 2009. te od 2015. do 2019. godine neto dobit. Najmanja neto dobit ostvarena je 2015. (17,6 milijuna kuna), a najveća 2019. godine (gotovo 203 milijuna kuna). Ostvarena dobit u 2019. godini, kako se navodi, najvećim je dijelom rezultat uspješnog poslovanja Lesnine H koja je ostvarila dobiti od 66,1 milijun kuna.
Na drugom mjestu po ostvarenoj dobiti u 2019. je Jysk (58,4 milijuna kuna), a na trećem Ikea Hrvatska (37 milijuna kuna). Najviše zaposlenih u djelatnosti trgovine namještaja imali su Lesnina H. (738), Ikea Hrvatska (424) i Jysk (416).
Te tri tvrtke su ostvarile i najveće ukupne prihode u 2019. godini – Lesnina nešto manje od 1,1 milijardu kuna, Ikea Hrvatska 851,4 milijuna kuna i Jysk 561,6 milijuna kuna, ili sveukupno 2,48 milijarde kuna, što čini udio u ukupnim prihodima u djelatnosti trgovine namještajem od 86,2 posto.
Prosječna mjesečna neto plaća obračunana zaposlenima kod poduzetnika čija je pretežita djelatnost trgovina na malo namještajem, u 2019. je iznosila 6.925 kuna, što je rast od 76,8 posto u odnosu na 2009. godinu kada je bila 3.917 kuna. (Hina)