Sberbank želi iskoristiti procvat internetske trgovine

Ruski Sberbank planira proširiti poslovanje u sektoru logistike u matičnoj zemlji kako bi iskoristio procvat internetske trgovine, najavila je glavna financijska direktorica Alexandra Buriko.

Budući da se zarada banaka smanjuje, Sberbank se odlučio proširiti na nove sektore, uključujući dostavu hrane, usluge taksiranja, računalstvo u oblaku i kibernetičku sigurnost, nastojeći iskoristiti ono što naziva širim ekosustavom kupaca financijskih usluga.

Dostava je veliki izazov u Rusiji, na koju otpada oko 17 posto Zemljine kopnene mase. Promet u internetskoj trgovini udvostručio se prošle godine, ali je i dalje činio samo oko 10 posto ukupnog prometa u maloprodaji, pa su velike ruske kompanije, od privatnih Wildberriesa i Ozona do AliExpressa Russia i Sberbanke, počele ulagati u logistiku.

Sberbank namjerava u tri godine potrošiti 300 do 350 milijardi rubalja odnosno četiri do 4,6 milijardi dolara na poslovanje izvan bankarstva, a “značajan” dio tog iznosa bit će usmjeren u logistiku, rekla je Buriko.

“Planiramo ulagati u suvremenu automatiziranu logističku infrastrukturu jer toga u Rusiji gotovo da i nema. Imat ćemo logistički centar u svakom velikom gradu odnosno regiji ili dvije regije, ovisno o lokaciji”, rekla je Buriko. Prema njezinim riječima, logistički centri ubrzat će dostavu u sve velike i manje gradove diljem Rusije, nadopunjavajući mrežu bankovnih podružnica.

Sberbank je pokušao ući na područje internetske trgovine u partnerstvu s drugim kompanijama da bi se nakon neuspjelih pregovora s Ozonom i Yandexom odlučio osloniti na vlastite snage.

Financijska direktorica ponovila je da banka ove godine ne planira akvizicije, dodavši da bi se trebali okušati i u internetskoj prodaji odjeće. “I to možemo sami, Zapravo nam samo treba tim koji zna raditi s prodavačima”, zaključila je Buriko. (Hina/Reuters)