Nizozemski pivar Heineken preliminarno je izvijestio da je prvo tromjesečje zaključio s osjetno većom dobiti nego na početku pandemije koronavirusa zahvaljujući većoj prodaji u Africi i Aziji koja je kompenzirala pad u Europi. Kompanija je u prvom tromjesečju prodala 50,3 milijuna hektolitara piva, otprilike kao i u istom razdoblju lani.
Prodaja piva u Africi, na Bliskom istoku i u istočnoj Europi skočila je za 9,9 posto, a posebno snažni bili su rezultati u Nigeriji i Južnoafričkoj Republici, unatoč ograničenjima u opskrbi i zabrani konzumacije alkohola u određenim razdobljima.
Prodaja u Aziji porasla je 5,4 posto, s težištem na jugoistoku kontintenta, uključujući Vijetnam koji spada među najveća Heinekenova tržišta. Kompanija je uspjela povećati prodaju i u prvom prošlogodišnjem tromjesečju, unatoč urušavanju u ožujku zbog širenja koronavirusa.
U Europi prodaja piva potonula je u prva tri ovogodišnja mjeseca 9,7 posto zbog mjera zaključavanja koje su smanjile konzumaciju u kafićima i restoranima za dvije trećine. Rast prodaje u trgovinama nije nadoknadio taj manjak, a pivare su mučili i veći troškovi pakiranja u limenke za jednokratnu upotrebu u usporedbi s jeftinijim povratnim bocama i bačvama.
Heineken je prvo tromjesečje zaključio s neto dobiti od 168 milijuna eura, za gotovo 80 posto većom nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. U usporedbi s pretpandemijskom 2019. godinom manja je četrdesetak posto.
Potvrđuju procjenu o značajnom utjecaju pandemije i postupnom oporavku tržišta u drugoj polovini 2021. godine, ovisno o programima cijepljenja protiv Covida-19. (Hina/Reuters)