Američki digitalni div Amazon izvijestio je o skoku prihoda i dobiti u prvom tromjesečju zahvaljujući uzletu internetske trgovine u pandemiji koronavirusa i poslovanju s uslugama u oblaku. Amazonova je neto dobit u prvom tromjesečju iznosila 8,1 milijardu dolara, pokazuje izvješće objavljeno u četvrtak. U istom prošlogodišnjem razdoblju iznosila je 2,5 milijardi dolara. Neto prihod poskočio je 44 posto, na 108,5 milijardi dolara. Prihod od prodaje oglasa i ostalih proizvoda poskočio je 77 posto, na 6,9 milijardi dolara.
Izvršni direktor Jeff Bezos istaknuo je rezultate odjela za usluge u oblaku Amazon Web Services. “U samo 15 godina AWS se razvio u odjel s godišnjim prihodima od 54 milijarde dolara i sada konkurira najvećim tehnološkim tvrtkama u svijetu”, naglasio je Bezos.
AWS je u prvom tromjesečju povećao prihod 32 posto, na 13,5 milijardi dolara. Kompanije se sve češće odlučuju Amazonu povjeriti posao održavanja tehnološke infrastrukture i očekujemo nastavak tog trenda na prijelazu u razdoblje postpandemijskog oporavka, istaknuo je financijski direktor Brian Olsavsky.
Na početku pandemije koronavirusa kupci su se okrenuli Amazonovim uslugama dostave kućnih potrepština, a tvrtka smatra da će se trend nastaviti i nakon pandemije, posebno kada su u pitanju namirnice.
U razdoblju zatvorenih fizičkih trgovina Amazon je četiri tromjesečja zaredom nizao rekorde u stavci dobiti, privukao je 200 milijuna pretplatnika na program Prime loyalty i zaposlio više od pola milijuna ljudi kako bi udovoljio pojačanoj potražnji.
Predviđaju da će im operativna dobit u tekućem tromjesečju iznositi između 4,5 i osam milijardi dolara, što uključuje oko 1,5 milijardi dolara troškova povezanih s Covidom-19.
Kompanija je u razdoblju pandemije pojačano kupovala teretne zrakoplove i gradila nova skladišta kako bi bili što bliže kupcima i skratili vrijeme dostave. Planiraju i povećati plaće više od pola milijuna zaposlenih, što će ih koštati više od milijardu dolara.
Kompanija najavljuje i da će ove godine povećati potrošnju na video sadržaje. Potrošači već sada gledaju sadržaj na Amazonu više sati, rekao je Olsavsky. (Hina/Reuters)