SEO optimizacija marketinška je tehnika koja se koristi za povećanje prometa e-trgovine tako što je čini vidljivijom na stranicama s rezultatima pretraživanja. Provjerite koje sve prednosti donosi te kako može povećati svijest o brendu.
Između 2017. i 2023. globalni internetski promet se učetverostručio. Organsko pretraživanje čini 53,3% ovog prometa. Google izvršava dodatna ulaganja kako bi poboljšao točnost i relevantnost svojih SERP-ova (rezultata pretrage tražilica). Stoga je konkurencija za web promet velika, a parametri rangiranja veoma su strogi. Ovo naglašava važnost SEO-a u svim sektorima, uključujući e-trgovinu.
Što je SEO?
SEO je bitan dio online marketinga i igra značajnu ulogu u uspjehu poslovanja e-trgovine. Kvalitetno optimizirana web stranica može značajno povećati promet, što direktno utječe na veće stope konverzije i na rast prodaje. Osim privlačenja novih kupaca dobar SEO može rangirati vašu web stranicu visoku među rezultatima pretraživanja na Googleu.
Na koji način SEO utječe na e-commerce poslovanje?
SEO je važan je za e-trgovinu. Donosimo nekoliko najvažnijih razloga zašto biste trebali ulagati u SEO optimizaciju:
1. Poboljšana vidljivost i promet
Organska vidljivost je najbolji način da budete vidljivi na Googleu. Prema izvješću Forbesa Googleovi rezultati na prvoj stranici pokreću 71% prometa online pretraživanja; u nadolazećim godinama taj će se postotak popeti na 92. Ako vaša web stranica nije vidljiva na Googleu, nije vidljiva ni kupcu.
2. Poboljšava prodaju povećanjem prometa
81% ljudi pretražuje online prije kupnje. Prije kontaktiranja prodavača 47% potrošača gleda sadržaj tvrtke. Stoga, ako vaša tvrtka nije vidljiva u takvom visoko cijenjenom prostoru, propuštate priliku da potaknete odluku potencijalnog korisnika o kupnji.
3. Isplativa marketinška strategija
U usporedbi s plaćenim oglašavanjem SEO nudi dugoročno i isplativo rješenje za privlačenje prometa na vašu web stranicu e-trgovine. Troškovi prometa, klikova, impresija i konverzija povezani sa SEO strategijama jednaki su nuli, za razliku od plaćenih pretraživačkih kampanja. Održavanje SEO tima ili angažiranje SEO stručnjaka za izradu i implementaciju strategija dolazi s troškom, ali ne morate potrošiti puno novca izravno na njih.
Utječe li optimizacija naslova i opisa na CTR?
Naslovi i opisi vrlo su važni u SEO strategiji e-commerce poslovanja. Oni informiraju tražilice i korisnike o sadržaju web stranice. Njihova važnost je posebna jer se pojavljuju prvi u organskim rezultatima pretraživanja. U određenom smislu djeluju kao reklama za vašu web stranicu pa bi trebali potaknuti ljude da kliknu jer imaju značajan utjecaj na stopu klikanja (CTR). Zanimljivi i privlačni opisi potiču korisnike da kliknu na proizvod, a samim time pretvaraju se u potencijalne kupce. Osim toga, kvalitetni opisi i povratni linkovi na relevantne stranice dodatno poboljšavaju SEO rezultate.
Poboljšava li SEO svijest i reputaciju o brendu?
Osim stjecanja kupaca implementacija SEO-a na e-commerce poslovanje također baca pozitivno svjetlo na imidž vaše marke na dva načina. Prvo, mnogi se potencijalni kupci prvi put susreću s tvrtkama kroz SERP-ove, a visoko rangiranje puno puta uzrokuje da se naziv vaše robne marke podsvjesno registrira u njihovim umovima. Pa čak i ako ne obave kupnju odmah, postoji dobra šansa da će u budućnosti otići izravno na vašu web stranicu.