Kina je u 2020. godini prestigla Španjolsku i postala glavno tržište za kubanske cigare, izvijestila je kompanija Habanos, no sve veća potražnja azijskog diva ne može kompenzirati pad prodaje na drugim tržištima.
Globalni prihodi Habanosa pali su prošle godine četiri posto, na 507 milijuna američkih dolara. “Godina 2020. bila je izazovna ne samo za naše poslovanje već za cijelo čovječanstvo”, zaključuju u kubanskoj tvrtki u priopćenju objavljenom početkom tjedna.
Prošlogodišnja ograničenja putovanja zbog pandemije negativno su utjecala na potražnju u zemljama koje se oslanjaju na turizam i na prodaju u bescarinskim trgovinama, istaknuli su u Habanosu. Mnogi smatraju ručno motane kubanske cigare, poput marki Cohiba, Montecristo i Partagas, najboljima na svijetu, navodi Reuters.
Cigare spadaju među glavne izvozne proizvode kubanskog gospodarstva koje se prošle godine smanjilo 11 posto pod utjecajem pandemije i pooštrenih američkih sankcija. Karipski otok ne može prodavati cigare na najvećem svjetskom tržištu, onom SAD-a, zbog embarga koji je Washington uveo prije nekoliko desetljeća.
Europa drži prvo mjesto na ljestvici regionalnih tržišta – svaki drugi izvezeni Habanos prodan je u Europi. Slijedi azijsko-pacifičko područje sa 16,2 posto udjela, stoji u priopćenju. Prodaja u Europi i u azijsko-pacifičkoj regiji porasla je prošle godine dva odnosno 10 posto, prenosi državna Kubanska novinska agencija. U Africi i na Bliskom istoku potonuo je 31 posto, a u Sjevernoj i Južnoj Americi 21 posto. (Hina/Reuters)