Nakon gaziranih, druga po popularnosti je negazirana voda dok vode s okusom predstavljaju dobro prihvaćenu inovaciju koja je dodatno obogatila kategoriju, a posljednjih godina pojavljuju se na tržištu u brojnim varijantama i kombinacijama okusa
Analizirala: Marija Gašpar Relić, Research Manager, Ipsos
Kad je riječ o pićima, voda je jedan od ključnih napitaka koji povezujemo s osvježenjem i utaživanjem žeđi. U okviru BRANDpuls istraživanja, istraživačka agencija Ipsos prati četiri vrste flaširanih voda: gaziranu vodu, negaziranu vodu, gaziranu vodu s okusom te negaziranu vodu s okusom.
Gazirana voda je najpopularniji izbor od ove četiri vrste dok je negazirana voda iduća po popularnosti, ujedno i ključna za naš organizam i život općenito. Vode s okusom predstavljaju dobro prihvaćenu inovaciju koja je dodatno obogatila kategoriju, a posljednjih godina pojavljuju se na tržištu u brojnim varijantama i kombinacijama okusa.
VELIČINA KATEGORIJE
Među Hrvatima u dobi od 16 do 64 godine najveći udio korisnika ima gazirana voda –74%, dok negaziranu vodu konzumira 58% populacije. Gaziranu vodu s okusom konzumira 44% populacije, a negaziranu vodu s okusom 37% populacije. Podaci prikupljeni u drugoj polovici 2020. godine putem Ipsosovog alata za brend i marketing menadžment, koji nudi detaljnu analizu tržišta i dubinsku analizu potrošača na velikom broju proizvodnih kategorija, pokazuju da čak 89% populacije ponekad konzumira barem jednu od ovih kategorija vode, a 24% populacije konzumira barem ponekad sve četiri kategorije vode.
STAVOVI O KATEGORIJI
Polovina korisnika gazirane vode smatra da je ona dobar izbor uz svaki obrok dok 41% korisnika pri odabiru gazirane vode obraća pažnju na tradiciju koju proizvod ima. Gazirana voda s okusom češći je izbor u ugostiteljskim objektima nego kod kuće za polovinu korisnika kategorije, a 28% njih bira kategoriju jer smatraju da ima manje kalorija od drugih gaziranih pića.
Polovina korisnika negazirane flaširane vode pije je isključivo izvan kuće, a 41% njih pri kupnji radije bira veće pakiranje negazirane vode. Negaziranu vodu s okusom 61% korisnika pije tijekom cijele godine, neovisno o godišnjem dobu. Više od trećine korisnika kategorije voljelo bi da u ugostiteljskim objektima ima više ponude negaziranih voda s okusima.
BRANDUSAGE
Osim općenitog praćenja kategorije voda, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda su potrošači koji su isti koristili u posljednjih mjesec dana. U svim kategorijama voda na hrvatskom tržištu Jamnica/Jana je uvjerljivo vodeći brend.