U fokusu Jogurti: Vodeća tri proizvođača drže 80% prodaje

Vodeća tri proizvođača kategorije jogurta, koja zajedno ostvaruju 80% vrijednosne prodaje, abecednim redom su: Dukat, Meggle i Vindija

Analizirala: Mirna Pajtak, NielsenIQ

Kategorija jogurta prema definiciji po kojoj ih na tržištu prati istraživačka agencija Nielsen uključuje čvrste i tekuće jogurte, jogurte sa ili bez okusa koji su ‘light’ (dijetni) ili obični, jogurte sa okusom koji imaju zasebno pakirane dodatke koji se mogu naknadno smiješati s jogurtom nakon otvaranja, acidofil, kefir te kiselo mlijeko.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020. godine, kategorija jogurta zabilježila je pad vrijednosne i količinske prodaje.

Čak 64% vrijednosne prodaje kategorije jogurta ostvarilo se kroz moderne formate, hipermarkete i supermarkete dok je ostatak prodaje od 36% zabilježen u ostalim formatima.

Vrijednosno, najzastupljeniji su regularni jogurti sa 66% vrijednosnog udjela, slijede probiotici s 22%, fermentirani s 12% te proteinski s manje od 1% udjela. Vodeća tri proizvođača zajedno ostvaruju 80% vrijednosne prodaje ukupne kategorije. Abecednim redom oni su: Dukat, Meggle i Vindija.

Hendal anketa: Više od polovine ispitanika najradije kupuje jogurt u čašici od 180 do 200 grama

Nakon jogurta u čašici, najčešće se kupuje jogurt u pakiranju od jedne litre (33% ispitanika) dok bočicu od pola litre kupuje 11% ljubitelja jogurta