Pravilnim optimiziranjem web trgovine zadržite kupce

Streloviti razvoj online trgovine kojem svjedočimo unazad proteklih mjeseci, sa sobom donosi i činjenicu da je konkurencija sve jača. Donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da uvijek budete korak ispred drugih.

Piše: Monika Polanec, PR&Marketing Specialist, Ceneje d.o.o.

Online prodaja dosegla je nevjerojatne razmjere. Osim očitih prednosti prodavateljima: znatno nižih troškova (bez troškova najma/zakupa prostora, niži troškovi radne snage), veće prilagodljivosti i responzivnosti na trendove te globalno prodajno okruženje; tu su i prednosti za kupce – jer tko nije oduševljen idejom kupovine iz vlastitog naslonjača? Da online prodaja tijekom posljednjih nekoliko godina raste, pokazuju i podaci DZS (graf). Međutim, ovakav streloviti razvoj online trgovine sa sobom donosi i činjenicu da je konkurencija sve jača. Donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da uvijek budete korak ispred drugih.

1. OPTIMIZIRAJTE PROCES KUPOVINE I PLAĆANJA

Čak 71% svih košarica nikada ne dođe do točke kupovine. Koji su razlozi tome? Visoka poštarina, premalo mogućnosti plaćanja, zahtjevi za obveznom registracijom, previše koraka, zahtjevi za unošenje nepotrebnih podataka, loše dizajnirana polja za unos podataka – posebno na mobilnim uređajima, i slično.

Evo nekoliko zanimljivih statistika:

• 73% kupaca će potražiti besplatne mogućnosti dostave za određeni proizvod.
• Najveći stupanj napuštanja košarice događa se u kategoriji elektronike, otprilike 74%.
• Visoki troškovi poštarine predstavljaju približno 44% svih napuštenih košarica, dodatnih 6% kupaca odbija kupnju zbog dugog vremena isporuke.

Prozorčić za potvrdu kupnje i plaćanje posljednja je točka putovanja vaših posjetitelja. Jedan od najboljih načina povećanja konverzije i prodaje je da taj proces što je moguće više pojednostavite i olakšate te time ubrzate proces predaje narudžbe i odabira plaćanja. Ako malo bolje razmislite, upravo na tom koraku vaš posjetitelj konačno postaje i vaš kupac i zato je posebno važno da sve bude što jednostavnije.

Za lakši i jednostavniji postupak plaćanja slijedite ove savjete:

• Omogućite kupcima različite načine plaćanja
• Ne prisiljavajte kupce na registraciju
• Ne preusmjeravajte ih na druge web stranice
• Omogućite jednostavno rješavanje problema
• Ne zahtijevajte nepotrebne informacije
• Umirite kupce sigurnosnim certifikatima
• Istaknite jasne CTA gumbe, tzv. pozive na akciju

2. JEDNOSTAVNA NAVIGACIJA U TRGOVINI

Bez obzira što prodavali, UX je ključ. Izraz UX (User Experience) odnosi se na korisničko iskustvo i definira kako se osjećaju kupci dok pretražuju vašu online trgovinu. Jedan od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva je poboljšanje navigacijske strategije. Sastavili smo ih nekoliko koji su vrlo jednostavni za upotrebu, a pri tome su dokazano učinkoviti.

Uvrstite kategoriju/rubriku Vijesti na svoju web stranicu

Kupci koji se vraćaju u vašu web trgovinu žele biti u mogućnosti vidjeti vašu najnoviju ponudu. Tražeći nove proizvode ne žele pregledavati „stare“ već viđene proizvode. U glavnu navigaciju uključite karticu „Novi proizvodi“ kako bi redovni kupci znali odakle početi s pretraživanjem.

Omogućite funkciju “Nedavno pregledano”

Prilično je nezgodno kada tijekom pretraživanja poželite ponovno pogledati proizvod kojeg ste vidjeli prije samo nekoliko klikova i onda otkrijete da to i nije tako jednostavno. Osigurajte mogućnost prikaza pregledanih proizvoda ili personalizaciju prikaza. Poželjno je i omogućiti opciju „dodaj proizvod na popis omiljenih“.

Upotrijebite padajuće (dropdown) izbornike

Otvaranje izbornika jednim klikom odlična je strategija koja osigurava jednostavniju navigaciju kroz sve vaše proizvode. Pronaći ono što se traži te istovremeno moći provjeriti zalihe željenog proizvoda jedan je od najjednostavnijih načina kojim svima onima koji kupuju putem interneta možete osigurati ugodno korisničko iskustvo. To znači da je presudno imati mogućnost jednostavne navigacije u web trgovini s učinkovitim kategorijama, filtrima i tražilicom te jasnim pokazateljem stanja zaliha. Korištenjem kategorizacije proizvoda možete nadograditi automatskom ponudom prijedloga proizvoda (slično kao Google) te istovremeno prikazati informaciju o zalihama.

3. DODATNA ISTAKNUTOST DRUGIH PROIZVODA

Posjetiteljima tijekom pretraživanja prikažite i druge slične proizvode. To mogu biti proizvodi koje su drugi kupci kupili uz proizvod kojeg trenutno pregledavaju, ali i slični ili komplementarni proizvodi. Na primjer, kupac će vjerojatno trebati i baterije uz daljinski upravljač ili dodatnu memorijsku karticu uz fotoaparat kojeg trenutno pregledava. Tu se krije vaša prilika za povećanje prihoda jer prikazujete proizvode koje posjetitelj nije tražio ili na koje je čak zaboravio da će mu trebati. Ipak, oprezno! Ovu funkcionalnost nemojte dodavati u koraku plaćanja jer u toj fazi iskustva kupnje želite smanjiti broj bilo kakvih ometanja.

4. OCJENE PROIZVODA

Vaši kupci su najbolji ambasadori vaše web trgovine i vaših proizvoda. U nastavku navodimo samo nekoliko činjenica koje potvrđuju pozitivne aspekte dodavanja „recenzija kupaca“ – neka vas brojke uvjere koliko je korisno na web stranicu dodati opciju komentiranja proizvoda.

Za ocjenjivanje proizvoda možete, npr. ponuditi 5% popusta kod iduće kupnje. Time ćete adresirati dvije važne teme: stvorit ćete mrežu komentatora i osigurati da vam se kupci vrate.

• 58% potrošača radije kupuje u web trgovinama koje imaju ocjene proizvoda (MarketingSherpa)
• 63% kupaca vjerojatnije će obaviti kupnju u web trgovini koja ima recenzije korisnika (iPerceptions)
• Ocjene potrošača su gotova dvostruko pouzdanije od opisa proizvođača (EXPO Communications).