IZTL: Blizina prodajnih mjesta i akcije privlače kupce

Kupcima su nešto manje važni asortiman, kvaliteta trgovačkih marki, jeftinije osnovne cijene te izbor svježeg voća i povrća, zatim ponuda pekarskih proizvoda, svježeg mesa te loyalty program

Analizirala: Martina Soršak Susović, Hendal

Najnoviji rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca pokazuju da je podjednak broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Lidl (76,3%), Konzum (72,6%) i Kaufland 66,9%), dok je manji broj ispitanika posjetio Plodine (60,2%). Interspar i Spar posjećuje podjednak broj kupaca, najmanju posjećenost imaju Tommy (19,6%), Studenac (13,2%) i Eurospin (11,1%).

Vezano za mjesto najčešće kupnje, Lidl, Konzum i Kaufland imaju podjednak rezultat – najčešće ih posjećuje nešto više od jedne petine građana. Značajno manji broj najčešćih kupaca imaju ostali trgovački lanci. Najveći broj kupaca preporučuje Lidl (69,6%) i Kaufland (63,4%), dok nešto više od polovine preporučuje Konzum (53,0%). Slijede Interspar (44,1%) i Plodine (46,5%) dok značajno manji broj preporučuje ostale lance.

Zanimljivo je vidjeti da veći broj kupaca preporučuje Interspar i Eurospin nego što posjećuje te lance, što bi se moglo objasniti time da ti trgovački lanci nisu lako dostupni kupcima, zbog čega kupci, iako zadovoljni, nisu u mogućnosti kupovati tamo češće. Također smo ispitali motive kupnje u najčešće posjećenom trgovačkom lancu.

Glavni motiv se odnosi na praktičnost, tj. najčešće posjećen trgovački lanac se u najvećoj mjeri posjećuje radi blizine. Na drugom mjestu je velik broj akcija koje nudi pojedini trgovac. Nešto su manje važni asortiman, kvaliteta trgovačkih marki, jeftinije osnovne cijene te izbor svježeg voća i povrća. Nešto manje važna je ponuda pekarskih proizvoda, a najmanju važnost ima ponuda svježeg mesa te loyalty program.