Irena Kurtanjek: Zalažemo se za bolju prehranu i odgoj zdravijih generacija

“Rad u Nestléu je rad u multinacionalnom, raznolikom okruženju u punom smislu – različite kulture, raznolikost karaktera, načina rada. Iako ponekad zna biti izazovno, na kraju dana svi imamo zajednički cilj, a to je biti uspješni u onom što radimo i doprinijeti pozitivnim rezultatima“, ističe Irena Kurtanjek, voditeljica korporativnih komunikacija Nestlé – Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina.

Razgovarala: Marija Sedlar

Radno iskustvo Irene Kurtanjek u kompaniji Nestlé započelo je prije njezina završetka formalnog obrazovanja na Libertasu, na smjeru međunarodnog poslovanja. S obzirom na to da je vrlo rano započela svoju karijeru, Irena se prisjeća kako ju je privlačilo dinamično poslovno okruženje i nova, praktična znanja. Tako još i danas ima tri ispita do diplome na Ekonomskom fakultetu, smjer organizacija i menadžment.

„Često za sebe kažem da sam ‘Nestlé dijete’ jer je upravo rad u toj kompaniji moj ‘prvi i jedini pravi posao’ te danas imam petnaest godina iskustva rada u multinacionalnom okruženju, u industriji robe široke potrošnje koja je vrlo dinamična i zahtjevna. Tijekom karijere sam promijenila nekoliko pozicija unutar odjela korporativnih komunikacija u Adriatic regiji. Moja prva zaduženja bila su interna komunikacija i uspostavljanje službi za potrošače u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji i Makedoniji.

Nakon toga su uslijedile zahtjevnije uloge: izgradnja odnosa s medijima i brand PR globalno poznatih Nestlé brendova poput NESCAFÉ kave, PURINA hrane za kućne ljubimce te uspostavljanje aktivnosti društveno- odgovornog poslovanja za regiju. Ono što mi iz tog doba ostaje u sjećanju kao najzahtjevnije je interna i eksterna komunikacija vezana za akvizicije tvornica Surčin (u kojoj danas proizvodimo kulinarski asortiman) i Stara Pazova (sladoledi, današnji R&R – Froneri) u Srbiji kao i interni projekt integracije sedam tržišta naše regije s Bugarskom i Rumunjskom u današnje Nestlé JI tržište, čijeg je Nestlé Hrvatska dio.“

Posljednje dvije godine Irena je na poziciji voditeljice korporativnih komunikacija za Hrvatsku, Sloveniju i BiH te od travnja ove godine obnaša i ulogu voditeljice interne komunikacije za svih devet zemalja unutar šireg JI tržišta.

EDUKACIJA MLADIH POTROŠAČA

„Zajednički nazivnik objema funkcijama je digitalna transformacija, superiorni sadržaj i vizualni identitet te stvaranje mreže agencija i partnera koje s nama dijele ambiciju doprinosa boljoj budućnosti zajednice u kojoj djelujemo. U fokusu poslovanja su nam bolja prehrana i podrška odgoju zdravijih generacija, bolja zapošljivost mladih i pozitivan utjecaj na okoliš. Od naših bih projekata posebno izdvojila inicijativu za edukaciju osnovnoškolaca o pravilnoj prehrani i važnosti redovite tjelesne aktivnosti ‘Vrtim Zdravi Film’, najdugoročniji i najopsežniji projekt kompanije Nestlé u Hrvatskoj.

Projekt se provodi uz podršku našeg partnera, Hrvatskog školskog sportskog saveza, već desetu godinu za redom. Do sada je 67.000 učenika i 15.000 roditelja imalo koristi od edukacije. Posebnost je to što projekt isključuje bilo kakvu promociju naših proizvoda u školama. Ove je godine Vrtim Zdravi Film udružen s javno-zdravstvenim projektom ‘Petica – igrom do zdravlja’, a kako bismo zajedno proveli aktivnosti i izvan školskih klupa – s naglaskom na veću interakciju roditelja i djece kod kuće. Tako je upravo u tijeku izrada e-kuharice za kuhanje s djecom. Dodatno, u edukaciju uvodimo temu održivosti, brige za okoliš i smanjenja otpada od hrane. U tijeku je distribucija 2.000 sadnica za školske vrtove s ciljem praktične primjene stečenih znanja kada je riječ o brizi za okoliš.“

BRIGA O OKOLIŠU

Irena od hvalevrijednih projekata izdvaja i “Nestlé treba mlade – Nestlé Needs YOUth”, inicijativu za zapošljavanje i bolju zapošljivost mladih, koja traje već sedmu godinu za redom. Do sada je u sklopu inicijative zaposleno 60 mladih osoba, njih 100 je prošlo kroz programe prakse i pripravništva te je više od 2.500 mladih sudjelovalo u raznim aktivnostima za bolju zapošljivost, otkriva Irena te dodaje:

„I naši zaposlenici prepoznaju važnost ove inicijative, tako je njih više od 150 diljem regije volontiralo u radionicama. Ove godine nastavljamo s ljetnim edukacijama i uvodimo temu održivosti. Značajna su i nova partnerstva NESCAFÉ 3IN1 s platformom Poslovni FM na prvom hrvatskom podcastu za mlade ‘TeenBiz 3u1 razgovori’ kao i podrška Youth Business Campu.

Dodatno smo pokrenuli i Regionalnu anketu o stavovima i navikama mladih kada je riječ o poslu, a čije ćemo rezultate podijeliti sa širom zajednicom. Tu je i ‘Biraj zeleno’ – inicijativa za podizanje svijesti šire javnosti o važnosti brige za okoliš. Riječ je o projektu pokrenutom prošle godine koji u fokusu ima edukaciju o važnosti odgovornog korištenja vode, smanjenja upotrebe plastike kao i upravljanja otpadom s naglaskom na smanjenje otpada od hrane. Ponosna sam što smo samo u prvoj godini komunikacijom dotaknuli više od 1,5 milijuna naših građana i još snažnije nastavljamo dalje.

Ove godine nam se pridružuje i UN Global Compact podružnica u Hrvatskoj kako bismo zajedno radili na većoj aktivaciji industrije po ovom pitanju, a u tome će nam pomoći i Institut za društveno odgovorno poslovanje unutar čijih ćemo programa dijeliti svoje znanje.“

“Rad u Nestléu je rad u multinacionalnom, raznolikom okruženju u punom smislu – različite kulture, raznolikost karaktera, načina rada. Iako ponekad zna biti izazovno, na kraju dana svi imamo zajednički cilj, a to je biti uspješni u onom što radimo i doprinijeti pozitivnim rezultatima”

Svaki od Nestléovih 40 brendova lokalno, odnosno 2.000 globalno, s kojima su prisutni na tržištu, kako otkriva Irena, ima barem jedan od navedenih elementa u svom poslovanju – poboljšanje nutritivnih svojstava proizvoda i edukaciju o zdravim navikama, bolju zapošljivost mladih te brigu za okoliš. Također, iznimno su aktivni s podrškom zajednici u ovim vremenima bez presedana – od donacija u proizvodima i novcu do aktivnosti za ubrzanje cijepljenja u zemljama u kojima je taj proces spor.

„Rad u Nestléu je rad u multinacionalnom, raznolikom okruženju u punom smislu – različite kulture, raznolikost karaktera, načina rada. Iako ponekad zna biti izazovno, na kraju dana svi imamo zajednički cilj, a to je biti uspješni u onom što radimo i doprinijeti pozitivnim rezultatima. Naravno, kao i u svemu – kroz izazove se najbolje i najviše uči. Također, važno je da partneri s kojima radimo dijele s nama iste vrijednosti i motivaciju za uspjeh. U našoj komunikacijskoj transformaciji danas nas podržavaju predani i pasionirani timovi stručnjaka iz Komunikacijskog laboratorija, Via Medije, Executive Groupe i Universal Medije od kojih svakog dana naučim nešto novo. Također, interakcija i dijeljenje znanja, implementacija novih, efikasnijih načina rada i razmjena ideja između svih funkcija unutar organizacije je veća nego ikad“, ističe Irena opisujući svoje radno okruženje, dodajući kako je najveći izazov unatrag zadnjih nešto više od godinu dana upravljanje timovima virtualno kao i interakcija na daljinu.

ORIJENTIRANOST NA SADRŽAJ

„Nedostaje mi socijalni kontakt – razgovori u hodniku, pauze na krovu zgrade, događanja. S aspekta područja komunikacije kao područja u kojem radim – pozitivno je to što smo se sada nekako više orijentirali na sadržaj koji dodaje vrijednost krajnjem konzumentu, na njegovu bit, te jednostavniju i relevantniju komunikaciju koja je prilagođena kanalima. Naš je plan nastaviti s aktivnostima u područjima prehrane i podrške odgoju zdravijih generacija, bolje zapošljivosti mladih i stvaranju pozitivnog utjecaja na okoliš. Povećavat ćemo investicije u komunikaciju i mrežu partnera koji s nama dijele iste vrijednosti.“ O svom dosadašnjem radu Irena kaže kako niti jedan od 5475 dana nije bio isti, nije prošao bez barem ‘jedne lekcije’ i nečega novog.

„Doista volim svoj posao i radim ga s velikim zadovoljstvom. U slobodno se vrijeme regeneriram u prirodi, teretanu je zamijenilo trčanje na nasipu, uz obaveznu glasnu glazbu. Trenutke s obitelji i prijateljima cijenim više no ikad, a idealan odmor za mene je naše more i puno sunca“, kojem se Irena već veseli.