Novi izazov za Juicy sokove – otvaranje američkog tržišta

Marry Eliot Anderholt, Robert Anderholt, Boris Marjanović i Johan Robert Moolenaar

Delegacija američkih kongresmena posjetila Juicy tvornicu u Kreševu u cilju jačanja gospodarske suradnje

Tvornicu Juicy sokova u Kreševu posjetili su John Robert Moolenaar i Robert Aderholt, američki kongresmeni koji su u posjetu Bosni i Hercegovini. Riječ je o uzvratnom posjetu i nastavku prijateljskih odnosa između vlasnika Stanić Grupe Svjetlana Stanića, koji je prošle godine bio u posjetu Američkom kongresu i američkim kongresmenima. Cilj dolaska kongresmena u Juicy tvornicu koja je u vlasništvu hrvatskog poduzeća Stanić Beverages jest nastaviti razgovore koji su započeli na okupljanju prošle godine u suorganizaciji američkog predsjednika.

„Zadnjih šest godina Stanić Beverages velik je dio svojih resursa usmjerio na jačanje izvozne strategije. Hrvatska, Bosna i Hercegovina i ostatak regije i dalje su naša glavna tržišta, no svjesni smo da snažnog iskoraka u povećanju proizvodnje nema bez novih tržišta. Prvo smo se okrenuli Bliskom istoku kao lukrativnoj regiji zbog velike konzumacije bezalkoholnih pića te samo ostvarili izvrsne rezultate preko tamošnjih partnera. Zatim smo počeli jačati izvozne napore prema europskom tržištu, no svjesni smo velike konkurencije i regulative koja štiti europske brendove.

Novi potencijal vidimo u nastupu na američkom tržištu, što je rezultat nastavka razgovora s američkim kongresmenima i otvara novu perspektivu. U prošlosti smo imali više ponuda da izvezemo Juicy sokove u SAD, no uvijek je bila riječ o specifičnim maloprodajnim mjestima etničkog karaktera, odnosno tržištu koje je orijentirano isključivo na hrvatske doseljenike u SAD.

To nije naša strategija, Juicy je međunarodni brend koji je do sada postigao uspjeh na brojnim stranim tržištima, i zato mislimo da je došlo vrijeme da napravimo ozbiljnu strategiju izlaska na američko tržište. Iz razgovora s američkim kongresmenima zaključili smo kako bi najlogičnija strategija bila akvizicija lokalne tvornice srednjih kapaciteta koja bi mogla proizvoditi Juicy sokove za američko tržište. Na taj način izbjegli bismo brojne logističke i regulativne izazove“, naglasio je Svjetlan Stanić, vlasnik i predsjednik Uprave Stanić Grupe.

Izvozna strategija Stanić Beveragesa fokusira se na ukupno tržište određene zemlje, kompanija ne vidi rast izvoza kroz specijalizirane niše na velikim tržištima poput, primjerice, zajednice hrvatskih iseljenika u SAD-u, već uvijek gleda puni potencijal. Juicy je moderan brend, prati svjetske trendove s naglaskom na zdrav način života, razumije potrebe globalnog konzumenta i njemu se obraća.

Nakon obilaska Juicy tvornice, američki kongresmeni dodatno su se uvjerili u potencijal Juicy brenda na američkom tržištu. Visoki standardi prema kojima se proizvode Juicy sokovi jamče vrhunsku kvalitetu, koju američki potrošači i očekuju. Međunarodno ime brenda kongresmeni također vide kao veliku prednost u nastupu na tržištu SAD-a, jer ne postoji nikakva jezična barijera.

Stanić Beverages dio je Stanić Grupe i ujedno najveći proizvođač sokova u Hrvatskoj, koji u svojem vlasništvu ima dvije tvornice. Jedna tvornica nalazi se u Bosni i Hercegovini, točnije Kreševu, dok je druga tvornica u Jastrebarskom. Ukupan kapacitet obiju tvornica iznosi 150 milijuna litara, što svakako nije dovoljno za potrebe američkog tržišta. Shodno tome Uprava Stanić Beveragesa vidi podršku američkih kongresmena kao ključni korak u realizaciji ideje o kupnji lokalne tvornice.