Inovativni koncepti: PIK&GO mesne grickalice – nova kategorija za potrošača u pokretu

Krešimir Šantić, Ines Bertinovec, Silvija Pajalić Nenadović, Kristina Hustić i Tijana Katalinić

PIK Vrbovec na tržište je plasirao inovaciju – PIK&GO mesne grickalice, a tim stručnjaka koji stoji iza ovog projekta otkriva nam proces nastanka novog proizvoda i što sve prethodi njegovom lansiranju na tržište

PIK Vrbovec tržištu je predstavio potpuno novu, inovativnu liniju proizvoda – PIK&GO mesne grickalice prirodno bogate proteinima koje zadovoljavaju nutritivne i energetske potrebe za cjelovitim snackom ili međuobrokom. Ovaj tip grickalice korijene vuče iz indijanskog plemena Quechua i simbol je tradicionalne američke gastrokulture, često viđene u filmovima s tematikom Divljeg Zapada.

Na projektu razvoja proizvoda, novog brenda i priče koja stoji iza svega radio je cijeli tim stručnjaka iz Sektora marketinga i razvoja PIK-a Vrbovec. Za početak nas zanima kako se rodila ideja za novu kategoriju? „Razloga za ovu poslovnu odluku je mnogo. PIK Vrbovec oduvijek veliku važnost pridaje inovacijskoj kulturi i neprestano je u potrazi za novim kategorijama, istovremeno osluškujući potrebe potrošača.

Tako smo jasno uvidjeli kako evidentno dolazi do promjene u navikama potrošača koji s jedne strane nameću trendove, no s druge strane i mi kao lider u mesnoj industriji imamo odgovornost tržištu pružiti proizvode najbolje kvalitete koji su u svakom smislu ‘better for you’ proizvodi“, uvodi nas u priču o novoj kategoriji Kristina Hustić, direktorica Službe marketinga u PIK-u.

RAZRADA KONCEPTA I DEFINIRANJE PROIZVODA

„O razvoju mesnih proizvoda u obliku snacka počeli smo razmišljati 2019. kada smo prepoznali potencijal za širenje i modernizaciju asortimana mesnih proizvoda koji su, uobičajeno, vrlo tradicionalni“, dodaje Ines Bertinovec, direktorica Službe razvoja te pojašnjava: „Osim modernizacije samog mesnog proizvoda, PIK&GO je kao snack ujedno prilagođen i većem internacionalnom tržištu. Naime, na tržištu Europe već su dugi niz godina prisutni mesni štapići, proizvod jerky se iz SAD-a kao tradicionalnog tržišta proširio i na europsko, a ujedno su se počele razvijati i neke druge kategorije mesnog snacka, npr. mesni čips. Projekt razvoja mesnog snacka pokrenuli smo na temelju rezultata istraživanja tržišta i jako smo ponosni što ga potrošači sada, svega dvije godine od prve ideje, već mogu pronaći na policama“, kaže Ines.

Početak svakog procesa razvoja novog proizvoda je razrada koncepta i definiranje proizvoda. „U tim fazama smo u našem praktikumu izradili prve uzorke sušene govedine pomoću kojih smo definirali proizvod i dobili uvid što će nam sve biti potrebno kod sljedećeg koraka, tj. pripreme i planiranja industrijske probne proizvodnje. Industrijska proba donijela je čitav niz pitanja koja smo uspješno riješili zajedno s kolegama i kolegicama iz proizvodnje te ustanovili postupke koji se mogu uklopiti u postojeće proizvodne procese. Osim izrade samog mesnog proizvoda sušene govedine, ključno je bilo i uvođenje novog materijala za pakiranje te nabava novog stroja jer smo na taj način očuvali vrijedne karakteristike proizvoda kroz predviđeni rok trajanja, čak i uz čuvanje u uvjetima izvan rashladnog lanca što je za PIK, kao mesnu industriju veliki iskorak. Postizanje roka trajnosti izvan rashladnog lanca bio je upravo jedan od velikih izazova u procesu razvoja koji smo uspješno riješili“, pojašnjava Silvija Pajalić Nenadović, voditeljica projekata za razvoj novih proizvoda.

GRICKANJE BEZ GRIŽNJE SAVJESTI

S obzirom na to da je na tržištu zapravo oskudan broj proizvoda koji se tek djelomično mogu naći na prodajnim mjestima, PIK ima priliku prvi graditi kategoriju mesnih grickalica i u narednom razdoblju predvoditi njezin razvoj.

„Prije donošenja odluke o početku razvojnog procesa temeljito smo proučili sva dostupna istraživanja za kategoriju snacka, kako za Hrvatsku i regiju, tako i za globalno tržište. Svi podaci ukazuju na to da prostora na tržištu definitivno ima jer potražnja u segmentu grickalica raste, a logična je bila odluka da kao mesna industrija razvijamo upravo mesne grickalice. Željeli smo ponuditi grickalice koje bi zadovoljile racionalnu, često i emocionalnu potrebu za grickanjem tijekom cijelog dana, a koje će visokim udjelom proteina osigurati energiju koja nam svima treba, i to bez grižnje savjesti. Nakon razvoja više vrsta mesnih grickalica testirali smo ih s potrošačima, a nalaz je samo potvrdio sva naša razmišljanja. Ispitanici su bili više nego zaintrigirani, a mesne grickalice prepoznali su kao izvrsnog partnera u različitim situacijama – od fizičke aktivnosti i putovanja do pauze na poslu. Za sada u ponudi imamo tri okusa, Beef Jerky – sušena govedina punog i snažnog okusa, Trail mix – sušena govedina dodatno obogaćena zanimljivom kombinacijom badema, bučinih sjemenki i brusnica te Meat Sticks – dimljeni i sušeni mesni štapići“, opisuje Tijana Katalinić, voditeljica projekta od strane marketing tima.

Mesni snack kao kategorija u Hrvatskoj praktički ne postoji, a to uvijek predstavlja veliki izazov, ali i potencijal za svaku FMCG kompaniju. Tako je i s ovom mesnom grickalicom. Pritom ova kategorija za PIK Vrbovec predstavlja ogroman iskorak, budući da kompanija po prvi puta izlazi iz rashladnih uređaja i ulazi u „on the go“ segment. Upravo taj korak osigurava obraćanje nekim novim potrošačima i širi postojeću bazu, omogućuje bolju vidljivost na mjestu prodaje u samom ambijentu, otvara nove kanale prodaje (kiosci, benzinske pumpe, HoReCa) i čini PIK sveukupno dostupnijim potrošačima u svakoj prilici i u svakom trenutku“, ističe Kristina.

„Prvi uzorci u razvoju proizvedeni su još u ljeto 2019. i oni su bili odličan početak za definiranje proizvoda i koncepta s kolegama iz marketinga i uvod u projekt koji se pokazao velikim izazovom. Proces razvoja proizvoda trajao je nešto više od godinu dana na što smo dosta ponosni, budući da ovakvi razvojni projekti inače traju i po nekoliko godina“, ističe Krešimir Šantić, majstor specijalista u Službi razvoja koji je radio na razvoju ovih inovativnih proizvoda. Svaki proizvod na tržištu ima svog potrošača, a oni su danas sve više osviješteni i vrlo dobro informirani i zato je naglasak upravo na tome kako ih privući.

ZA PROGRESIVNE POTROŠAČE

„Potrošač je prije svega definiran kroz životni stil. Promjene u tom smislu već dulji period gravitiraju prema svježoj i minimalno obrađenoj hrani. S druge strane, zbog manjka vremena često ne stignemo ili se zaboravljamo hraniti kvalitetno i redovito, obroke planiramo sukladno obvezama, umjesto obrnuto. U takvom dinamičnom okruženju često posežemo za nadomjescima pa je vrlo jasno da postoji prostor i potreba za grickalicama koje su zdravija alternativa, daju prijeko potrebnu energiju, a bez osjećaja težine u želucu. Stoga su potrošači mesnih grickalica svi koji žive progresivno, osnivači karijere i obitelji, oni koji vole pune okuse i teže zdravijem životu. Takvih je mnogo i za nas to može biti samo prilika“, napominje Kristina.

„Pri osmišljavanju nove linije željeli smo joj dati dinamično i intuitivno ime, a uz to smo se uspješno poigrali s imenom kompanije (PIK=pick&GO) te u konačnici dobili vrlo sugestivno i moderno ime PIK&GO. Glavna komparativna prednosti novih proizvoda i brenda je zasigurno funkcionalnost koja je utemeljena i koja iza njega stoji. PIK&GO proizvodi u potpunosti su bez glutena i soje, konzervansa, pojačivača okusa i umjetnih bojila te u samo jednom pakiranju sadrže visoku razinu dnevno preporučenog unosa proteina“, pojašnjava Tijana. I za kraj Ines otkriva kakav je osjećaj „pustiti“ novi proizvod u život: „Osjećaj je odličan, pogotovo kad lansirate potpuno novu kategoriju koja sa sobom nosi dio neizvjesnosti, ali i zadovoljstva jer ste u tome prvi. Još kad iza toga stoji cijeli tim kolega s kojima ste u proteklih godinu dana vrlo naporno radili, zadovoljstvo je još veće! U prvom mjesecu lansiranja proizvoda, potrošači su reagirali odlično što nam daje poticaj za daljnje razvijanje i unaprjeđenje kategorije.“