Britanski regulator tržišnog natjecanja otvorio je službenu istragu kako bi utvrdio jesu li Amazon i Google poduzeli dovoljne mjere kako bi suzbili lažne ocjene proizvoda. Uprava za zaštitu tržišnog natjecanja (CMA) priopćila je da će prikupiti više informacija kako bi odlučila jesu li tvrtke možda prekršile zakon o potrošačima, ne poduzimajući dovoljno opsežne mjere kako bi zaštitile kupce.
Početna istraga CMA-a, pokrenuta u svibnju 2020., analizirala je interne sustave i procese nekoliko platformi za identificiranje i rješavanje naručenih ocjena proizvoda.
“Brine nas da čitanje krivotvorenih ocjena možda navodi milijune internetskih kupaca na pogrešne zaključke i da potom troše novac na temelju tih preporuka”, rekao je izvršni direktor CMA-e Andrea Coscelli.
Regulator je danas priopćio i da ga brine što Amazonovi sustavi nisu uspjeli na odgovarajući način spriječiti manipulaciju rang-listama proizvoda i odvratiti prodavače od takve prakse. “Jednako tako, jednostavno nije pošteno ako neke tvrtke krivotvore ocjene kojima se njihovim proizvodima ili uslugama dodjeljuje 5 zvjezdica i time istaknuto mjesto na listi dok tvrtke koje poštuju zakon gube”, dodao je Coscelli.
CMA je prošle godine poduzela mjere kako bi suzbila trgovinu ocjenama proizvoda, što je rezultiralo uklanjanjem određenih grupa s Facebooka, Instagrama i eBaya i zabranom pojedincima da kupuju i prodaju ocjene na njihovim stranicama.
Regulator je naglasio da još nije odlučio jesu li Amazon i Google prekršili zakon o zaštiti potrošača. Ako zaključi da jesu, može poduzeti mjere u rasponu od zahtjeva kompanijama da se službeno obavežu na promjenu politike prema naručenim ocjenama do sudskog postupaka.
Amazon je poručio da će i dalje pomagati CMA u istrazi. “Odlučni smo u namjeri da zaštitimo našu trgovinu i poduzet ćemo mjere kako bismo zaustavili lažne recenzije, bez obzira na veličinu i lokaciju onih su prekršili zakon”, rekao je glasnogovornik.
Google nije odmah odgovorio na zahtjev da komentira istragu. (Hina/Reuters)