OKR: Mjerljivi ciljevi osiguravaju strelovit uspon web trgovine

Tradicionalno postavljanje radnih zadataka je već ustaljena praksa u svakoj tvrtki. Kako nadmašiti prosjek, iznenaditi sebe i druge ambicioznim ciljevima koje planiramo doseći – možda čak i nadmašiti?

Piše: Monika Polanec, PR&Marketing Specialist, Ceneje d.o.o.

Svaki web trgovac priželjkuje da njegova web trgovina bude iduća velika priča o uspjehu. Stremi ka tome da se tržišni udio njegove tvrtke uveća kako bi s vremenom osigurao čvrstu poziciju na području online kupovine. Smjer rasta je jedini smjer kojeg u trenutnom dobu potpune digitalizacije trebamo slijediti jer se na internet sele i oni posljednji potrošači koji su se proteklih mjeseci uvjerili u sigurnost, pouzdanosti i jednostavnost online kupovina.

POSTAVLJANJE CILJEVA

Kako se uhvatiti uspješnog planiranja poslovanja koje će nas dovesti do željenih poslovnih rezultata i prodaje? Kako povećati svoju produktivnost, usmjeriti se na dostizanje mjerljivih ciljeva i možda čak s manje truda doseći veće i bolje rezultate? Jasno postavljanje ciljeva i discipliniran pristup u ispunjavanju istih ključni je element svake uspješne priče. Tradicionalno postavljanje radnih zadataka je već ustaljena praksa u svakoj tvrtki… A kako nadmašiti prosjek, iznenaditi sebe i druge ambicioznim ciljevima koje planiramo doseći – možda čak i nadmašiti?

ŠTO ZNAČI OKR?

Predstavit ćemo misaoni okvir OKR-a. Jednostavno, a učinkovito i iznimno motivirajuće postavljanje ciljeva je sada već davne 1999. preuzeo svjetski digitalni velikan – Google. A s kreativnim i ambicioznim planiranjem poslovanja kroz OKR-e ubrzo su se upoznali i u tvrtkama kao što su Twitter, Spotify, Airbnb i LinkedIn. U Hrvatskoj smo ga 2019. uspješno implementirali u radu ekipe Jeftinije. hr – s ciljem da budemo još bolji, da pomaknemo svoje osobne profesionalne granice i granice poslovanja naše tvrtke te da svojim uspjehom oduševimo i sebe i druge! Isto želimo i vama, zato pojašnjavamo zašto je OKR važan. Što točno znači OKR i što sve može značiti u kontekstu rasta vaše web trgovine?

U usporedbi s tradicionalnim metodama planiranja poslovanja, za OKR-e je značajno:

• da se postavljaju kontinuirano
• da su sljedivi
• da ih se pregledava i ocjenjuje – obično je to kvartalna evaluacija, tj. svaka 3 mjeseca.

Sve je to omogućeno jednostavnim i brzim tempom koji podrazumijeva uključivanje i doprinos u kreativnosti i osobni pogled na poslovni proces svakog pojedinca i cijelog tima. Naime, svaki zaposlenik postavlja svoje vlastite ciljeve koji uvijek moraju biti u skladu sa zajedničkim ciljevima cijelog tima.

To je jedini način na koji možemo osigurati isti put koji će nas dovesti do krajnjeg cilja kroz različite zadatke zaposlenika (npr. povećanje učestalosti poziva u odjelu za korisničku podršku ili poboljšanje rada web stranice, UX dizajn – dovodi nas do istog konačnog cilja – koji u primjeru web trgovine može biti povećanje prodaje za 50%). Najvažnija prednost OKR-a je objedinjavanje smjera poslovanja cijele tvrtke, u vašem slučaju web trgovine, te postavljanje jasnih prioriteta u kontinuiranom radnom ritmu.

Zašto cilj uvijek mora biti mjerljiv?

Po formuli Johna Doerra OKR-e možemo objasniti ovako:
I will (Objective) as measured by (this set of Key Results)

Dobar cilj mora, dakle, opisati ono što želite postići i način na koji ćete to izmjeriti. Mjerljivost je presudna jer cilj bez pravilnog mjerenja uspješnosti postizanja – nije ništa drugo nego želja. Je li vam možda već jasno kakav ‘objective’ ili ‘key result’ biste mogli postaviti kako bi vaša web trgovina postala vodeća na tržištu?