Europska i hrvatska agencija pokrenule kampanju o sigurnosti hrane

Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) pokrenule su kampanju o sigurnosti hrane “EU bira sigurnu hranu”, izvijestili su iz EFSA-e. Cilj kampanje je cilj povećati informiranost građana pri svakodnevnom odabiru namirnica te ukazati na visoke EU standarde vezane uz sigurnost hrane.

Uz Hrvatsku, kampanja se provodi i u Austriji, Italiji, Španjolskoj, Latviji i Poljskoj.

Kampanjom će se povećati informiranost građana o načinima tumačenja deklaracija, čuvanja i pripremanja namirnica s ciljem smanjenja akrilamida u hrani, pravilnog održavanja higijene hrane, odabira namirnica na temelju preporučenih hranjivih vrijednosti te gdje pronaći informacije o alergenima koji se nalaze u hrani.

U priopćenju se prenosi izjava ministrice poljoprivrede Marije Vučković koja je istaknula da iako Hrvatska ne može konkurirati količinom proizvodnje industrijama hrane velikih država, naša hrana je globalno prepoznata kao sigurna i hranjiva, uz bogatu tradiciju proizvodnje proizvoda posebne kvalitete.

Tome u prilog, kako je navela, govori i podatak da na razini EU imamo zaštićene nazive čak 31 hrvatskog poljoprivrednog i prehrambenog proizvoda. “Kvaliteta i sigurnost hrane prioritet je Vlade, što dokazuju i godišnja ulaganja u programe monitoringa u vrijednosti od 32 milijuna kuna”, istaknula je Vučković.

Sustav brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje (RASFF) brži je i transparentniji nego ikada u informiranju i zaštiti potrošača, kazala je ministrica navodeći da je do sada povučeno i opozvano više proizvoda nego cijele protekle godine, kao rezultat konsenzusa na razini Europe da potrošači u EU imaju najveću moguću razinu zaštite zdravlja.

Ravnateljica HAPIH-a Darja Sokolić je povodom pokretanja kampanje istaknula kako će ta inicijativa dodatno osnažiti povjerenje potrošača u sustav sigurnosti hrane. U tome je ključna suradnja EFSA-e, organizacija za zaštitu potrošača, proizvođača hrane i civilnog društva, te nacionalnih institucija za sigurnost hrane kao što je Ministarstvo poljoprivrede i HAPIH, kazala je. “Novost je ta da o sigurnosti hrane govorimo na novi način, prilagođen potrošačima, jer je iznimno važno da građani EU znaju da mogu vjerovati hrani koju konzumiraju, gdje god se u Europi nalazili”, istaknula je Sokolić.

U okviru kampanje izrađena je posebna mrežna stranica “EUChooseSafeFood” na kojoj potrošači mogu pronaći informacije o najrelevantnijim temama iz područja sigurnosti hrane, lako razumljive savjete i smjernice za pripremu hrane.

Hrvatske potrošače educirat će se kako razumjeti oznake na hrani te im, primjerice, na jednostavan način objasniti da se “upotrijebiti do” tiče sigurnosti hrane, a “najbolje upotrijebiti do” kvalitete hrane te da je ta razlika značajna, navodi se u priopćenju.

Kampanja će također informirati potrošače kako pravilno održavati higijenu kod kuće i rukovati namirnicama. U priopćenju se navodi i kako je prema Eurobarometru sigurnost hrane jedan od glavnih čimbenika koje hrvatski potrošači uzimaju u obzir pri kupnji namirnica. Oni sigurnost hrane stavljaju na prvo mjesto (69 posto), odnosno važnija im je čak i od cijene (63 posto). (Hina)