“Na brendu Matičnjak, od proizvodnje do prodaje i marketinga, angažirana je izvrsna ekipa koja je motivirana, kreativna i uporna, koja gaji ljubav prema proizvodima baš kao što kaže i slogan 100% ljubavi, 0% kemije”, ističe Ksenija Tumbas, direktorica prodaje i marketinga u tvrtki Matičnjak

Razgovarala: Marija Sedlar

Tijekom školovanja u Ekonomskoj školi u Karlovcu te na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu Ksenija Tumbas stjecala je svoja prva radna iskustva. Prisjeća se da je uvijek voljela imati samostalne prihode s kojima je ostvarivala svoje prve ciljeve u obliku štednje ili ulaganja u iskustva koja su je obogaćivala.

„Čitavo školovanje sam radila za agencije za promociju i oglašavanje ili direktno za distributere i proizvođače velikih brendova poput Milke, Gavrilovića, Jadranske pivovare, Labuda, Unilevera, Max Factor, Elizabeth Arden… Vjerujem da su me ta iskustva obilježila i usmjerila prema današnjim dostignućima iako sam odabrala usmjerenje poslovne informatike te se educirala u smjeru softverskih rješenja za poslovne procese, u čemu sam uživala. Bila sam i među tridesetak kandidata iz cijele generacije koja je dobila dodatnu edukaciju u SAP Boot Campu, ali ipak je moje prvo radno mjesto bilo kod generalnog zastupnika i distributera Makart i Makart za brendove poput Willkinsona, Chupa Chups i Mentos bombona.

Tu sam iz asistenta napredovala u voditelja ključnih kupaca na području benzinskih postaja gdje sam se susrela s izazovima impulsne kupnje i okretnosti trendova u sektoru prodaje. Nakon toga sam radila u tvrtki za indoor i outdoor oglašavanje Mandis, a želeći proširiti znanja na području zakupa oglasnih formata i osjetiti izrazito dinamičan i okretan format oglašavanja, zapošljavam se kao specijalist za prodaju medijskih rješenja u Večernjem listu. Mogućnosti daljnjeg usavršavanja, pohađanja dodatnih treninga i poslovnih edukacijskih programa (primjerice austrijska poslovna škola PMCC, Graz) te razvoja projekata poput magazina namijenjenog stranim turistima su me potpuno ispunjavali, pogotovo što je navedeno izdanje bilo moje privatno ostvarenje kroz putovanja koja su moja velika ljubav.“

Dolazak u Matičnjak je, prema Ksenijinim riječima, jedna topla priča, kao što je i sam brend i osobe koje ga čine. Slušajući o samom nastajanju i pristupu te vizijama ovog brenda, kod nje se pojavila velika volja dati svoj doprinos rastu brenda.

„Čvrsto sam vjerovala u ovaj brend i ono na čemu počiva, oduševio me pristup te ustrajnost na kvaliteti i idejama začetnika brenda fitoterapeuta Ive Bačlije te činjenica da je to hrvatski proizvod s ogromnim potencijalom. U mnoštvu brendova koji promiču i prodaju zdravu hranu, Matičnjak je odlučio napraviti razliku, proizvoditi proizvode koji su svježi, zdravi, lokalni i minimalno prerađeni, bez aditiva, stabilizatora i dodanih aroma. Matičnjakovi proizvodi su potpuno prirodni paketi izvornih, aktivnih i hranjivih nutrijenata iz sjemenki i biljaka, sačuvani od suvišne obrade i agresivnih metoda.

Kada su krenuli u kompletan redizajn loga i etiketa s planom preseljenja te proširenja kapaciteta, htjela sam se priključiti u samom početku cijelog zahtjevnog procesa i doprinijeti svojim znanjima i iskustvom. Osim što smo povećali broj osoba u odjelu proizvodnje, unatrag nešto više od godine dana i u prodaji i marketingu povećao se broj osoba koji zasebno vode brigu o našim velekupcima, web shopu i društvenim mrežama te maloprodaji u našem centru u Zagrebu“, ističe Ksenija, čija pozicija direktorice prodaje i marketinga u ubrzano rastućoj tvrtki obuhvaća daleko šire područje rada od prodaje i marketinga, što je izuzetno veseli.

BLAGODATI PRIRODE U BOCI

„Osim dogovora suradnje s trgovačkim lancima i veledrogerijskim sustavima u kojem nastupamo generalni direktor Mario Bakarčić i ja, vodim brigu i o postojećim i potencijalnim kupcima u obliku manjih biljnih ljekarni, prodavaonica zdrave hrane, web shopova. Uz obaveze u odjelu prodaje, osmišljavam i upravljam marketinškim kampanjama te ih usklađujem s našim internim planovima i aktivnostima te sezonskim artiklima. Također, tu sam i za koordinaciju u potrebama proizvodnje gdje se susrećemo s najvećim izazovima držeći se naših principa o malim serijama i uvijek svježim artiklima na polici.

Tjedna reorganizacija procesa proizvodnje nam nije strana jer dovoljno je nekoliko velikih narudžbi kojima se moramo prilagoditi kako bismo svima osigurali svježe proizvode. Svakodnevica nam je izrazito dinamična, za što je veoma važno i potrebno zadržati dobru radnu atmosferu, što nam je nit vodilja.

Matičnjak je brend koji je oko sebe okupio tim pozitivnih ljudi, istinskih zaljubljenika u prirodu, koji prepoznaju njezine dobrobiti te punim srcem daju sve od sebe da tržište taj pristup i prepozna. Ustrajnost, fokus i dobra radna atmosfera su tri faktora koja su se iskristalizirala kao najvažniji za život brenda i tvrtke uopće“, naglašava Ksenija.

Matičnjak počinje proizvoditi regionalnu inovativnu liniju biljnih proizvoda i ekstrakata te sljedeće godine planira preseljenje u novu proizvodnu halu u okolici Karlovca

Izazovna godina poput 2020. ostat će zabilježena kao velika prekretnica u navikama potrošača, promjenama i ubrzanim prilagodbama u poslovnim sferama te odgovornom vladanju u društvu. Vraćamo se izvornim vrijednostima, oslanjamo se na istinsku kvalitetu i odmjerenost što sa sobom nosi i usporavanje životnog tempa, a Ksenija ističe kako sve navedeno brend Matičnjak doslovno živi već više od desetljeća.

„U skladu s time nastavljamo svojim potrošačima nuditi istinsku kvalitetu od koje ne odstupamo, svježinu i dostupnost proizvoda u njegovom najizvornijem mogućem obliku. Rast novih kupaca potvrđuje da naš asortiman, uključujući pripravke u kojima smo bili pioniri na hrvatskom tržištu, opravdava njihovo povjerenje. Najdraže nam je kreirati inovativne pripravke za koje nam rješenja daje sama priroda – samo ih moramo znati pravilno iskoristiti. U poslovnom smislu, epidemija je podigla svijest o poticanju lokalne proizvodnje, zajedništvo u nastupu na tržištu i dostupnosti mnogih blagodati koje naša zemlja pruža. U tom smislu smo zahvalni svim kupcima i potrošačima koji su dali povjerenje našem brendu i prepoznali našu kvalitetu. Web shop nam je baš u mjesecu kada je nastupio lockdown bio spreman za lansiranje, iako smo ga počeli pripremati kada pandemija još nije bila ni u nagovještaju. Danas je stanje na tržištu turbulentno, no ponosni smo da smo u trenucima općih poskupljenja uspjeli zadržati naše cijene na istim razinama.“

‘Danas je stanje na tržištu turbulentno, no ponosni smo da smo u trenucima općih poskupljenja uspjeli zadržati naše cijene na istim razinama’

U Matičnjaku trenutno razvijaju novu liniju proizvoda, jedinstvenih u Hrvatskoj i šire, za što su dobili bespovratna sredstva EU. Ksenija otkriva da započinju proizvoditi regionalnu inovativnu liniju biljnih proizvoda i ekstrakata te sljedeće godine planiraju preseljenje u novu proizvodnu halu koju grade u okolici Karlovca. „U fokusu nam je proširenje dostupnosti naših proizvoda u maloprodaji na čemu konstantno radimo. Uz širenje prodajne mreže, izuzetno nam je bitno ostati dosljedan našoj kvaliteti koja nam je postala zaštitni znak.

Zapravo nam je najteže tržištu objasniti cijenu proizvoda, koja je ovisna o troškovima proizvodnje i sirovina koje moraju biti visokokvalitetne kako bismo dobili jednako takav proizvod, a svi koji poznaju fitoterapijske termine razumiju zbog čega smo ustrajni u svježini i sastavu naših artikala. Na hladno prešanim uljima je najbolje prikazati koliko je važna svježina proizvoda, s obzirom na to da ulja hlape i dugim stajanjem u bačvama gube nutritivnu i fitoterapijsku kvalitetu koju kupac plaća. Serije proizvodnje su manje kako bismo stalno imali što svježiji proizvod na policama“, ističe Ksenija te priznaje kako su joj se očekivanja o ovom radnom mjestu i više nego ispunila.

OSTAJEMO DOSLJEDNI KVALITETI

„Uzrečica ‘kada radiš posao koji voliš, nikada u životu ne moraš raditi’ u potpunosti se odnosi na moj poslovni put. Bez obzira koliko stresnih situacija se dogodi u izazovnim vremenima i dinamičnom okruženju, dok smo tim dobrog duha, sve uspijemo riješiti upravo zbog naglašene motiviranosti za traženjem rješenja i fokusa na krajnji cilj“, kaže Ksenija koja slobodno vrijeme posvećuje sebi i obitelji.

„Pronašla sam idealnu rekreaciju u obliku funkcionalnih kružnih treninga snage i kondicije dok su djeca istovremeno u igraonici. Ono čime održavam i smirujem svoju strast u kreativnom stvaranju je izrada raznih predmeta i ukrasa od kartonskih i papirnatih materijala te šivanje, što je većinom usmjereno na rad sa starijom kćerkom pa su to najčešće igračke i ukrasi po njezinom izboru. Odmor i odmak od svakodnevice volim ispuniti dalekim putovanjima i manjim izletima koji su sada više zastupljeni sukladno situaciji te činjenici da ih suprug i ja ipak prilagođavamo djeci. Gotovo nikad ne idemo na isto mjesto jer smatramo da uvijek ima toliko novoga za istražiti pa je ‘wanderlust’ lista nepresušan izvor inspiracije.“