Najzastupljeni segment unutar kategorije su obiteljski gelovi za tuširanje čiji vrijednosni udio iznosi 58%, zatim slijede muški gelovi za tuširanje s 34% vrijednosnog udjela te dječji gelovi za tuširanje s 9% vrijednosnog udjela
Analizira: Mirna Pajtak, NielsenIQ
Gelovi za tuširanje obuhvaćaju proizvode za tuširanje bilo u kremi, gelu ili tekućini. Također, u kategoriju pripadaju proizvodi koji su za tuširanje, a ujedno mogu biti i kupka, gelovi za tuširanje i losioni za tijelo u jednom, dječji proizvodi za tuširanje, antibakterijski i dermatološki gelovi za tuširanje, ako na njima nije navedeno da su protiv akni, te emulzije za tuširanje koje su pakirane bez pumpice.
Kombinacije Body and Hair Shampoo, Shower & Shampoo, Shower and Bath, Body and Hair soaps, Face & Body wash, Face & Body & Hair wash isto ulaze u ovu kategoriju. U kategoriju ne ulaze sapuni, proizvodi koji nemaju svrhu pranja tijela, proizvodi za pranje ruku te proizvodi na kojima je naznačeno da su protiv akni.
Ukupno u 2021. godini, kategorija gelova za tuširanje zabilježila je rast komadne i vrijednosne prodaje. Najzastupljeni segment unutar kategorije su obiteljski gelovi za tuširanje čiji vrijednosni udio iznosi 58%, zatim slijede muški gelovi za tuširanje s 34% vrijednosnog udjela te dječji gelovi za tuširanje s 9% vrijednosnog udjela.
Ukoliko promatramo kanale prodaje, 58% ukupne vrijednosne prodaje kategorije se ostvaruje kroz drogerije i trgovine mješovitom robom (trgovine ispod 300 m2 prodajne površine) dok moderni formati (trgovine iznad 300 m2 prodajne površine) predstavljaju prodaju preostalih 42,3% vrijednosne prodaje.
U 2021. godini, zaključno s prosincem, promatrajući vrijednosni udio, vodeća tri proizvođača čine 49% vrijednosne prodaje kategorije gelova za tuširanje, a oni su abecednim redom: Beiersdorf, Coswell i Unilever.
Mladi od 16 do 19 godina najčešće ih koriste više puta dnevno
Gotovo 60% heavy usera kategorije voli eksperimentirati s mirisima gelova za tuširanje, a 55% njih preferira gelove koji stvaraju dosta pjene
Piše: Matko Jurković, Research Assistant, Ipsos
Iako dermatolozi ne preporučuju svakodnevno tuširanje, nekako je ova radnja postala opće prihvaćeno društveno pravilo. Gelovi za tuširanje postali su uobičajeni dio tog rituala, za razliku od običnih, tvrdih sapuna. Njihova uloga nije više samo ona higijenska, već se često naglašavaju i ostali benefiti proizvoda ove kategorije koje proizvođači kontinuirano unapređuju.
Tako često možemo čuti da gelovi za tuširanje bude sva osjetila ili pune energijom, a uz to sve i njeguju kožu, tako da često imamo osjećaj da smo u jednom proizvodu dobili više njih. Kategoriju gelova za tuširanje koristi 95% populacije Hrvatske u dobi od 16 do 64 godine, pokazuju podaci agencije Ipsos prikupljeni u prvoj polovici prošle godine putem BRANDpuls istraživanja.
Heavy korisnika kategorije (koriste gelove za tuširanje jednom ili više puta dnevno) je 52%, medium korisnika (koriste kategoriju bar 4 – 6 puta tjedno) je 25% dok je light korisnika 18% (koriste kategoriju 2 – 3 puta tjedno i rjeđe). Za 45% korisnika kategorije jako je važan brend gela za tuširanje koji kupuju. Među heavy korisnicima gelova za tuširanje nešto je više žena nego muškaraca.
Češće od prosjeka populacije su u dobi od 16 do 19 godina. Prema životnom stilu najčešće su bezbrižni hedonisti koji visoko vrednuju slobodno vrijeme te često izlaze radi zabave ili osviješteni individualci koji žive urbanim stilom života. Gotovo 60% heavy usera kategorije voli eksperimentirati s mirisima gelova za tuširanje, a 55% njih preferira gelove koji stvaraju dosta pjene. Također, 44% ih tvrdi da nakon tuširanja nikad nemaju problema sa suhom kožom.
BRANDUSAGE
Osim općenitog praćenja kategorije gelova za tuširanje, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (‘usage’), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda su isti koristili u posljednjih 6 mjeseci. Među našim heavy korisnicima kategorije gelova za tuširanje najviše je korisnika Nivea gela. Na drugom mjestu se nalazi Dove, a na trećem Palmolive.
BRANDSCORE
U okviru BRANDpulsa također uspoređujemo brendove na tržištu prema njihovoj snazi. Kombinacijom najvažnijih marketinških pokazatelja, uzetih s potrošačke razine (od poznavanja brenda, korištenja, uzimanja u obzir prilikom kupnje, lojalnosti i sl.) dobivena je jedinstvena mjera koja omogućuje usporedbu brendova na tržištu – BRANDscore.
Prilikom izračunavanja BRANDscore uzima u obzir dva aspekta odnosa potrošača prema brendu – bihevioralni i emocionalni. Na prvom mjestu BRANDscore ljestvice među heavy potrošačima kategorije nalazi se Nivea. Svoju poziciju može zahvaliti viskom vrijednostima koje je postigao na svim brend indikatorima. Dove je i ovdje na drugom mjestu, a Palmolive na trećem.
Ispravnim odabirom sredstava i tuširanjem protiv isušivanja i iritacije kože
Topla voda brže isušuje kožu, pa svatko tko pati od suhe kože ili čak neurodermatitisa bi se trebao radije istuširati hladnom vodom, a zatim pravilno njegovati kožu
Ubrzani tempo života, nezdrava prehrana i ostali vanjski čimbenici utječu na izgled i zdravlje naše kože. Stoga je neophodno opustiti se u toplini svoga doma, zaboraviti na stres, odabrati omiljenu glazbu i uživati u ‘wellness tretmanu’ u vlastitoj kupaonici. Bilo da je riječ o kraćem tuširanju, dužem tuširanju ili izležavanju u kadi, pri ruci uvijek treba imati gel ili kupku za tuširanje.
Koža je naš najveći organ i, biološki, naša prva linija tjelesne obrane. Važna je za detoksikaciju cijelog organizma, a kao i sve druge dijelove tijela, i za kožu se treba pravilno brinuti. Pravilna rutina može revitalizirati kožu, usporiti proces starenja i održati je lijepom i zdravom.
Što se tuširanja tiče, ukusi su različiti: netko voli toplu vodu, netko mlaku, a neki se čak tuširaju hladnom vodom ili izmjenjuju toplu i hladnu vodu. Naizmjenični tuševi znače upravo ono što ta riječ sugerira: kad se tuširate, izmjenjujete toplu i hladnu vodu. Možda će prvih nekoliko puta trebati malo truda, ali takav način tuširanja dobar je i za tijelo i za dušu jer izmjena toplih i hladnih podražaja pokreće organizam, potiče cirkulaciju i pospješuje cirkulaciju krvi.
PREDNOSTI HLADNOG TUŠIRANJA
Istina je da hladni tuševi imaju svoje blagodati – posebno za kožu. Topla voda brže isušuje kožu, pa svatko tko pati od suhe kože ili čak neurodermatitisa bi se trebao radije istuširati hladnom vodom, a zatim pravilno njegovati kožu. Kosa je također sretna zbog hladne vode, jer se folikuli dlake mogu ojačati hladnim podražajem.
Hladan tuš također može aktivirati smeđe masne stanice, što pospješuje sagorijevanje masti. Osim toga, istraživanja daju zanimljive rezultate, primjerice o pozitivnim učincima hladnog tuširanja na imunološki sustav i psihu, s obzirom na to da se tijekom hladnog tuširanja oslobađaju endorfini i noradrenalin.
KOLIKO SE ČESTO TUŠIRATI?
Kod pranja tijela treba obratiti pozornost na više stvari. Nije se dobro prati niti premalo niti previše – sve ovisi o osobi i njezinom tijelu – koliko je aktivna, koliko se znoji, ima li masnu kožu… U tom slučaju potrebno je nešto češće tuširanje. Svima ostalima dovoljno je jednom dnevno.
Tuširanje je bolje za kožu od kupanja i dugih namakanja u vodi, koja obično isušuju kožu. U redu je povremeno si priuštiti kupku, no ne baš svakodnevno. Važna je i temperatura vode za tuširanje – voda mora biti dovoljno topla da riješi problem masnoće kože, no ne i prevruća jer to isušuje kožu – pa to osobito moraju izbjegavati osobe s prirodno suhom kožom.
Idealno je tuširanje vodom koja je otprilike iste topline ili tek nešto toplija od tjelesne temperature (do 40 C). Za ljepotu kože dobro će doći i završno ispiranje hladnom vodom – to pomaže zategnuti kožu i zatvoriti pore. Što se tiče proizvoda za tuširanje i kupanje – što su prirodniji i nježniji to je bolje za kožu. Korištenje previše ‘agresivnih’ sredstava za pranje učinit će kožu osjetljivom i isušiti je.
Njega kože nastavlja se nježnim brisanjem tijela – kožu je najbolje osušiti nježno je tapkajući ručnikom. Nikako nije poželjno agresivno trljati kožu jer to može uzrokovati iritaciju, oštetiti kožu te pogoršati problem suhe kože.