Studenac okuplja stručnjake s bogatim iskustvom koji su dugi niz godina u tvrtki te poznaju njezinu povijest, i kolege na novoformiranim pozicijama, poput upravljanja vrijednošću kupaca. „S novim pozicijama, ali i mlađim kolegama i pripravnicima, došla su i nova znanja, kompetencije, prakse i poticajna energija, tako da se svi odlično nadopunjavamo“, otkriva Nina Mimica, direktorica Sektora marketinga u tvrtki Studenac.
Razgovarala: Marija Sedlar
Tijekom studiranja na Američkoj visokoj školi za menadžment i tehnologiju (ACMT), danas poznatoj kao Rochester Institute of Technology – RIT Croatia, Nina Mimica stjecala je prva poslovna iskustva. Naime, stručna praksa bila je obvezni dio školovanja pa je imala priliku i zadovoljstvo raditi i učiti na pozicijama u različitim industrijama.
Nina se prisjeća da je radila u General Turistu i Hrvatskom Telekomu te tako pobliže upoznala sektore turizma i telekomunikacija, a dio prakse odradila je i u renomiranom američkom resortu The Broadmoor u Coloradu. Iskustvo koje je tamo stekla na poziciji prodavačice, kako nam otkriva, iznimno joj je koristilo za neposredno učenje o ophođenju prema kupcima i njihovu zadovoljstvu te kvaliteti usluge, a bio joj je to i svojevrsni uvod u saznanja o procesima rada jedne uspješne kompanije.
„Moj prvi posao nakon završenog fakulteta bio je u zagrebačkoj marketinškoj agenciji u kojoj sam u četiri godine napredovala i svladala razne vrste marketinškog oglašavanja radeći s mnogobrojnim klijentima iz različitih vodećih sektora. Poslovni razvoj nastavio se u Electroluxu u Italiji, u kojem sam radila u produkt menadžmentu, a zatim sam prešla u Hrvatski Telekom. Tijekom šest godina u HT-u, pola razdoblja radila sam u marketingu lokalnog tipa, točnije u razvoju proizvoda, a pola u sjedištu Deutsche Telekoma u Njemačkoj, i to na međunarodnoj marketinškoj strategiji i inovacijama marketinga i proizvoda te na vođenju složenih projekta na razini članica grupe Deutsche Telekom. Ukratko, možemo reći kako se moja cijela karijera odvijala u području marketinga, počevši od rada na naljepnicama pa sve do definiranja strategije za proizvode globalnih razmjera. Veliku ulogu u svemu imao je i moj MBA magisterij poslovnog upravljanja iz područja međunarodnog poslovanja, koji je utjecao na moj razvoj i profesionalnu orijentaciju“, otkriva Nina.
DOLAZAK U STUDENAC
Potkraj 2019. Nina je tražila idući korak u karijeri i poslovna prilika u Studencu idealno se poklopila. Odlučila se preseliti iz Zagreba i prihvatiti novi izazov na poziciji direktorice Odjela marketinga u Studencu, kompaniji s dugom tradicijom i dobrosusjedskim karakterom koja je u isto vrijeme i iznimno progresivna i suvremena.
„Dočekao me dobar tim koji je trebalo dodatno organizirati, ali i redefinirati aktivnosti i fokus unutar odjela. Od početka sam tako posebno posvećena internoj organizaciji i formiranju pojedinih timova s pripadajućim odgovornostima. Trenutno sam u Studencu na poziciji direktorice Sektora marketinga, u sklopu koje upravljam područjima marketinške komunikacije, korporativne komunikacije, vrijednošću kupaca, marketinškim projektima i inovacijama, a u istima također predvodim i unapređenja. Unazad dvije godine oformili smo, a i dalje razvijamo, potpuno nova područja marketinga u kompaniji kao što su projektni menadžment i inovacije, vrijednost kupaca i korporativne komunikacije, koje pak uključuju odnose s medijima, društveno odgovorne projekte, sponzorstva i dio interne komunikacije“, pojašnjava Nina.
Dodaje kako je Studenac danas jedan od vodećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj, ujedno i lanac s najvećom mrežom prodavaonica, njih više od 1000, a marketinški fokus je uglavnom na trima ključnim područjima: „Jedno je od njih korisničko iskustvo, odnosno osluškivanje i ispunjavanje potreba kupaca te pružanje dodane vrijednosti kupnji. Fokus nam je zatim na Studenac brendu, njegovoj prepoznatljivosti, preferentnosti i upečatljivosti te na razvoju novih projekata, koji se ističu atraktivnošću i inovativnošću. Ponosna sam na naše mnogobrojne aktivnosti i projekte, ali posebno bih izdvojila jedan od novijih, a to je program vjernosti u obliku aplikacije ‘Moj Studenac’.
Iza projekta stoji cijeli tim stručnjaka iz Studenca, nas gotovo 50, uključujući interne i vanjske suradnike te članove užeg i šireg tima iz čak deset različitih odjela, koji smo se udružili u zajedničkoj misiji da našim kupcima osiguramo vrijednost za vjernost. Također, istaknula bih i naš društveno odgovorni projekt ‘Korak bliže prirodi’, nastao s ciljem da Studenac sa svojim zaposlenicima doprinese u očuvanju prirode. Naime, društveno odgovorno poslovanje jedan je od temelja tvrtke, a ovo je projekt u kojem zaposlenici imaju priliku izravno sudjelovati i vidjeti konkretne rezultate svog angažmana te se pri tome i dobro zabaviti u društvu kolega.“
DOBRA ATMOSFERA I KOLEGIJALNOST
Opisujući tim ljudi s kojima radi, Nina navodi dobru kombinaciju stručnjaka s bogatim iskustvom, koji su dugi niz godina u Studencu te poznaju povijest kompanije, i kolega na novim pozicijama koje su oformili, primjerice upravljanje vrijednošću kupaca.
„S novim pozicijama, ali i mlađim kolegama, među kojima su odnedavno i pripravnici, došla su i nova znanja, kompetencije, prakse i poticajna energija, tako da se svi odlično nadopunjavamo. Također, naš timski rad krasi dobra atmosfera i kolegijalnost. Zahvala ide cijelom timu, ali i svim kolegama u kompaniji jer smo zajedničkim snagama postigli značajne poslovne uspjehe. Industrija maloprodaje je iznimno dinamična, a da bi se u njoj uspjelo, potrebna je visoka operativnost, agilnost, fleksibilnost i pravovremena reakcija na sve izazove, kako operativne, tako i strateške. Također, i naša kompanijska kultura je temelj poslovnog uspona koji krasi Studenac, lanac prodavaonica jedinstvenog proximity formata, koji je kupcima nadohvat ruke i nudi sve ono što im je potrebno, i sitno i bitno. Uz snažan rast dolazi i pregršt dnevnih zadataka i pojačanih napora da bi se uskladile sve procedure i aktivnosti, kako u postojećoj mreži tako i u svim novim prodavaonicama, bilo da je u pitanju organski rast ili rast zahvaljujući akvizicijama.“
FLEKSIBILNOST KAO KLJUČ OPSTANKA
Nina otkriva kako im je pandemija donijela brojne izazove, kao i svim gospodarskim akterima, ali s ponosom ističe da su poslovanje uspjeli brzo prilagoditi situaciji. Naravno, neki su projekti tada zbog prirode izvođenja zaustavljeni, ali generalno su puno toga napravili, pri tome neprestano misleći na zaposlenike i na kupce, jer je briga o njima u prvom planu Studenca.
„Jedna od pouka koju smo izvukli iz te zahtjevne situacije je kako uvijek treba imati plan, ali i biti spreman na promjenu plana jer je fleksibilnost ključ opstanka i napretka na tržištu maloprodaje. Nastavljamo raditi na uvođenju novih i unapređenju postojećih aktivnosti u svrhu što boljeg pozicioniranja Studenca kao najboljeg izbora u svakom susjedstvu u kojem je prisutan i kao onoga koji odgovara na potrebe svojih kupaca. Uvijek ima mjesta za napredak, a u našem timu puno komuniciramo, analiziramo što odradimo i trudimo se smišljati nove ideje. Također, pokrećemo centar izvrsnosti Studenac Digital te postajemo tvrtka uistinu vođena podacima i analitikom, što je prilika za još jedan korak bliže kupcima te povećanje učinkovitosti cjelokupnog poslovanja.“
Kako Nina priznaje da jako voli stvarati i osmišljavati, ali isto tako i uvoditi red, odnosno organizirati poslovanje, njezina pozicija u Studencu to je savršeno objedinila jer uključuje kreativnost, organizaciju i inovativnost.
„Veseli me kada vidim koliko smo toga kao tim napravili, koje smo sve funkcionalne procese uveli i kakve smo izvrsne projekte pokrenuli. A kada ne radim, u slobodno vrijeme najviše uživam u druženju s prijateljima i obitelji, ali i u opuštanju uz zanimljivo štivo ili film. Također, vesele me nova iskustva i putovanja te boravak uz more, to me posebno ispunjava. Može se reći kako je za mene ključ kvalitetno provedenog slobodnog vremena dobra kombinacija zabavnih aktivnosti i opuštanja!“, zaključuje Nina.