Laszlo Pusztai: Svaki je naš brend jedinstven i svojom pričom uljepšava svakodnevicu potrošača

„U tijeku je nekoliko kampanja, a uz aktivnosti sudjelujemo na brojnim događanjima, festivalima i sportskim natjecanjima. Za Pan smo pripremili ‘Jednostavno je’ kampanju koja podsjeća kako život može biti prilično jednostavan uživajući u malim trenucima svakodnevice. I to je ono što Pan jest – mali trenuci s ljudima do kojih nam je stalo“, poručuje Laszlo Pusztai, direktor marketinga Carlsberg Croatia.

Razgovarala: Marija Sedlar

Laszlo Pusztai, direktor marketinga Carlsberg Croatia, godine studiranja proveo je na International Business School u Budimpešti. Tijekom treće godine studija stekao je radno iskustvo kao pripravnik u tvrtki Reckitt Benckiser PLC. Prisjetio se kako je tamo proveo jednu godinu i vratio se na četvrtu godinu završiti fakultet, a u međuvremenu ostao raditi u kompaniji kao asistent u marketingu. Po završetku studija nastavio je raditi u istoj kompaniji kao stalni zaposlenik i postao brend menadžer, i to je ujedno i početak njegove profesionalne karijere.

DOLAZAK U CARLSBERG

„Carlsbergu sam se pridružio 2014. godine došavši na mjesto marketing menadžera na kojem sam bio odgovoran za brendove na mađarskom tržištu. Nakon nekoliko godina otvorila se prilika za dolazak u Hrvatsku što sam s veseljem prihvatio te sam krajem prošle godine imenovan direktorom marketinga. Moja je dužnost osigurati da isporučujemo rezultate s ispravnim marketinškim strategijama za različite brendove koje imamo u našem portfoliju, i naravno, pronaći najbolji način na koji voditi tim.

Svaki brend ima svoju priču i ciljanu skupinu te je zadatak mene i mog tima prenijeti te priče do naših potrošača. Po mom dolasku dočekao me izvrstan i odlično uigran tim. Rekao bih kako se radi o savršenoj kombinaciji iskusnih profesionalaca i mladih talenata.

Tu su takozvani veterani koji su ovdje godinama i posjeduju ogromno znanje o kompaniji i tržištu dok s druge strane imamo svježa lica koja donose nove ideje i perspektive. Zadovoljstvo je raditi s tako visoko motiviranim ljudima koji neprestano rade na tome da pronađu kreativna i inovativna rješenja. Uz njihovu struku, moram istaknuti i pozitivan i prijateljski stav koji rad čini puno ugodnijim.“

IZ HRVATSKE U SVIJET

Laszlo ističe kako u Carlsbergu konstatno slušaju želje svojih potrošača i prilagođavaju se njihovim preferencijama.

„Kada govorimo o hrvatskom tržištu, naš najpopularniji i najpoznatiji jest domaći brend Pan kojem uvijek poklanjamo posebnu pažnju, a trenutno s kampanjom ‘Jednostavno je’ radimo na njegovu boljem pozicioniranju. Jedan od ‘dijamanata’ našeg portfolija svakako je Somersby, koji je gotovo sinonim za cider.

U našem pogonu u Koprivnici proizvodimo i izvozimo Somersby na brojna tržišta među kojima su Njemačka, Belgija, Singapur, pa čak i Tahiti! U Hrvatskoj se Somersby proizvodi u deset različitih okusa, uključujući kosher jabuku, namijenjenu za izraelsko tržište. Nedavno smo tržištu predstavili 3,5 milijuna eura vrijednu investiciju u našu liniju limenki u Koprivnici, što je bio direktan odgovor na potrošačke trendove koji su pokazali da je limenka kao pakiranje sve popularnija“, otkriva Laszlo.

JEDINSTVEN PRISTUP BRENDOVIMA

„Carlsberg Croatia ima zaista širok i bogat portfolio s različitim brendovima, a svaki od njih zaslužuje različit i jedinstven pristup. Činjenica jest da Hrvati vole pivo, i iako uglavnom preferiraju lager, rekao bih da vidim i druge trendove koji snažno rastu na tržištu i tu također vidimo naše prilike“, ističe Laszlo dodajući kako je u kompaniji Carlsberg Croatia, kao i diljem Hrvatske, u fokusu ljetna sezona, koja je uvijek živahna i puna različitih aktivnosti.

„U tijeku je nekoliko kampanja, a uz aktivnosti sudjelujemo na brojnim događanjima, festivalima i sportskim natjecanjima, gdje smo ponosni sponzori. Za Pan smo pripremili ‘Jednostavno je’ kampanju koja podsjeća kako život može biti prilično jednostavan uživajući u malim trenucima svakodnevice. I to je ono što Pan jest – mali trenuci s ljudima do kojih nam je stalo.

Također smo na hrvatsko tržište lansirali novi Somersby okus, Mango Limeta, koji smo poduprli kroz kampanje i različite promocije. Ove godine dosta je pažnje usmjereno i na naš globalni brend Carlsberg. Kao što možda znate, Carlsberg je sponzor nogometnog kluba Liverpool i to partnerstvo najdugovječnije je u Premier ligi i datira u 1992. godinu kada je Carlsberg po prvi puta postao sponzorom slavnog kluba. U rujnu ove godine obilježit će 30 godina sponzorstva, što će biti proslavljeno različitim aktivacijama i promocijama diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj.“

ODRŽIVA RJEŠENJA I MODERNIZACIJA PIVOVARE

U Carlsberg Croatia posebnu pozornost pridajemo i društveno odgovornom poslovanju: „Dio smo globalnog programa ‘Zajedno prema nuli’. Riječ je o ambicioznom programu održivosti, čiji je cilj pomoći ublažiti dugoročne rizike, uhvatiti se u koštac s globalnim izazovima kao što su klimatske promjene, nestašica vode i pitanja javnog zdravlja, te učiniti najviše moguće za razvoj održivijih proizvoda i zdravijih izbora. U Hrvatskoj kontinuirano ulažemo u održiva rješenja i modernizaciju pivovare kako bismo ostvarili zadane ciljeve, među kojima je i smanjenje količine potrošene vode, područje u kojem već godinama postižemo odlične rezultate.“

Kada su u pitanju najveći izazovi s kojima se susreće u svakodnevnom poslovanju, Laszlo smatra da se danas većina kompanija suočava sa sličnim izazovima; od pandemije, visokih cijena energenata do potencijalne inflacije.

„Nemoguće je ostati imun i netaknut konstantnim promjenama oko nas. Ako ništa drugo, pandemija nas je naučila adresirati potencijalne izazove na vrijeme, i sukladno tome planirati, i to je nešto na čemu uvijek radimo. Govoreći iz pozicije marketinga, mislim da je izazov u stalnom traženju novih ideja i kreiranju priča koje će držati pažnju potrošača, na tržištu koje se neprestano mijenja. Ali, u tome i jest ljepota rada u marketingu! Siguran sam da u budućnosti za Carlsberg Croatia najbolje tek dolazi. U godinama ispred nas, mnogo je prostora za razvoj i budući rast“, ističe Laszlo te dodaje kako ova radna pozicija ne samo da je ispunila njegova očekivanja, već ih je i premašila.

„Mislim da je privilegija imati priliku dati osobni doprinos razvoju marketinške strategije u Hrvatskoj za ovako odlične brendove.“ Prije nego je osnovao obitelj, Laszlo je često igrao nogomet i svake zime išao na skijanje.

„Sada je situacija malo drugačija, više sam za obiteljska druženja kod kuće usmjerena na gastronomske aktivnosti. Uživam peći roštilj, a specijalitet mi je i pizza napoletana koju radim u svojoj vanjskoj pizza pećnici u dvije minute. I idealan odmor za mene predstavlja biti s obitelji, važno mi je da što više vremena provodim sa svojom kćeri i suprugom. Ponekad volimo istraživati velike gradove, ponekad se izležavati na plaži, ali na kraju dana, najvažnije je da smo zajedno“, kaže Laszlo prije odlaska na još jedno obiteljsko ljetovanje.