Atlantic Grupa je u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila rast prihoda od 11 posto, dok je neto dobit pala za 23 posto u odnosu na isto razdoblje lani, na 167,4 milijuna kuna, navodi se u priopćenju tvrtke, objavljenom u četvrtak.
Grupa je ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 2,99 milijardi kuna, što u odnosu na isto razdoblje lani rast od 11 posto.
“Pod utjecajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 13,6 posto u odnosu na prvo polugodište 2021. i iznosi 334,8 milijuna kuna, dok je neto dobit smanjena za 23,1 posto i iznosi 167,4 milijuna kuna”, navodi se u priopćenju Atlantic Grupe.
Najveći rast od 23,1 posto ostvarilo je u prvom polugodištu Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, a slijedi SPP Kava, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 15,3 posto.
Rast od 15,1 posto ostvario je ljekarnički lanac Farmacia, a dvoznamenkastom stopom od 10,6 posto porastao je i segment SPP Delikatesni namazi s nosećim brendom Argeta.
Među tržištima prednjače Bosna i Hercegovina (BiH) s rastom od 16,2 posto, Srbija s rastom od 14,9 posto i Hrvatska s rastom od 11,8 posto.
Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvoj polovici godine porasla 10 posto.
Na krilima odlično odrađenog distribucijskog posla, proširio se i distribucijski portfelj, i to suradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, te širenjem uspješne suradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Sjeverne Makedonije, ističe se u priopćenju.
“Atlantic Grupa u prvom polugodištu 2022. godine nastavlja ostvarivati značajan rast prihoda unatoč svim izazovima s kojima se suočavamo”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Rast je, kako je kazao, ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima, zahvaljujući prije svega odličnim prodajnim rezultatima vlastitih i principalskih brendova te kao posljedica bolje epidemiološke situacije i ukidanja protupandemijskih mjera, što se pozitivno odrazilo na prihode u HoReCa segmentu.
Dio porasta prihoda rezultat je također dizanja prodajnih cijena, čime su, kako je rekao Tedeschi, ipak samo djelomično kompenzirali negativne utjecaje značajnih poskupljenja ključnih sirovina, pakirnog materijala, energenata i usluga, a što je, kao što su i najavili, utjecalo na pad profitabilnosti.
“Unatoč složenoj gospodarskoj situaciji, i u drugoj polovici 2022. godine očekujemo nesmetani nastavak proizvodnje i kontinuirane opskrbe naših kupaca i potrošača, ali i nastavak snažnih inflatornih pritisaka”, istaknuo je Tedeschi.
Iz Atlantica u priopćenju od važnijih korporativnih događanja ističu kako je isplaćena povijesno najviša dividenda u iznosu od 50 kuna po dionici te je usvojena i odluka o cijepanju dionica Atlantic Grupe, na temelju koje je jedna postojeća dionica, pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna, podijeljena na četiri nove redovne dionice, pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna.
Osim toga, Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a potkraj prvog polugodišta Atlantic Grupa je, u okviru procesa dezinvestiranja manjih i non-core djelatnosti, s kompanijom Vik Pro Univerzal d.o.o. potpisala kupoprodajni ugovor za prodaju proizvodne lokacije Palanački kiseljak u Smederevskoj Palanci. (Hina)