Kada jedna hrvatska tvrtka u 30 godina poslovanja uspijeva održati kontinuirani rast u svim segmentima poslovanja u iznimno kompetitivnom okruženju maloprodaje, te istovremeno ostaje vjerna svom jednostavnom, ali uspješnom poslovnom načelu ‘najboljega susjeda’, onda je to poslovni pothvat vrijedan bilježenja.
Dalmatinskoj tvrtki Ribola uspjelo je upravo to: od prve kvartovske trgovine 1992. do današnjeg regionalnog maloprodajnog lidera s više od 80 prodajnih mjesta na području Dalmacije – na obali od Šibenika do Orebića, na otocima i u Dalmatinskoj zagori – poslovanje Ribole karakterizira održivi tempo razvoja te poslovna politika koja donosi postojane pozitivne rezultate.
Kao ključne godine u razvoju tvrtke vrijedi istaknuti 2005. – kada je Ribolu preuzeo Nird d.o.o. s prvim velikim investicijskim ciklusom i porastom tržišnog udjela, zatim 2008., godinu u kojoj je tvrtka postala članica Ultra gros grupacije, čija je danas jedna od najvećih članica, te 2013. u kojoj je tvrtka preuzela 13 trgovina Dione te izgradila veliki logistički i distributivni centar s otkupnom stanicom. Nakon toga, Ribola nastavlja rasti s poslovnom politikom koja se fokusira na veći broj trgovina tzv. kvartovskog formata, postajući vremenom jedan od ključnih ‘igrača’ u tom segmentu maloprodaje.
Tempo rasta Ribole posljednjih nekoliko godina donekle su diktirala i globalna gospodarska kretanja. No, ona nisu zaustavila razvoj tvrtke u svim ključnim pokazateljima – od prihoda do broja zaposlenih, pa će tako, unatoč kriznim ‘korona godinama’, 30. obljetnicu tvrtka obilježiti s 4 nove poslovnice u 2022. godini (od čega dva hipermarketa) te najavom za nove velike investicijske projekte u 2023. godini. Proteklu je godinu tvrtka zaključila s 527 milijuna kuna prihoda, što je porast od 17 milijuna kn u odnosu na zadnju ‘predkorona’ godinu, 2019.
Vjernost domaćem proizvodu (koji čini gotovo 70% asortimana u trgovinama Ribole) ključni je element uspjeha zahvaljujući kojem je Ribola prepoznata i cijenjena među kupcima i dobavljačima. – U našem logističko-distributivnom centru koji se prostire na 15.000 četvornih metara svakodnevno otkupljujemo kvalitetno i domaće svježe voće i povrće od poljoprivrednika s dalmatinskih polja i lokalnih OPG-ova – objašnjava članica uprave Ribole Marija Kapural, dodajući kako tvrtka ima izvrsnu suradnju i s lokalnim proizvođačima drugih prehrambenih proizvoda.
A kao još jedan od važnih sastojaka ove uspješne poslovne priče bilježimo i blizak, “domaći“ odnos s kupcima. Upravo zbog toga u središtu interesa tvrtke je pokrivanje tržišta trgovinama veličine od 300 do 800m2, koja najbolje odražava maloprodajnu filozofiju dobroga susjeda.
Prepoznajući od samih početaka staru istinu da je kvalitetan i zadovoljan radnik ključ uspjeha u trgovini, u Riboli sa zaposlenicima njeguju partnerski odnos, o čemu svjedoči Marija Kapural. “Kada procjenjujemo Ribolu kao poslodavca ističemo stabilnost poslovanja, zatim konkurentna primanja prodavača (najniža plaća za prodavača je 5500 kn, op.a.) koji su srce naše tvrtke, ali i uredno radno vrijeme te mogućnost napredovanja”, naglašava članica Uprave Ribole, dokazujući to i svojim karijernim putem koji je započela prije 20 godina u ovoj tvrtki – još kao studentica.
A da je Ribola doista ‘najbolji susjed’ u sredini u kojima djeluje, potvrđuje se kontinuiranim aktivnostima usmjerenima na podržavanje lokalne zajednice – od sponzoriranja, danas već pet kaštelanskih sportskih klubova, do redovitih donacija Crvenom križu, KBC-u Split i lokalnih humanitarnih akcija.