U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, kategorija omekšivača rublja prema podacima agencije Nielsen bilježi rast vrijednosne i komadne prodaje
Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 63% ukupne vrijednosne prodaje sredstava za njegu rublja ostvaruje se kroz moderne formate (hipermarketi i supermarketi) dok se preostalih 37% ostvaruje kroz tradicionalne formate, i to većinom kroz drogerije i velike trgovine mješovitom robom.
Najveći segment u omekšivačima rublja je „običan omekšivač“, s preko 80% udjela, dok ostatak kategorije odlazi na koncentrirane omekšivače (13% komadno i 11% vrijednosno) i na super koncentrat omekšivače (oko 5% udjela). Veličina pakiranja od 1-2 l je najprodavanije pakiranje s vrijedosnim udjelom od 44%.
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača zastupala su 71% vrijednosne prodaje ukupno svih kategorija sredstava za njegu rublja. Abecednim redoslijedom oni su Henkel, Procter&Gamble i Saponia.
Analizira: Violeta Perčić, Researcher, Ipsos
Među Hrvatima u dobi od 16 do 64 godine brojimo 73% korisnika omekšivača za rublje. To je u procjeni populacije približno 1.910.462 ljudi u navedenoj dobnoj skupini. Njih 20% ne obavlja takvu vrstu poslova u kućanstvu, a tek 7% ih ne koristi kategoriju. Heavy usera koji koriste omekšivače rublja barem 4 – 6 puta tjedno brojimo 25%. Medium usera koji koriste kategoriju 2 do 3 puta tjedno je 27%.
Light usera koji koriste omekšivače za rublje jednom tjedno ili rjeđe imamo 21%. Čak 53% korisnika omekšivača za rublje smatra izuzetno bitnim koji brend omekšivača kupuje. Heavy korisnici kategorije češće iznad prosjeka populacije su žene te osobe u dobi od 30 do 49 godina koje su roditelji.
U postotku ih najviše nalazimo kao zaposlene stanovnike Zagreba i okolice te Sjeverne Hrvatske i Slavonije. Pripadnici ovog segmenta pokazuju češće od prosjeka sklonost kućnim zanimacijama, odnosno vole provoditi slobodno vrijeme na smiren način u vlastitoj kući ili u prirodi. Jednako tako, aktivno se brinu za kućanstvo, obitelj, kućnog ljubimca, vrt itd. Osim kućnih zanimacija, također pokazuju interes za zdrav život i uređenje vlastitog stambenog prostora. Sport i nova tehnologija te novosti s estrade nalaze se uglavnom izvan fokusa njihova zanimanja.
Od prehrambenih sklonosti ističe se sklonost gastronomiji, odnosno pripadnici ovog segmenta vole kuhati, pripremati obroke te isprobavati nove prehrambene proizvode koji se pojave na tržištu. Treba napomenuti da su skloni i zdravoj prehrani, ali će se složiti s time da se ipak ne hrane uvijek zdravo.
BRANDusage
Osim općenitog praćenja kategorije omekšivači rublja, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati.
Korisnici brenda su isti koristili u posljednjih šest mjeseci. Među heavy userima kategorije omekšivača za rublja od 16 do 64 godine u Hrvatskoj, vodeći je brend Lenor, u zadnjih šest mjeseci koristilo ga je 64% potrošača. Na drugom mjestu se nalazi Ornel s 59% potrošača, a na trećem, s 50% Teta Violeta.
BRANDloyalty
Pored korištenja svakog brenda pratimo i lojalnost brendovima. Model dijeli tržište brenda na 4 segmenta. Mjeri lojalnost našeg i dostupnost konkurentskog potrošača. Koncipira se na korištenosti brenda, važnosti brenda pri kupovini, ocjeni imidža i odnosu prema konkurentskim brendovima.