Mogu li vas kupci pronaći? Iskoristite lokalni marketing

Internet ubrzava povezivanje geografski udaljene organizacije i omogućuje poslovanje preko granica pojedinih država. Internet može koristiti i lokalno usmjerenim tvrtkama, a ne samo globalnim. Stručnjaci s portala Shopper’s Mind Hrvatska otkrivaju kako.

Zamislite da vam pukne cijev u kupaonici. Vjerojatno ćete pomoću pametnog telefona brzo potražiti najbližeg vodoinstalatera. Istraživanje Shopper’s Mind Hrvatska pokazuje kako čak 51% ljudi istražuje različite ponude na internetu preko pametnih mobilnih telefona. Na portalu HubSpot otkrivaju kako čak 50% ljudi koji pretražuju lokalno na pametnom telefonu, posjete poslovnicu već isti dan.

ŠTO JE LOKALNI MARKETING?

Lokalni marketing se koristi kada želite ljude iz okolice pozvati u svoju poslovnicu i kada želite povećati prepoznatljivost u lokalnom okruženju (izvor: BigCommerce). Korištenjem alata i strategija lokalnog marketinga lokalne stanovnike možete dovesti do kupovine na internetu ili u fizičkoj trgovini.

Kada potrošači trebaju lokalnu uslugu ili poslovnicu najčešće traže:

• radno vrijeme trgovine
• adresu i upute kako doći do trgovine
• telefonski broj za kontakt ili podršku
• više informacija o proizvodu, trgovini ili poslovnici
• web stranicu.

U nastavku pročitajte prijedloge kako popraviti svoju web prisutnost uz pomoć dostupnih alata.

1. Iskoristite društvene mreže
U današnje vrijeme je vrlo jednostavno povezati se s lokalnim stanovnicima preko društvenih mreža. Najprije uredite profil, a za dodatno povezivanje s lokalnim stanovnicima možete koristiti lokalne ključne riječi u opisima, objavama i hashtagovima. Iako je sam Facebook odličan za oglašavanje, ne zaboravite raditi na interakciji s lokalnim stanovništvom i komunikaciji s vašim kupcima.

2. Skupljajte mišljenja i ocjene kupaca
I lokalne i globalne tvrtke imaju veliku prednost od kredibilnih ocjena stranki. Zato ih redovito pozivajte da vas ocijene. Ako želite, poziv na ocjenjivanje može postati ključni dio vašeg poslovnog modela. U zamjenu za preporuku, strankama možete ponuditi dodatnu prednost – popust, besplatnu dostavu … Najbolja mišljenja uvijek možete dodatno oglašavati u lokalnom okruženju.

3. Pišite lokalne sadržaje
U strategiju sadržajnog marketinga uključite pripremu sadržaja koji su vezani na okolicu – vodič po najboljim putevima za šetnju, ideje za prvi spoj… Što više relevantnih sadržaja pripremite, veća je mogućnost da će vas potencijalni kupci pronaći. Sadržaje možete pripremiti u obliku bloga kojeg ćete obogatiti fotografijama, video zapisima i slično. Za distribuciju sadržaja možete koristiti društvene mreže na kojima ćete ih dodatno promovirati ili uključite lokalne influencere.

4. Oglašavajte lokalno
Današnjicu pokreću podaci pa možete kreirati specifični sadržaj i njime ciljati ciljanu publiku. Što više znate o svom kupcu, moći ćete mu ponuditi kvalitetnije sadržaje. Pripremite oglase tako da, osim lokalnih ključnih riječi, targetirate publiku prema lokaciji, demografiji, povijesti pretraživanja i drugim specifičnim podacima koje omogućavaju pojedini alati.

5. Prilagodite mobilnu verziju web stranice
Mobilni telefoni su najčešći izvor pretraživanja lokalnih tvrtki, pa osigurajte da je vaša web stranica prilagođena mobilnim korisnicima. Google navodi da se web stranica mora brzo učitati, posjetitelji moraju moći jednostavno pretraživati web stranicu, direktno nazvati, kupiti i ispuniti kontaktni obrazac, te otvoriti kartu s uputama kako doći do vas.

6. Upišite se u besplatne web direktorije
Svoje tvrtke možete upisati na takozvane besplatne popise na internetu, kao što su Google My Business, Wikipedia, Apple Maps, Yelp, Foursquare, LinkedIn Company Directory, Bing i brojni drugi. U nastavku ćemo opisati alat Google My Business s obzirom na to da će vam u Hrvatskoj upravo on najviše koristiti.

GOOGLE MY BUSINESS

Prema portalu Smart Insights, Google, pretraživač preglednika Chrome, zauzima čak 75% tržišnog udjela, a ostali preglednici (Yahoo, Bing i Baidu) imaju 5 i 10%. Google prevladava i na mobilnim uređajima jer zauzima čak 90% tržišnog udjela. Bila bi prava šteta da tvrtke ne iskoriste besplatni alat koji Google nudi.

Prije upisivanja svoje tvrtke u Google My Business uslugu, preporučujemo da najprije provjerite jeste li već upisani. Jednostavno upišite ime svoje tvrtke u Google i provjerite je li se na desnoj strani prikazala ‘kartica’ s vašom tvrtkom.

Tvrtku (poslovnicu ili trgovinu) možete upisati u Google besplatni direktorij. Unos podataka nije težak, podaci koje napišete o svojoj tvrtki mogu se prikazivati u Google pretraživaču, Google Kartama i Google+. Nakon upisivanja podataka morate potvrditi da ste vlasnik tvrtke upisivanjem koda kojeg će vam proslijediti iz Googlea (u pismu ili telefonskom pozivu).

Kako dodatno popraviti Google My Business profil?

Ispunite sve informacije – U alatu Google My Business ispunite sva relevantna polja i pobrinite se za to da redovito ažurirate informacije. Pazite da poštujete Google preporuke.

Dodajte fotografije – Dodajte realne fotografije koje predstavljaju vašu tvrtku ili usluge. Neka fotografije budu u visokoj rezoluciji, JPG ili PNG formatu, u veličini od 10 KB do 5 MB, minimalne visine ili širine 720 px. Neka fotografije uvijek budu ažurirane.

Sakupljate mišljenja – Povjerenje u lokalne tvrtke se povećava kod čak 68% kupaca ako su napisana mišljenja. Savjetujemo da ne čekate da kupci sami ostave komentar, nego da kontaktirate stranke i pozovete ih da vas ocijene. Na pozitivna i negativna mišljenja se možete i odazvati, ali pažljivo i profesionalno.

Napišite objave (Posts) – Objave u Google My Business funkcioniraju na sličan način kao objave na društvenim mrežama. Objave se sastoje od grafike ili fotografije, teksta i linka URL, a prikazat će se kao kratka ažuriranja u obliku vrtuljka (carousel) i prestat će se prikazivati nakon 7 dana.

Pratite promjene – Promjene o vašoj tvrtki mogu predlagati i same stranke pa je možda bolje da redovito provjeravate usklađenost i točnost podataka.

Provjeravajte uvide (Insights) – Platforma Google My Business omogućuje pregled nad time kako i gdje su vas stranke pronašle, kakve su njihove aktivnosti (posjećivanje web stranice, traženje adrese, poziv…) i druge praktične podatke kojima možete poboljšati lokalnu prisutnost.