Gruntek je pobjednik FoodTech Startup Competitiona

Nevena Rendeli Vejzović, Tino Prosenik, Tina Turk Lupieri i Nikola Pavešić (Foto: Goran Kovačić/PIXSELL)

„Modifikacijom prehrambenih navika potrošača napravili smo mali korak prema velikim i potrebnim promjenama te vratili ljude prirodi“, naglasio je to Tino Prosenik, direktor startupa Gruntek i ujedno pobjednik FoodTech StartUp Competitiona, natjecanja za startupove koje je pokrenuto s ciljem  pronalaska novih talenata i kreativnih ideja te podupiranja uspješnih potencijala u svijetu prehrambene i ugostiteljske industrije. Iza ovog hvalevrijednog projekta stoje Maistra Hospitality Group, Infobip i Pepermint, a ključan fokus je na pronalasku dugoročnih rješenja za svladavanje suvremenih izazova prisutnih u globalnoj gastronomskoj zajednici. Dodjela nagrada pobjednicima održala se na jubilarnom 15. Weekend Media Festivalu.

„Naš startup ostvaruje veliki utjecaj na prehrambene prakse ljudi, a one postaju ključan fokus u smislu očuvanja okoliša i strukturiranja hranidbenog sustava kakav nas danas okružuje. Spoj digitalizacije i poljoprivrede ono je što kreira budućnost gastronomije, točnije vrt budućnosti koji obuhvaća zdrave i poželjne namirnice“, rekao je Tino Prosenik iz Grunteka, projekta u okviru kojeg je razvijena aplikacija s eko vrtovima.

Tino Prosenik, Gruntek (Foto: Goran Kovačić/PIXSELL)

Zaposlenici Grunteka kao pobjednici ovog natjecanja imaju jedinstvenu priliku razviti svoja znanja sudjelovanjem u „Mentoring Bootcampu“ s timom relevantnih stručnjaka partnera natječaja, online ili uz posjet Infobip Pangea Campusu u Vodnjanu. Uz priliku za učenje u stimulativnom okruženju uz neke od najvećih profesionalaca industrije pobjednik na raspolaganju ima 20 tisuća eura u protuvrijednosti korištenja Infobipove globalno nagrađivane komunikacijske platforme u oblaku te druge vrijedne nagrade partnera natječaja.

Uzbudljivoj dodjeli nagrada prisustvovao je i Michael Selden, CEO atraktivne američke food tech kompanije Finless Foods, koji je u razgovoru 1 na 1 s Nikolom Pavešićem iz Infobipa, otkrio da se proizvodnjom stanično uzgojene morske hrane može stati na kraj izlovu ribe te da na razinu zaštite i očuvanja oceana i biološke raznolikosti najviše utječemo mi – ljudi. Upravo je to okosnica uzgoja plodova mora u laboratoriju i pametne proizvodnje kultiviranog mesa, što svakako doprinosi našoj borbi protiv klimatskih promjena i gorućih pitanja sutrašnjice, poput ovoga: Što (ne)ćemo jesti 2050.?

„Ne znamo kolika količina hrane je svijetu, tj. ljudima potrebna, i zato moramo požuriti proizvodnju laboratorijskih uzgojenih prehrambenih proizvoda. Stanovništvo razumije negativne učinke koje pretjerana konzumacija i uporaba životinjskog mesa ostavlja na okoliš. Rješenje se krije u pristupačnim i kvalitetnim proizvodima koji imaju jednak okus kao divlje vrste“, ističe Selden.

Domaće FoodTech StartUp natjecanje započelo je na Weekend Food Festivalu u svibnju, vodećem europskom festivalu gastronomije. Glavnu srž natjecanja čine startupovi čije djelovanje pripada jednoj od sedam kategorija, a to su: Agriculture Tech, Food Science, Food Product i Health Coaching, Food & Hospitality services, Food Supply Chain & Retail, Food Delivery i Food Waste. Koncept FoodTech Startup Competition razvijen je po uzoru na globalne trendove, s ciljem pružanja jedinstvene digitalne platforme perspektivnim igračima na kulinarskoj sceni u probijanju na svjetsko tržište.

Michael Selden i Nikola Pavešić (Foto: Goran Kovačić/PIXSELL)

Uzimajući u obzir snažan interes publike i iznimnu posjećenost ovogodišnjeg Weekend Food Festivala, organizatori već sada najavljuju novo izdanje ovog gastronomskog zbivanja koje će Rovinj sredinom travnja iduće godine – točnije, 15.4.2023., ponovo učiniti središtem kulinarskih atrakcija i izvorom senzacionalnih mirisa i okusa.