Pod egidom BRŽI, JAČI – SMART RETAIL!, u zagrebačkom hotelu Esplanade 27. rujna uspješno je održana 19. Progressive FMCG/RETAIL konferencija.

Retail je kontinuirano u fazi revolucije. Današnje tvrtke razumiju da retail egzistira kao multi-channel platforma u okviru koje kupci žele na intenzivan način doživjeti iskustvo brenda. Razvoj digitalnih kanala uvelike je povećao očekivanja potrošača koji se žele emotivno povezati s brendovima. Želja kupaca za kupovinom ‘bilo kada i bilo gdje’ pomiče percepciju, mijenja ponašanje i ide u smjeru usvajanja novih i sve zahtjevnijih izazova tehnologije.

>>POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Činjenica je da pojačano razumijevanje kupaca vodi do povećanja njihova zadovoljstva, ali i do povećanja prihoda. Digitalna transformacija omogućila je tvrtkama da bez presedana analiziraju mnogo različitih informacija vezanih za ponašanje i navike kupaca, a ulaganje u informatizaciju i razvoj najčešće pridonosi boljem povratu ulaganja.

Korištenje informacija o ponašanju kupaca utječe na gotovo sva područja poslovanja tvrtke, od razvoja proizvoda i nabave, preko opskrbnog lanca, prodaje, do marketinških i popratnih usluga.

Sve je aktualniji trend i da tvrtke svoje poslovne odluke temelje na informacijama dobivenim od samih kupaca. U redovitoj komunikaciji s potrošačima te tvrtke provjeravaju njihove potrebe i ukuse. Zahvaljujući što preciznijem pristupu, asortiman svake trgovine trebao bi biti prilagođen očekivanjima određene zajednice, a tvrtke bi trebale biti otvorene prema uvođenju tehnoloških inovacija (poput, npr., aplikacija koje simuliraju korisničko iskustvo s određenim proizvodima).

Tvrtke se u kontinuitetu bore za opstanak, a cijelo vrijeme im ‘prkosi’ sve zahtjevniji kupac. Sve tvrtke uključene u sektor maloprodaje prisiljene su sve više inovirati kako bi kreirale strategije kojima će privući i zadržati kupce. Ali da bi proces bio što uspješniji, kupcima je potrebno pružiti nezaboravno iskustvo.

Na ovogodišnjoj konferenciji zanimljiva i inspirativna predavanja održali su: Melanie Seier Larsen, Managing Director and Partner, BCG; Irena Starman Frančić, Senior project manager, Hendal; Ivanka Mabić Gagić, Managing Director, Httpool; Dijana Kladar, Chief Executive Officer, Vision Compliance; Drago Cmuk, Business Development Director, Cadcam Group; Andrija Frinčić, CEO, dream; Josip Muller, Owner & CEO, EZYA Adriatic; Željan Ferderber, Founder & CEO, Significo; Nina Baković i Davor Katalinić, konzultanti, RetailUP; Damjan Geber, Owner & CEO, Brigada; Slađana Bastašić, glavna direktorica Strateškog distribucijskog područja Hrvatska, Atlantic Grupa i Danijel Bićanić, Owner & CEO, Bićanić Consulting.

Ove godine razgovarali smo o promjenama koje nam je donijela pandemija i o tome koje će od promjena u narednom razdoblju ostati, a koje nestati. Razgovarali smo o potrošačkim navikama danas i o tome što najviše i kako kupuju potrošači; o tehnologiji virtualne i proširene stvarnosti; o tome kako će izgledati oglašavanje u budućnosti, kako zaštititi potrošače i kakva su nova zakonska pravila za marketing.

Razgovarali smo o tehnološkim i digitalnim alatima potrebnim za povećanje profitabilnosti, o tome kako funkcioniraju digitalne platforme, koliko su isplative i kako mogu odgovoriti na kompeksne izazove FMCG industrije. Saznali smo i kako feedback kupaca pretvoriti u profit, a razgovarali smo i o umjetnoj inteligenciji, blockchainu u maloprodaji, rješenjima vezanim za internetsku trgovinu, o važnosti analitike, inovacijama te o najvećim izazovima s kojima se susreće moderna maloprodajna industrija.

Konferenciju su sponzorski podržale tvrtke: KONZUM i CADCAM GRUPA (Zlatni sponzori); STUDENAC; SIGNIFICO; GIZEH; SOBOČAN; RETAIL UP; ATLANTIC GRUPA; PRIVREDNA BANKA ZAGREB; BARILLA; GS1 CROATIA; dm; TIS; JAMNICA; MARKER; VISION COMPLIANCE; PODRAVKA; KTC; EDITEL; SAP; DREAM; PPD GLOBAL; RIO MARE; BOROTALCO; SMAC; UHU i NESTLE. 

Kao partneri ovogodišnje konferencije pridružili su nam se: BOSTON CONSULTING GROUP; HTTPOOL; BIĆANIĆ CONSULTING; HENDAL; BRIGADA; EZYA ADRIATIC i PRESS CLIPPING.

Detaljan izvještaj objavit ćemo u listopadskom izdanju časopisa Progressive.

Zahvaljujemo svim sudionicima i veselimo se susretu i dogodine! 🙂