Intersnack Adria, najveći otkupljivač industrijskog krumpira te vodeći hrvatski proizvođač slanih grickalica, ove je godine otvorio skladište gotovih proizvoda u sklopu svojeg proizvodnog kompleksa u Hercegovcu. Najnovijom investicijom u vrijednosti 33 milijuna kuna, sufinanciranom 50 posto iz fondova EU-a putem javnog natječaja, tvrtka nastavlja širiti i modernizirati svoje proizvodne kapacitete, stavljajući poseban naglasak na još učinkovitiju regionalnu distribuciju i povećanje domaće proizvodnje. Razgovarali smo s Josipom Cvetkom, Plant Managerom u tvrtki Intersnack Adria.
Razgovarala: Marija Sedlar
Nakon dvije godine života usred globalne pandemije, u veljači ove godine otvorili ste novo skladište u Hercegovcu. O kakvoj se investiciji radi i što ona znači za kompaniju Intersnack Adria?
Ukupna investicija se kreće oko 30 milijuna kuna, uključuje izgradnju skladišta gotove robe i opremanje istog s novim regalima, viličarima i sustavom za upravljanje skladištem (WMS). Investicijom u zgradu i opremu skladišta gotovih proizvoda ostvaren je sljedeći korak naše strategije razvoja proizvodnog kompleksa u Hercegovcu, s ciljem što uspješnije i kvalitetnije proizvodnje te snažnije regionalne prisutnosti i jačanja pozicije tržišnog lidera u segmentu slanih grickalica.
S ulaganjem i daljnjim razvojem te modernizacijom tvornice nastavljamo i dalje. Intersnack Adria posljednjih je godina dokazao da se fondovima EU-a koristimo brzo i učinkovito te da i više nego uspješno opravdavamo i održavamo status vodećeg hrvatskog proizvođača slanih grickalica od 100 posto hrvatskog krumpira. Investicija je dio strateškog razvoja lokacije i ključna je za daljni razvoj, omogućuje kvalitetnije upravljanje zalihama, distribuciju robe našim kupcima u zemlji i inozemstvu.
Koliki su kapaciteti tvornice i novog skladišta? Koji se brendovi tamo proizvode i skladište i za koja tržišta?
Na godišnjoj bazi tvornica proizvede oko 5000 tona čipsa i ostali prženih slanih grickalica. Proizvode se proizvodi iz linije Čipi Čipsa, Chia, Pom Bar i Tip topa koji se plasiraju na tržišta Hrvatske, Slovenije, BiH, Srbije, Kosova, Crne Gore i Albanije.
Novo skladište gotovih proizvoda, kapaciteta više od 4700 paletnih mjesta, opremljeno je najsuvremenijim sustavom WMS (Warehouse Management System), poštujući najnaprednije standarde čuvanja i daljnje distribucije proizvoda koje potrošači na policama prepoznaju pod brendovima Čipi Čips, Chio, Chio Kroki Kroket, Chio Tip Top, Pom Bär i Nutline.
U skladištu se skladište svi gotovi proizvodi za hrvatsko, ali i regionalno tržište. Novo skladište ima veliku važnost ne samo za kompaniju, već i za lokalno stanovništvo. Zbog značajnog povećanja volumena, u tvornici u Hercegovcu povećali smo broj zaposlenika, i to za 12 posto u odnosu na 2021. godinu, te smo također povećali produktivnost.
Poznati ste kao najveći otkupljivač industrijskog krumpira te vodeći hrvatski proizvođač slanih grickalica – gdje u Hrvatskoj nabavljate sirovinu? U kojoj mjeri surađujete s domaćim proizvođačima krumpira pri proizvodnji čipsa?
Surađujemo s oko 40 kooperanata koji dolaze iz okolice Hercegovca, Međimurja i Slavonije. Radi se o domaćim proizvođačima i hrvatskom krumpiru koji se koristi u Čipi Čips čipsu i ostalim brendovima. S nekim kooperantima suradnja traje već desetljećima, tijekom kojih smo testirali više od 800 sorti krumpira kako bismo danas imali odabir najkvalitetnijeg krumpira za čips.
Posebno smo ponosni na to da smo svih proteklih godina, a pogotovo posljednje tri, bez obzira na otežane gospodarske okolnosti zbog pandemije koronavirusa, uspijevali otkupiti sav urod krumpira i organizirati sadnju za novu sezonu.
Dodatno smo pokrenuli i izvoz krumpira te je hrvatski krumpir završio i u proizvodnji čipsa u Intersnackovim tvornicama diljem regije. Kooperante podržavamo u realizaciji dugoročnih investicija, a i stalno razmjenjujemo iskustva i zajedno pratimo trendove.
Koliko ulažete u takve poslovne suradnje i zašto su vam one bitne?
U proces uzgoja domaćeg krumpira smo kontinuirano uključeni zajedno s našim vrijednim kooperantima. Od odabira i testiranja raznih sorti krumpira, proizvodnje sjemenskog krumpira u Lici do pomoći oko nabave repromaterijala za pripremu sezona uzgoja. Kvaliteta domaćeg krumpira i mogućnost uvida u stanje na polju i skladištima nam omogućuje da proizvodimo vrhunski proizvod iznimne kvalitete.
Kako se Intersnack Adria nosi s aktualnim izazovima? Jeste li i na koji način revidirali planove, prilagodili poslovanje?
Trenutno stanje u svijetu je izazovno na svim poljima, od nabave sirovina do cijena energenata. Možemo reći da uz suradnju sa centralom kompanije i velikim angažmanom naših ljudi uspijevamo imati stabilnu proizvodnju i opskrbu svim potrebnim sirovinama. Fleksibilnost je ključna riječ – morali smo prilagoditi procese u kompaniji da naše reakcije na potrebe tržišta budu brže i kvalitetnije, počevši od razgovora s kupcima do planiranja proizvodnje.
Promatrajući ponašanje i potražnju, kako biste opisali današnjeg potrošača?
Gledajući današnjeg potrošača u trenutnom okruženju inflacije, rekao bih da hrvatski potrošači preferiraju proizvode provjerene kvalitete i prvenstveno hrvatskog podrijetla. Iako cijena bitno utječe na njihov odabir, prednost daju provjerenom brendu i kvaliteti. Također, kod potrošača je trend osviještenosti o zdravoj prehrani u velikom porastu, a jedan od primarnih zahtjeva je manji udio masti, ali bez kompromisa u okusu. Tako smo ove godine asortiman proširili sa čipsom od leće koji nudi zdraviju verziju snacka jer sadrži 40% manje masnoće od običnog čipsa, ali i dalje zadržava punoću i intenzitet okusa, tako da užitak grickanja ostaje isti.
Zašto se Intersnack Adria odlučio na taj iskorak i lansirao čips od leće?
Globalni trendovi ukazuju na sve veću pozornost kvaliteti života. U cijelom se svijetu, pa tako i kod nas, sve veća pažnja poklanja onome što jedemo, raste nivo osviještenosti o sastavu prehrambenih proizvoda, pridajemo važnost kvaliteti namirnica dok se istodobno ne želimo odreći odličnog okusa.
Inspiriran globalnim trendovima, Intersnack Adria predstavio je veliki novitet koji je stigao i na naše tržište – Chio čips od leće, koji prati globalne healthy lifestyle trendove i stoga pripada Better for you segmentu koji podrazumijeva zdraviji sastav proizvoda i ponudu te odgovara potražnji za proizvodima boljima za nas. Novi Chio čips od leće nudi brojne benefite, a na hrvatsko tržište dolazi u dva okusa – Paprika te Sour Cream & Onion.
Chio čips od leće vegetarijanski je proizvod na bazi žute leće, ima visok udio vlakana i proteina te čak 40% manje masti u odnosu na uobičajeni čips. Osim brojnih benefita, ono što kod ovog čipsa osvaja jest njegova hrskava tekstura i bogat okus, a činjenica da je kao takav zdraviji je bonus koji čini razliku u odnosu na drugi snack.
Kako odgovarate na rastući trend među potrošačima koji se okreću tvrtkama koje ulažu u održivo poslovanje?
Jedna od vrijednosti naše kompanije je odgovorno ponašanje prema okruženju u kojem radimo. Dio investicija koje su odrađene odnosile su se na smanjenje utroška energije u procesima proizvodnje, ukupnog smanjenja otpada i gubitaka u svim područjima, od repromaterijala do komunalnog otpada. Za sljedeću godinu su planirane investicije u solarne panele što bi dodatno poboljšalo utjecaj na okolinu i podiglo ekološku osviještenost svih uključenih.
Izazovne okolnosti u poslovanju se nastavljaju, posebno s obzirom na trenutnu geopolitičku situaciju. Kako i koliko ona utječe na poslovne planove i kako se Intersnack planira nositi s time?
Svjedoci smo da se planovi puno brže i češće mijenjaju u odnosu na prošla vremena, a tko se ne stigne prilagoditi, zaostaje. Već drugu godinu uvodimo IWS (Integrated working system) sustav na lokaciju u Hercegovcu. Radi se o Lean sustavu upravljanja proizvodnjom i procesima koji organizaciju čine učinkovitijom, fleksibilnijom i time spremnijom da se nosi s novim izazovima u poslovnom okruženju.
Što se tiče suradnje s našim kooperantima, i u budućnosti očekujemo nastavak trenda povećavanja ugovorenih površina za otkup, s obzirom na naše planove razvoja i investicija.
Također, nastavit ćemo s ulaganjem u najmoderniju tehnologiju, opremu i procese proizvodnje i skladištenja, ali i u unapređivanje znanja i iskustva naših zaposlenika, jer želimo poticati razvoj lokalnog gospodarstva. Intersnack Adria nastavlja jačati poziciju lidera u proizvodnji i distribuciji slanih grickalica u Hrvatskoj i regiji.