Mondelēz International usprkos brojnim izazovima bilježi dobre poslovne rezultate, otkriva Stevan Vujošević, Country Manager u kompaniji Mondelēz International zadužen za tržišta Istočnog Jadrana – tržišta Hrvatske i Slovenije, koji od ovog mjeseca prelazi na novu funkciju Country Managera za tržišta Srbije i Bosne i Hercegovine
Trenutni ekonomski pokazatelji, među kojima najviše zabrinjava rast inflacije, ali i sve veća spremnost potrošača da u uvjetima neizvjesnosti manje troše, neminovno utječu na poslovanje brojnih kompanija, ne samo u Hrvatskoj, već i u cijeloj regiji.
Na koji način kompanija Mondelēz International ostvaruje dobre poslovne rezultate usprkos krizi, kako čuvaju povjerenje potrošača i koji ciljevi su postavljeni u okviru unaprjeđenja principa održivog poslovanja, za Progressive govori Stevan Vujošević, Country Manager u kompaniji Mondelēz International zadužen za tržišta Istočnog Jadrana – tržišta Hrvatske i Slovenije, koji od ovog mjeseca prelazi na novu funkciju Country Managera za tržišta Srbije i Bosne i Hercegovine.
U srpnju ove godine Mondelēz International formalno se integrirao s kompanijom Chipita Global S.A, liderom u kategoriji grickalica od tijesta u centralnoj i istočnoj Europi koji bilježi visoku stopu rasta. Kakvi su rezultati nakon prvih mjeseci integracije, je li ovo bio dobar poslovni potez u, čini se, sve neizvjesnijim uvjetima poslovanja?
Integracija s kompanijom Chipita povijesni je trenutak za obje kompanije jer smo naš dobro poznati portofilo obogatili proizvodima u kategoriji biskvita i peciva, a u isto vrijeme pridonijeli tome da budemo korak bliže ostvarenju naše strategije rasta usmjerene ka tome da budemo globalni lider u kategoriji grickalica.
Spajanje naših brendova pokazalo se kao fantastičan uspjeh imajući u vidu rezultate i rast u prvoj polovini godine, posebno jer su brendovi 7DAYS, Chipicao i Fineti već dobro poznati našim potrošačima. Naš fokus u narednom razdoblju bit će upravo jačanje prisustva ovih brendova i daljnji rast posebno na tržištima cijelog Istočnog Jadrana, kao i proširenje portfolija proizvoda.
Kakva je situacija s ostalim brendovima unutar Mondelēz portfolija? Primjećuje li se utjecaj krize na pad prodaje pojedinih proizvoda?
Dobrom marketinškom i prodajnom strategijom postavili smo čvrst pravac za ostvarenje planiranih ciljeva za ovu godinu. Smatram da je to, uz integraciju s kompanijom Chipita, naš najveći ovogodišnji uspjeh. Uspjehe bilježe naši brendovi Milka, Oreo, Tuc i Barni. Na tržištu Istočnog Jadrana predstavili smo i našu dosad najnježniju Milka čokoladu, s većim udjelom kakaa i kakao maslaca.
Sudeći po prvim rezultatima prodaje, potrošači sjajno reagiraju na ovu unaprijeđenu recepturu koja je ujedno i najveća promjena na brendu u proteklih 25 godina. Mislim da je brzo prilagođavanje svih timova unutar kompanije, praćenje tržišta i adekvatan odgovor na promjene u navikama i potrebama potrošača, naravno uz neodstupanje od kvalitete, preduvjet za uspjeh brendova u turbulentnim uvjetima poslovanja s kojima se danas suočavamo.
Ove godine postavili ste održivost kao jedan od glavnih stupova dugoročne strategije rasta. Na koji način osiguravate i unaprjeđujete principe održivog poslovanja?
Na globalnoj razini nastojimo svojim aktivnostima kreirati održiva rješenja koja su tijesno povezana s našim osnovnim biznisom. Tako smo razvili naš ’Cocoa Life’ program održivog uzgoja kakaa u koji je u prethodnih deset godina uloženo više od 400 milijuna dolara i dostignuta cifra od gotovo 210.000 uzgajivača kakaa obuhvaćenih ovim programom.
Ove godine, obvezali smo se na dodatnih 600 milijuna dolara podrške do 2030. Učinili smo to upravo zato jer odgovornim ponašanjem želimo osigurati i ojačati suradnju unutar sektora kako bismo pridonijeli poboljšanju života poljoprivrednika koji uzgajaju kakao, ali i rješavanju sustavnih izazova u oblasti zaštite životne sredine i ljudskih prava.