Tvrtka Mondelēz International objavila je peti godišnji izveštaj “State of Snacking“ – globalnu studiju o potrošačkim trendovima, koja na godišnjoj razini pruža uvid u to kako potrošači donose odluku o užini. Izvještaj pokazuje da, i pored globalne ekonomske neizvjesnosti, potrošači nastavljaju davati prednost užini i kupuju snack proizvode.
Razvijen u partnerstvu s tvrtkom The Harris Poll, prvi izvještaj je inicijalno predstavljen prije pet godina, u namjeri da pridonese misiji kompanije Mondelēz International da predvodi budućnost snackinga. Praćenje stavova i ponašanja tisuća potrošača u 12 zemalja u proteklih pola desetljeća pokazuje konstantan trend u davanju prednosti užini u odnosu na tradicionalni obrok.
Prema ovom State of Snacking izvještaju, potrošači konzumiraju užinu:
- Konstantno: kupovina snack proizvoda ostaje nepromijenjena – čak dvije trećine (66%) potrošača nije napravilo značajne promjene kada je u pitanju trošenje novca na snack proizvode, usprkos tome što su postali svjesniji cijene.
- Uz svjesnu pažnju: 85% potrošača navodi da svjesno uživa u okusu i teksturi snackova prilikom konzumacije; 78% kaže da više uživaju u snackovima kada ih konzumiraju uz svjesnu pažnju
- U skladu s vlastitim vrijednostima: više od dvije trećine potrošača na globalnoj razini često bira brendove koji su u skladu s njihovim vrijednostima, uz sve veći naglasak na snackove proizvedene na održivi način
- Uz spremnost da kušaju novitete: 62% potrošača koji su sudjelovali u studiji kaže da koriste društvene mreže u potrazi za novitetima među snackovima, pri čemu njih šest od deset sebe smatra „snack avanturistima“ koji vole kušati nove proizvode.
“Trendovi zastupljeni u našim State of Snacking izvještajima u posljednjih pola desetljeća potvrđuju da, usprkos kontinuiranom dinamičnom okruženju i mijenjanju navika, užina kao takva ostaje sastavni dio prehrane potrošača na globalnoj razini“, izjavio je Dirk Van de Put, predsjednik Upravnog odbora i izvršni direktor tvrtke Mondelēz International. “Odlučnost potrošača da snack konzumiraju uz svjesnu pažnju raste. Zato ih nastavljamo ohrabrivati dajući im izbor unutar kategorija naših brendova, čvrsto usmjereni ka tome da postanemo globalni lider u našoj industriji.“
Istraživanje pokazuje porast potražnje za onim snackovima koji su u skladu s osobnim, ali i vrijednostima zaštite životne sredine, i koji omogućavaju užitak prilikom konzumacije. Više od polovine ispitanika – 63% kaže da konzumira snackove koji pridonose smanjenju utjecaja na životnu sredinu.
„U kompaniji Mondelēz International s jedne strane posvećeni smo tome da zadovoljimo rastuću potražnju za održivim snack proizvodima i za proizvodima koji se konzumiraju uz svjesnu pažnju, dok s druge nastojimo da kategorije proizvoda koje nudimo ostanu dosljedne dnevnom ritualu“, izjavio je Martin Renaud, direktor marketinga i prodaje.
Ove godine, kompanija je također razvila komplementarni izvještaj “State of Snacking: Future Trends” koji prikazuje dugoročne potrošačke makro trendove koji oblikuju budućnost snackinga. Među ovim makro trendovima nalaze se i promjena demografske slike, dinamičan stil života i njegov utjecaj na ljude i planet, sveprisutnost ideje o zdravijem načinu života kao i ponovno oživljavanje tzv. ekonomije iskustva. Svi ovi trendovi omogućuju razumijevanje promjena u ponašanju potrošača u širem kontekstu, te istovremeno istražuju na koji se način industrija snackinga može razvijati u budućnosti.
Kompanija Mondelēz International nastavlja biti jednom od vodećih kompanija u industriju snackinga. Prilagođavajući se promjenama navika među potrošačima, kompanija nastoji omogućiti da svaki snack bude prilika za konzumiranje uz svjesnu pažnju, povezivanje i dijeljenje trenutaka s dragim osobama, istovremeno zadovoljavajući potrebe potrošača.
Dodatne informacije o State of Snacking izvještaju za 2023. godinu kao i State of Snacking: Future Trands dostupne su na ovoj poveznici, a neki od glavnih zaključaka su:
Razvoj navika i potreba kada je u pitanju ishrana:
– Užina ostaje omiljena navika u ishrani – 88% potrošača kaže da svakodnevno uživa u snack-ovima.
– Šest od deset njih izjavljuje da se pre odlučuju za više manjih obroka u toku dana nego nekoliko velikih obroka.
Užina uz svjesnu pažnju
– Sve je veći značaj kontrole porcija – čak 67% potrošača kaže da traže snackove koji imaju kontrolu porcije
– Sedam od deset potrošača tvrdi da bi radije konzumirali manje porcije svoga omiljenog snacka nego veće porcije alternativog proizvoda s manje šećera/masti.
– 72% ispitanika strahuje da bi “svijet bez čokolade bio svojevrstan svijet bez radosti” – osjećaja koji je zajednički mnogim generacijama i regijama.
Odabir snacka
– Društvene mreže imaju značajnu ulogu u pronalaženju snack proizvoda, više od polovine ispitanika izražava interes za online “instant kupovinom” snackova.
– 74% potrošača kaže da su im noviteti u kombinacijama okusa i teksture važni kada biraju snack.
– 56% potrošača se putem društvenih mreža informira o novom snack proizvodu, a ovaj postotak je još veći među mlađim generacijama.
Težnja ka održivosti:
– 63% potrošača koji su sudjelovali u istraživanju kupuje snack proizvode koji pridonose zaštiti životne sredine uključujući i davanje prioriteta lokalnim sastojcima u proizvodnji i optimiziranje lanca opskrbe u pravcu unaprjeđenja održivosti.
– 74% njih kaže da često reciklira pakiranja – za tri postotna boda više u odnosu na prošlu godinu, što je statistički značajno povećanje.
– Milenijalci, čak 71% njih, tvrde da daju prioritet snackovima koji u startu imaju manje plastičnog pakiranja.