Kako pridobiti vjernost kupaca u online svijetu

Važno je zapamtiti da vjernost leži u razvijanju odnosa s kupcima. Kada uložite veći trud, stranke se osjećaju cijenjene i povezane s vašom trgovinom i brendom te se nastavljaju vraćati.

Pronalaženje kupaca i njihovo zadržavanje glavni je cilj ecommercea. Na tržištu je svakim danom sve više online trgovina i vi morate učiniti nešto kako biste se istaknuli. Programi vjernosti su jedna mogućnost, a u ovom članku Jeftinije.hr otkriva još neke.

Nemojte misliti samo na nagrade i bodove

Poticanje vjernosti važan je dio online trgovine, ali programi vjernosti ne vrte se samo oko nagrada i bodova. Ono što je važno za izgradnju vjernosti jest poticanje kupaca da provode vrijeme na vašoj stranici i da se ponovno vrate na nju. Kao što ističu na portalu E-commerce Times, program vjernosti može biti bilo što što će potaknuti kupca da se vrati u vašu trgovinu – zato je važno da proširite vidike kad razmišljate o povećanju vjernosti.

Ponudite kupcima osobno iskustvo

Jedan od najvažnijih koraka koje možete poduzeti jest briga za kupca. Važno je da trgovac prikupi što više informacija o svojim strankama kako bi im mogao prilagoditi komunikaciju i ponude. Personalizacija značajno povećava vjernost kupaca. Stranke će cijeniti vaš trud i uloženo vrijeme u osobniji pristup.

Pametno iskoristite podatke

Prikupljanje i interpretiranje podataka o kupčevim prošlim narudžbama i ponašanju vrlo su važni za dobru prilagodbu svake marketinške kampanje. Započnite s kategoriziranjem kupaca i svakog označite s obzirom na njegovo kupovno ponašanje – kupljene proizvode, potrošeni iznos po posjeti, učestalosti, osobnim informacijama i slično. Preporučuje se kupce podijeliti u do četiri kategorije – neka svaka kategorija ima svoj program vjernosti i nagrade.

Osigurajte svojim kupcima kvalitetan sadržaj

Sadržaj koji nudite na svojoj stranici mora biti koristan, potpun i poticati zanimanje. Stranke će kupiti proizvod i nastaviti se vraćati. Uključite upute, vodiče za usporedbu ili kvalitetne videozapise. Možda vam se to ne čini kao klasičan program vjernosti, ali ako korisnicima pružite kvalitetan sadržaj povećat ćete razinu povjerenja u odnosu s kupcem. Dobar sadržaj može pomoći kupcu da donese kvalitetnu odluku.

Uključite društvene komponente

Stranke vole dijeliti i komunicirati s prijateljima na stranici brenda. Nerijetko ćete kupca uvjeriti da kupi proizvod ako vidi da ga je kupio netko od njegovih prijatelja, čak učinkovitije od običnih komentara o proizvodu. Ubrzo ćete otkriti da promocije proizvoda na društvenim mrežama bolje funkcioniraju ako se temelje na grupama ljudi, a ne na pojedincima. Na primjer, dobar je potez promovirati ponudu za tri prijatelja – ako svo troje kupe parfem, svi će dobiti 30% popusta.

Pokažite kupcima svoje oznake povjerenja

Na vjernost kupaca značajno utječe njihovo povjerenje u trgovca i sami brend. Povjerenje je drugi najvažniji faktor zbog kojeg se potrošač odlučuje na kupovinu kod pojedinog trgovca. Pritom važnu ulogu igraju oznake povjerenja i sigurnosti kupovine. Važno je zapamtiti da vjernost leži u razvijanju odnosa s kupcima. Kada uložite veći trud, stranke se osjećaju cijenjene i povezane s vašom trgovinom i brendom te se nastavljaju vraćati.

4 načina za povećanje online prodaje proizvoda robe široke potrošnje

U offline okruženju, uspješni FMCG trgovci imaju vrlo učinkovite marketinške strategije koje ubrzavaju proces kupovine i izbjegavaju frustracije kupaca te ih potiču da potroše više. Pomažu kupcima naći ono što traže i čine trgovine intuitivnijima te na taj način povećavaju prodaju. Vrlo je teško te principe aplicirati na online prodaju i čak se i neki jaki offline trgovci muče s tim. Dokazano je da online kupci koji kupuju namirnice imaju isti motiv kao i offline kupci – svjesno ili nesvjesno žele uštedjeti vrijeme i energiju. Kako bi se online prodaja kategorije hrane i pića što brže razvijala potrebno je prestati s tradicionalnim marketingom i procesom kupovine te prihvatiti novi digitalni način.

Donosimo četiri načina kako to najbolje učiniti:

1. Poboljšajte iskustvo kupca

Način na koji određeni trgovci dolaze do kupaca nije pretjerano praktičan. Morate razmišljati o tome kolike su šanse da će netko tijekom čitanja vijesti ili gledanja YouTube snimke kliknuti na vaš oglas i kupiti nešto iz FMCG kategorije. Vrlo male, bez obzira na to koliko je oglas dobar ili ciljan. Nađite način da dođete do kupca u trenutku kad je najspremniji kupiti proizvod široke potrošnje.

2. Pazite na pravo vrijeme

Na internetu se sve brzo odvija i mijenja te je važno ostati relevantan. Određeni brendovi i trgovci koji se previše trude, mogu postati invazivni i naporni kupcima. U ovom slučaju nije toliko bitno što poručujete kupcima, nego kada i gdje im to poručujete. Otkrijte gdje se nalazi vaša ciljana publika, te kada i gdje odlaze na Internet. Neka vam moto bude: ‘Prava osoba, pravi oglas, pravo vrijeme’.

3. Omogućite kupovinu direktno iz oglasa

Osim izbora pravog vremena, važan je i kupovni put koji nudite svojim kupcima. Optimizacija tog procesa je vrlo važna, a isto je i s mogućnošću da se proizvod kupi direktno preko slike / videa / oglasa, pomoću jednog ili dva klika. Takav način se često koristi za proizvode iz kategorije Moda i modni dodaci, ali polako nalazi svoje mjesto i u FMCG kategoriji.

4. Povećajte vjernost kupaca i jamčite im kvalitetu proizvoda

U svijetu proizvoda široke potrošnje, vjernost kupaca igra vrlo važnu ulogu. Ljudi često kupuju samo kod određenih trgovaca iz navike. Kvaliteta proizvoda je također izuzetno važna, te jedno loše iskustvo može prekinuti vaš odnos s kupcem.