Britanski proizvođač robe široke potrošnje Unilever izvijestio je o snažnom rastu prihoda u 2022. godini zahvaljujući podignutim cijenama koje su nadoknadile smanjeni obujam prodaje. Unileverov prihod poskočio je lani za 14,5 posto, na 60,1 milijardu eura. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i kupnja odnosno prodaja imovine, porastao je devet posto.
Temeljna stopa rasta odražava 11,3-postotni rast cijena i 2,1-postotni pad obujma prodaje. Operativna dobit bila je u 2022. veća za 23,6 posto nego u 2021. i iznosila je 10,8 milijardi eura. Prilagođena operativna dobit bila je gotovo nepromijenjena u usporedbi s godinom ranije i iznosila je 9,7 milijardi eura.
Kompanija je istaknula da i u ovoj godini očekuje veće troškove, procijenivši da će u prvih šest mjeseci biti veći neto za oko 1,5 milijardi eura. U prvoj polovini godine cijene Unileverovih proizvoda ponovo će snažno porasti, a obujam prodaje ponovo bi se trebao smanjiti. “Obujam će se poboljšavati kako rast cijena bude popuštao, no prerano je za procjenu hoće li biti pozitivan u drugoj polovini godine”, poručili su.
Prehrambena industrija snažno je podigla cijene tijekom prošle godine kako bi amortizirala poskupljenje široke palete poljoprivrednih proizvoda, od kakaa i suncokretovog ulja do pšenice, koje se nadovezalo na probleme u opskrbnim lancima u pandemiji.
Dodatni poticaj cijenama bilo je poskupljenje energenata i drugih sirovina nakon što je Rusija napala Ukrajinu, a Zapad Moskvi uveo sankcije. (Hina/Reuters)