Saponia u 2022. ostvarila ukupni prihod od 704,7 milijuna kuna uz rast prodaje u Hrvatskoj i na izvoznim tržištima

Dajana Mrčela, predsjednica Uprave Saponije

“Godišnje izvješće prilika je da kao predsjednica uprave Saponije napravim retrospektivu i sažetak aktivnosti Saponije u prethodnoj godini. To je prigoda da se, uz analizu financijskih rezultata, prisjetimo uspjeha koje u brzini života nekad ne stignemo posebno istaknuti. S ponosom možemo pogledati u godinu iza nas i reći – opet smo napravili vrhunski posao. Jer zaista i jest tako”, ovim se riječima predsjednica Uprave Saponije Dajana Mrčela osvrnula na godinu koja je za kompaniju završila uspješno.

Godina koja je iza nas bila je po geopolitičkim i makroekonomskim pokazateljima iznimno složena i zahtijevala je provođenje posebno kreirane poslovne strategije kako bi je u Saponiji završili s planiranim indeksom rasta poslovnih rezultata. U poslovanju Saponije tijekom cijele godine, posebno izazovno bilo je prevladati nepovoljne utjecaje nezapamćeno visokih cijena energenata, negativnog utjecaja rasta cijena sirovina i ambalaže, povećanja materijalnih prava radnika kao i drugih troškova koji svojim rastom utječu na profitabilnost kompanije. Zahvaljujući proaktivnom pristupu, Saponia je zadržala dostignuti tržišni položaj te nastavila realizirati planirane investicijske projekte.

Saponia je u 2022. godini ostvarila ukupni prihod od 704,7 milijuna kuna, što je rast od 4,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, od čega su poslovni prihodi 702,3 milijuna kuna.  Ostvarena je EBITDA u 2022. godini od 44,0 milijuna kuna, a dobit prije poreza 27,4 milijuna kuna. Prihodi od prodaje u Hrvatskoj ostvareni su u iznosu od 449,8 milijuna kuna. U strukturi prodaje, vlastiti brendovi Saponije generirali su 73 posto ukupnih prihoda od prodaje, dok je 27 posto prihoda od prodaje ostvareno od prodaje brendova principala Kandita i Koestlina . Na izvoznim tržištima realizirani prihodi od prodaje iznose 237,3 milijuna kuna i veći su za 7,4 posto nego prihodi od prodaje u prošloj godini.

Poslovnu godinu obilježava troškovni pritisak kroz rast cijena sirovina i ambalaže, rast troškova energenata te daljnje povećanje prosječne bruto plaće zaposlenika. Tako su troškovi materijala za proizvodnju veći su za 18  posto, a troškovi energenata i goriva od početka godine viši su za 20,2 posto. Kako bi očuvali standard zaposlenika, u Saponiji su nastavili s provođenjem politike povećanja prosječne bruto plaće, koja je u protekloj godini za 14,4 posto viša u odnosu na isto razdoblje prošle godine.  

Spomenuta nepovoljna kretanja odrazila su se na pad profitabilnosti proizvoda, ali su u Saponiji smatrali da je je njihova  odgovornost dio povećanih troškova proizvodnje nadoknaditi iz vlastitih izvora. U skladu s kretanjima cijena konkurencije na domaćem i izvoznim tržištima, djelomično su  korigirali i  prodajne cijene Saponia brandova i brandova principala te su na taj način, u manjoj mjeri, kompenzirali troškovni udar.

“Godina iza nas obilježena je nastavkom zelene tranzicije i digitalne transformacije s ukupnim ulaganjima od 46,4 milijuna kuna. Unatoč izazovima koji su obilježili proteklu godinu, Saponia provodi sve prioritetne razvojne i investicijske planove, s posebnim naglaskom na završetak ključnih projekata – procesa implementacije novog ERP sustava SAP S/4 HANA i investiciju u energetsku obnovu Saponije kroz ugradnju solarnih panela“, istaknula je Dajana Mrčela.

U 2022. godini Saponia je objavila prvo samostalno Izviješće o održivosti, a bili su i među prvim kompanijama koje su prihvatile novi način izvještavanja o napretku UN Global Compacta. Certificirani su prema MAMFORCE standardu te su stekli  RSPO i Rainforest Alliance certifikate kojima se potvrđuje podržavanje napora za stvaranje održivog načina života.

Godinu koja je za nama u Saponiji će pamtiti i po odlasku većinskog vlasnika Saponije – Mirka Grbešića, koji je svoju viziju u poslovni uzlet kompanije uspješno ostvario, ostavljajući Saponiju kao snažnu i modernu deterdžentsku industriju. S tugom i zahvalnošću oprostili su se od njega, a na mjesto člana Uprave Saponije došao je njegov najstariji sin Ivan Grbešić.

Međutim, nisu samo brojevi i financijski pokazatelji ti koji govore o uspješnom poslovanju.  Saponia je društveno odgovorna kompanija koja, paralelno uz uvođenje digitalnih i novih alata u svakodnevnom radu, cijeni doprinos svakog zaposlenika u njoj te svoju tradiciju dugu gotovo 130 godina.

“Kao prerađivačka industrija s poštovanjem se odnosimo ne samo prema svojim  zaposlenicima nego i prema prirodi, što Saponiju čini zdravom, ekološki osviještenom i društveno odgovornom kompanijom u svakom smislu. Osobno, ponosna sam što sam predsjednica Uprave baš ove kompanije u kojoj, zajedno sa 727 zaposlenika, mogu živjeti svoje profesionalne i ljudske vrijednosti“, na kraju izvješća posebno je naglasila predsjednica Uprave Saponije.