Ivan Jonjić: Kroz brendove nastojimo biti pokretači pozitivnih promjena

Živimo u svijetu globalnih i lokalnih promjena koje značajno utječu na razinu stresa i mentalno zdravlje potrošača te se stvara sve veća potreba za platformama koje pozitivno utječu na mentalno zdravlje. Cedevita, kao jedan od vodećih brendova u kategoriji napitaka, ima društvenu odgovornost graditi optimizam i napraviti promjene za boljitak društva, smatra Ivan Jonjić, Brand Building Manager u tvrtki Atlantic Grupa.

Razgovarala: Marija Sedlar

Ivan Jonjić studentske godine proveo je u rodnom Zagrebu studirajući na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa (ZŠEM) gdje je najprije završio preddiplomski, a potom i diplomski studij smjera MBA Marketing. Tijekom preddiplomskog studija stekao je prvo radno iskustvo u odjelu marketinga u investicijskom fondu Platinum Invest te je, nakon završetka preddiplomskog studija, odlučio godinu dana pauzirati od studiranja pritom radeći i razvijajući se u dinamičnoj StartUp industriji radom u neuro-startupu Core Interface na poziciji Product Managera.

„To mi se vrijeme pokazalo iznimno korisnim jer sam dobio uvid u funkcioniranje biznisa te priliku da primijenim teorijsko znanje u praktično. Nakon godine u StartUp industriji, nastavio sam studiranje na ZŠEM-u na diplomskom studiju MBA Marketing te uz to započeo svoju korporativnu karijeru u kompaniji HEINEKEN Hrvatska kao prodajni predstavnik u odjelu prodaje. Iako su moje dugoročne ambicije bile vezane uz građenje karijere u marketingu, znao sam da će mi rad u prodaji i na terenu zasigurno biti vrijedno i korisno u kasnijoj marketinškoj karijeri, a sve kako bih mogao bolje razumjeti i shvatiti potrebe tržišta i potrošača“, prisjeća se Ivan.

Nakon završetka diplomskog studija Ivanu se pružila prilika za rad u marketing odjelu unutar kompanije HEINEKEN Hrvatska gdje je proveo tri izuzetne godine radeći na snažnim brendovima pivarske industrije u iznimnom internacionalnom i stabilnom okruženju.

DOLAZAK U ATLANTIC GRUPU

U Atlantic Grupu Ivan je došao s početkom 2022. na poziciju voditelja izgradnje robne marke (Brand Building Manager) u Strateško poslovno područje Pića gdje je zadužen za tržišne aktivnosti i medijski zakup brendova Cedevita, Cockta te Kala i Kalnička.

„Trenutno sam na poziciji voditelja izgradnje robne marke gdje brinem i odgovoran sam za implementaciju i sinkronizaciju svih marketinških ATL i BTL kampanja, provedbu svih aktivnosti naših brendova na tržištu te medijski zakup. Kako i sam naš slogan kaže – Creating flavorus you love – mi u Atlantic Grupi želimo inspirirati ljude da dodaju okus svojim svakodnevnim trenucima, donoseći im okuse i brendove koje vole generacijama. Kvaliteta je uvijek ključ kojim se vodimo u stvaranju i održavanju robnih marki. Slušamo potrošače, stoga nije čudno da se možemo pohvaliti najjačim brendovima široke potrošnje u regiji, a među njima su i omiljeni brendovi pića poput Cedevite i Cockte.“

DUGOVJEČNA OMILJENA CEDEVITA

Ivan nadalje otkriva kako je ova godina prilično uzbudljiva kada su u pitanju brendovi pića te nas očekuju mnoge interesantne aktivnosti i inovacije tijekom godine.

„Naravno, najveći fokus stavljen je na Cedevitu, omiljen brend mnogih potrošača u Hrvatskoj i regiji, a koja ove godine predstavlja veliku inovaciju i ulazak u novu rastuću kategoriju – kategoriju vitaminskih voda. Poznato je da trendovi ponašanja potrošača ukazuju kako se oni sve više okreću zdravijim životnim navikama te se sve češće odlučuju za kupovinu zdravijih opcija bezalkoholnih napitaka, a što dovodi do kontinuiranog rasta cijele kategorije.

Cedevita je jedan od najuspješnijih i najdugovječnijih hrvatskih brendova koji već više od 50 godina osvaja srca potrošača diljem regije, a od ove godine omiljeni voćni napitak može se pronaći i u novom Ready-to-drink pakiranju unutar kategorije vitaminskih voda gdje će se pojaviti s tri različita okusa. S obzirom na kredibilitet koji brend Cedevita uživa kada su u pitanju vitamini, možemo reći kako je ovo logičan i pravovremen slijed događaja unutar razvoja brenda.

Cedevita je prošle godine doživjela veliku promjenu na svojim pakiranjima po pitanju funkcionalnosti i vizualnog identiteta brenda u sklopu kojeg je modificirala i unaprijedila 900 g, 455 g i 200 g pakiranje prema povratnim reakcijama naših potrošača, čime je još jednom potvrdila kako je brend koji drži do svojih potrošača i reagira na njihove želje i potrebe.

Osim novosti na Cedeviti, a u skladu s tržišnim trendovima potrošača u vidu sve češćeg odabira zdravijih opcija, izdvojio bih i novu snažnu kampanju Cockte pod nazivom ‘Od čega si ti?’ s kojom nastojimo dodatno ‘prodrmati’ konkurentnost unutar CSD (Carbonated Soft Drink) kategorije.

Novom kampanjom ističemo funkcionalne benefite Cockte i njezin jedinstveni recept od mješavine ekstrakta šipka i koktela ostalog bilja, prirodnog CO2 te bez kofeina, što je razlikuje u odnosu na glavne konkurente. Cockta je prepoznata kao popularno regionalno gazirano piće s dugom tradicijom na tržištu te ove godine također slavimo 70. rođendan brenda“, ističe Ivan.

OZBILJAN POSAO I ZABAVA

Ivan otkriva kako se o kontinuiranom uspjehu i rastu brendova brine vrijedan i posvećen komercijalni tim.

„U našem marketinškom timu njegujemo timski duh i otvorenost za sugestije i rješenja te uvijek rado razmjenjujemo iskustva i prakse u svom dijelu poslovanja. Uživamo u onome što radimo, ali se i uz sav opseg i dinamičnost posla stignemo i zabaviti na poslu što je značajan faktor zadovoljstva u timu. Kada su u pitanju najveći izazovi s kojima se susrećem u svakodnevnom poslovanju, istaknuo bih izazove s kojima se danas susreće većina kompanija – postpandemija, visoke cijene sirovina i energenata, rast inflacije, nepredvidiva makroekonomska i politička situacija u svijetu… Sve to dovodi do poskupljenja krajnjeg proizvoda i promjena navika i ponašanja potrošača koji se sve više okreću privatnim robnim markama, što predstavlja izazov za brendove na tržištu.“

Kada se osvrne na svoje iskustvo unutar Atlantic Grupe, Ivan priznaje da je vrlo zadovoljan svojim osobnim razvojem i trenutnom pozicijom na kojoj može iskoristiti svoje dugogodišnje iskustvo i znanje u daljnjem razvoju brendova, ali isto tako i nastaviti se razvijati u poslu kojeg voli.

DRUŠTVENO ODGOVORNE KAMPANJE

Što se planova za nadolazeće razdoblje tiče, U Atlantic Grupi nastavit će osluškivati potrebe kupaca i potrošača te u skladu s tim razvijati svoje brendove i kampanje. „Jedan od projekata kojim gradimo budućnost brenda je i Cedevitina edukativna platforma pod nazivom ‘Budi Dobro. Budi CE.’ kojom nastojimo biti pokretači pozitivnih i optimističnih promjena te pružiti našim potrošačima savjetodavnu pomoć na temu mentalnog zdravlja. Poznato je kako živimo u svijetu globalnih i lokalnih promjena koje značajno utječu na razinu stresa i mentalno zdravlje potrošača te se stvara sve veća potreba za platformama koje pozitivno utječu na njega. Cedevita, kao jedan od vodećih brendova u kategoriji napitaka, ima društvenu odgovornost graditi optimizam i napraviti promjene za boljitak društva.“

Upitan za svoje slobodno vrijeme, Ivan otkriva da ga uglavnom provodi u okruženju i druženju s obitelji, prijateljima i psom Marom. „Prilično sam aktivan i na sportskim terenima, ponajviše košarkaškim gdje aktivno igram amatersku Crohoops ligu, a također uživam i u igranju tenisa i padela. Naravno, s godinama se u meni sve više budi i kulinarski majstor pa tako sve češće uživam s kuhačom u ruci“, otkriva uz osmijeh Ivan, koji voli i putovati, ali idealan odmor ipak je u Imotskom, odakle vuče korijenje i gdje najčešće odlazi napuniti baterije za nove radne pobjede te zaključuje: „Preferiram ljeto i aktivni odmor, no najbitnije kod odmora je da je u društvu najbližih“.