Hartmann Koprivnica investirao u pakiranje za meso

Foto: Hartmann

Hartmann Koprivnica, dio danske multinacionalne kompanije koji uporabom starog papira proizvodi podloške za jaja, počeo je testnu proizvodnju pakiranja za meso od recikliranih vlakana, izvijestili su iz Hartmanna.

Direktor Hartmanna Koprivnice Dario Šumiga za agenciju Hina izjavio je da se novi proizvod zasad može naći isključivo u određenim danskim trgovinama, a anketa među kupcima pokazat će kako im se proizvod sviđa i kako reagira na hlađenje.

“Tržišni trend nam pogoduje jer sve je veća potražnja za pakiranjima koji sadrže što manje plastike. Nismo uspjeli u svom novom pakiranju izbjeći taj sve manje popularan materijal, ali smo ga sveli na minimum”, rekao je Šumiga.

Objasnio je da se unutarnji dio papirnog pakiranje presvlači tankim slojem plastične folije. Nju je nakon raspakiravanja proizvoda moguće odvojiti od papirnatog dijela i tako sortirati otpad.

Trenutno se u Koprivnici proizvodi desetak tisuća novih pakirnih proizvoda dnevno, a plan je od zime taj broj povećati za još 240.000 dnevno.

Testna proizvodnja započela je još u studenome prošle godine, no tada se u Koprivnici proizvodio samo dio sačinjen od vlakana, a laminacija je dovršavana u Danskoj. No ove godine kupnjom manjeg stroja i laminacija se obavlja u koprivničkim pogonima.

S obzirom na to da vlada neizvjesnost cijene energenata na svjetskom tržištu, upitali smo prvog čovjeka Hartmanna kako prolaze kroz krizno razdoblje.

“Prošle godine investirali smo 330.000 eura u LPG stanicu i 70 posto proizvodnje možemo pogoniti LPG-om gdje je cijena slična trenutnoj cijeni zemnog plina. Ako se i dogodi da cijena plina raste, imamo alternativu kako utjecati na troškove s obzirom na to da je LPG vezan uz naftu pa cijena ne varira toliko značajno”, kaže Šumiga.

Dodaje da je trenutna kriza najteža s kojom su se dosad suočili, jer poslovanje Hartmanna izrazito ovisi o energentima. Stoga su morali podići cijene podložaka za jaja, ali ne tako da su ih dizali fiksno nego indeksacijom prema burzovnim cijenama energije.

“Uz osnovnu cijenu proizvoda fakturirali smo i nešto što zovemo TES ili privremeni energetski dodatak i da to nismo napravili, jednostavno ne bismo mogli poslovati i našim kupcima isporučivati robu”, objasnio je Šumiga te dometnuo da je niz poskupljenja utjecao i na poskupljenje jaja.

Govoreći o prvom tromjesečju poslovanja, kaže da je ono bolje u usporedbi s prošlom godinom koja je bila obilježena rastom poslovanja i ulaganjima. (Hina)