Podaci o online potražnji otkrivaju kako građani planiraju provesti uskršnji vikend

S blagdanskim, produženim vikendom pred vratima, na samom početku sezone druženja na otvorenom, pregledali smo trendove online potražnje i primijetili nekoliko zanimljivih obrazaca ponašanja domaćih online potrošača.

Piše: Jeftinije.hr

Podaci najveće hrvatske platforme za usporedbu cijena i proizvoda, Jeftinije.hr (dio Heureka grupe) pokazuje da je u proteklih 30 dana značajno porasla potražnja potrošača u kategorijama malih kućanskih aparata, hrane i pića, dječjih vrtnih igračaka i vrtnog alata.

Kupci pripremaju svoje blagdanske trpeze

Većina trenutno najtraženijih proizvoda će vrlo vjerojatno završiti na blagdanskom stolu, u obliku tradicionalnog uskršnjeg doručka ili drugih blagdanskih gozbi koje planiramo za obitelj i prijatelje, Podaci Jeftinije.hr pokazuju kako je u posljednjih 30 dana porasla potražnja za malim kućanskim aparatima i to za gotovo 30 % više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Pojedinačno, najveći rast zabilježen je u kategorijama blendera (+126%), električnih tava (+101%), friteza (+92%) te, zanimljivo, potražnja za aparatima za sladoled koja je porasla za čak 496%!

Analiza podataka otkrila je i porast potražnje u kategoriji koja nije nužno jedna od dominantnih kada je u pitanju online prodaja, a to je kategorija proizvoda iz supermarketa, odnosno različitih vrsta hrane i pića.

Potražnja u kategoriji Supermarket na portalu Jeftinije.hr porasla je za 28% u odnosu na prošlu godinu, a najtraženiji su bili proizvodi za doručak i užinu (+ 94%), mliječni proizvodi i jaja (+43%), meso i riba (+78%) te bezalkoholna pića (+53%).

Ne samo za stolom – obitelji će se okupljati i družiti i u vrtu!

Analizom potražnje na portalu Jeftinije.hr, primijetili smo i značajan porast potražnje u kategorijama proizvoda za rad u vrtu, setovima dječjih igrališta za igru na otvorenom te za vrtnim namještajem. U drugoj polovici ožujka značajno je porasla potražnja za vrtnim stolicama (+141 %), dječjim vrtnim igralištima (+129 %) i pergolama (+30 %).

Može se zaključiti kako potrošači nadopunjavaju tradicionalne proizvode s onima koji omogućuju očuvanje tradicionalnih vrijednosti. Druženje s obitelji u urednom, njegovanom vrtu, balkonu ili terasi, zabava s najmlađim članovima obitelji, uživanje u udobnom vrtnom namještaju… Sve to upućuje na činjenicu da potrošači, možda čak i više nego ranije –  cijene trenutke koje će provesti sa svojim najmilijima.

Uz to, mnogi se slažu da je uređenje vrta i okućnice jedan od oblika alternativne štednje, odnosno investicije kojom se povećava vrijednost imovine, a sve to itekako ima smisla u svjetlu neizvjesne i dugotrajne gospodarske situacije koja je pred nama. Bez obzira na vremensku prognozu, čini se da će se dio blagdanskih druženja ovog produženog vikenda svakako preseliti u vrtove.