Atlantic Grupa u prva tri mjeseca s 9,6 milijuna eura neto dobiti

Emil Tedeschi, osnivač i vlasnik Atlantic Grupe (Foto: Milan Sabic/PIXSELL)

Atlantic Grupa je u prva tri ovogodišnja mjeseca ostvarila neto dobit od 9,6 milijuna eura, što je za 20,4 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani, izvijestili su iz te kompanije. Atlantic Grupa je, kako se navodi u priopćenju, u prvom kvartalu ostvarila 215,6 milijuna eura prihoda od prodaje, što u odnosu na isto razdoblje lani 16,8 posto više.

Pod utjecajem značajnih poskupljenja u širokom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 12,2 posto, na 20,9 milijuna eura, dok je neto dobit smanjena za 20,4 posto i iznosi 9,6 milijuna eura.

“Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima. Cijene sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga i energenata su i dalje na visokim razinama što je, kao što smo i najavili, utjecalo na profitabilnost, a pad profitabilnosti djelomično je ublažen optimiranjem internih resursa te povećanjem prodajnih cijena proizvoda”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Napominje i kako su uz snagu njihovih brendova i ljudi, operativnu učinkovitost te uz ulaganja u digitalizaciju, modernizaciju i održivost poslovanja spremni za daljnji rast.

Iz Atlantica u priopćenju navode kako je najveći rast prihoda, od 34 posto ostvarilo Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod utjecajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti te bolje cjenovne pozicije proizvoda u odnosu na konkurenciju.

Slijedi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 23,8 posto, te SPP Kava s brendovima Barcaffe i Grand kafa i rastom od 14,5 posto. Među distribucijskim područjima prednjače Srbija s rastom od 24,0 posto i Hrvatska s rastom od 20,0 posto.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi sudjeluju s 27,1 posto, Farmacia čini 9,4 posto, dok vlastiti brendovi čine 63,5 posto prihoda od prodaje. Kava se s udjelom od 20,1 posto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

Iz kompanije podsjećaju da su krajem ožujka s Grupom Podravka dogovorili suradnju u SAD-u i Austriji. Dvije kompanije uvele su jedinstvenu praksu uzajamne izvozne podrške, koja podrazumijeva da će Atlanticova distribucijska kompanija u Austriji osigurati podršku plasmanu Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, a istovremeno će Podravka putem svoje kompanije u SAD-u plasirati Atlanticove proizvode na tržište SAD-a.

Cilj je ove suradnje maksimirati međusobne sinergije osnaživanjem plasmana proizvoda obiju kompanija i podizanjem prepoznatljivosti njihovih brendova, koristeći razvijenu poslovnu mrežu i tržišne pozicije koje Atlantic i Podravka baštine na ovim tržištima, navode iz Atlantica.

Od važnijih korporativnih događanja izdvojili su izbor dosadašnjeg člana Nadzornog odbora Zorana Vučinića na mjesto predsjednika NO, dok dosadašnji predsjednik Zdenko Adrović u radu ovog tijela nastavlja sudjelovati kao član. (Hina)