Hrvatski food brand koji razvija inovativne plant-based proizvode s trećom investicijom želi učvrstiti poziciju u EU.
BiteMe Nutrition zaključio je novu investiciju koja iznosi 255.000 eura. Startupu specijaliziranom za razvoj zdravih snackova s kojima targetira nove i health conscious generacije potrošača ovo je treća investicija, kojom su do sada uspješno prikupili 935.000 eura.
Ova godina za njih je još posebnija jer su za svoju novu liniju proteinskih kolačića na biljnoj osnovi, Protein Cookies, osvojili nagradu World Food Innovation u “Best Snack” kategoriji za najbolji snack na svijetu, koja se dodjeljuje na jednom od najznačajnijih prehrambenih sajmova – IFE Londonu.
U BiteMe timu trenutno radi osam zaposlenika, dok srž cijele firme čine četiri suosnivača koji su ujedno i naši sugovornici povodom ove vijesti: Edo Mujkić (CEO), Petra Mihalić (CPO), Martin Kandus (CFO) i Luka Mujkić (CMO).
BIteMe u novoj rundi investicija osigurao snažnu skupinu investitora
Nova runda iznosi 255.000 eura, a ona će omogućiti brže skaliranje i lansiranje proizvoda na nova tržišta, objašnjava nam Martin. S obzirom da je Protein Cookies kao proizvod postigao odličan product market fit trenutno je plan usredotočiti se na prodaju i marketing te time ojačati valuaciju pri zatvaranju buduće seed runde, ali Martin ujedno ističe još jednu bitnu činjenicu zbog koje su vrlo optimistični:
“Runda je bila over-subscribed, što znači da je na kraju interesa za investiranje bilo dosta više od visine runde. Ova činjenica me posebno veseli jer je food industrija specifična po tome da je potpora VC fondova mala odnosno broj investitora je dosta ograničen. No iz godine u godinu vidimo rast prepoznatljivosti samog branda te vjeru u naše proizvode među potrošačima koji često postaju i investitori, što je najbolja kombinacija.”
Runda je kombinirana između Feelsgood Capitala, regionalnog fonda rizičnog kapitala koji ulaže u startupe i projekte s dokazanim društvenim utjecajem, i 4 različita angel investitora: Luka Abrus i Viktor Marohnić (osnivači Five-a) te dvojice slovenskih investitora, Niels Bogerd i Boris Eržen. Za Feelsgood je ovo druga investicija u BITE ME.
Investitori će BiteMe ekipi, koja već ima impresivno iskustvo iz industrije, dodatno pomoći i mentoriranjem. Pa se tako Luka Abrus nada da će njegovo poduzetničko iskustvo pomoći BiteMe timu odabrati pravi put naprijed i veseli se suradnji s osnivačima i cijelom ekipom.
A iz Feelsgood Capitala, prokurist Tilen Šarlah, poručuje kako proizvodni segment snackova vide kao iznimno perspektivan, s rastom od preko 30% na godišnjoj osnovi.
Ovaj segment je između ostalog u porastu jer dolazi i do promjena u načinu rada od remote poslovanja do digitalnih nomada te trendovima u samoj prehrani. Ljudi su sve više na putu i traže zdravu i praktičnu on the go hranu koja ide u skladu s njihovim životnim stilom.
Prepoznatljivost i popularnost
Lansiranjem zadnje generacije proizvoda, Edo smatra kako su pogodili “u sridu” s uvođenjem protein kolačića koji su svojim sastojcima i teksturom, a posebno okusom napravili veliku promjenu na tržištu proteinskih proizvoda.
Prepoznatljivosti i popularnosti pridonijelo je posebno to što su Protein Cookies na biljnoj bazi, bez aditiva, veganski i bez glutena, a tržište sve više traži upravo takve proizvode kao zamjenu za klasične manje obroke ili snackove, ističe Edo:
“Retaileri na nas više ne gledaju kao samo na još jedan healthy snack na tržištu nego u nama vide brand koji donosi potrebnu inovativnost na njihovim policama.” Također, svake godine su duplo rasli s prihodima u odnosu na prethodnu godinu, a početak ove godine pokazuje da će taj rast biti i veći, naglašava Edo.
Kako izgleda proces nastanka proizvoda
Kada BiteMe ekipa istražuje proizvod, ideja može doći od bilo kuda i od bilo koga iako je za ovaj dio najviše odgovorna Petra Mihalić, a proces razvoja kreće kada se svi u timu usuglase oko smjera u kojem žele ići.
U prvoj fazi provode istraživanja kako bi odabrali sastojke koji će ići u gotov proizvod. Završetkom istraživanja prelaze u izradu prvih receptura i laboratorijskih uzoraka. Probe se ponavljaju i receptura se mijenja sve dok ne postanu zadovoljni s dobivenim rezultatom. Zatim slijedi posljednja faza, objašnjava nam Petra:
“Zadnja faza je izrada prototipa u proizvodnji kako bi se procijenilo je li sve što smo si zamislili izvedivo u stvarnim uvjetima. Nakon te zadnje faze razvoja slijedi redovna proizvodnja.”
Otvaraju se nova tržišta
Luka komentira kako su promjene konstantne – neka tržišta se otvaraju, neka zatvaraju, dok se druga ponovno reaktiviraju. Nedavni globalni događaji također su utjecali na njihovu prisutnost. Nastavlja: “Trenutno smo značajno prisutni na nekoliko tržišta, uključujući Hrvatsku, Sloveniju, Austriju, Njemačku, Nizozemsku i Italiju. No, nastavljamo brojati, jer radimo na proširenju prisutnosti diljem Europe. Na stabilnim tržištima, pojačavamo naše marketinške aktivnosti, kao što je nedavno osvajanje IdejeX za najbolju kampanju u kategoriji hrane u Hrvatskoj. “
U planu je da se investicija primarno iskoristiti za povećanje dodatnih marketinških aktivnosti i proizvodnju, jačanje i podržavanje regionalne distribucije, dodavanje novih kanala prodaje te u sljedećim godinama učvršćivanje pozicije inovativnog branda na razini EU unutar snack kategorije.