“Interno potičemo sve zaposlenike da se aktivno uključe s prijedlozima kako poboljšati ili promijeniti procese, a sve s ciljem optimizacije i još bolje usluge našim kupcima, što je pristup koji njeguje cijela Fortenova grupa koja je u tu svrhu za sve svoje kompanije pokrenula program Imam ideju“, ističe Nikolina Bejić, direktorica Službe marketinga i odnosa s kupcima u tvrtki Roto dinamic.

Razgovarala: Marija Sedlar

“Interno potičemo sve zaposlenike da se aktivno uključe s prijedlozima kako poboljšati ili promijeniti procese, a sve s ciljem optimizacije i još bolje usluge našim kupcima, što je pristup koji njeguje cijela Fortenova grupa koja je u tu svrhu za sve svoje kompanije pokrenula program Imam ideju“, ističe Nikolina Bejić.

PUT U ROTO DINAMICU

Nikolinin poslovni put u svijetu veleprodaje pića krenuo je još 2006. u tvrtki Alfa dinamic, koja se 2009. spojila s Roto prometom pa je nastao Roto dinamic. „Kao početnik, krenula sam od radnog mjesta administratorice u prodaji gdje sam svladala operativne procese poslovanja – od međusobnog odnosa različitih odjela preko rada u maloprodaji do naplate potraživanja. U trenutku spajanja kompanija otvorila mi se prilika za rad u marketingu, a moj prvi posao tu je bio – asistentica u prodaji za velike kupce i marketing.

To je bila i moja prva velika stepenica u poslu koji doista volim i danas ne mogu zamisliti da radim nešto drugo. Želim istaknuti kako sam u svojim karijernim izborima uvijek imala podršku svojih nadređenih, a ja sam, pak, spremno preuzimala odgovornost i za druga područja u kompaniji. Imala sam tako priliku voditi našu maloprodajnu mrežu što mi je izrazito pomoglo u još boljem razumijevanju poslovanja i navika kupaca i kakav doprinos može dati marketing na prodajnom mjestu koje nije klasična trgovina.“

BOGAT UVOZNI PORTFELJ

Osim što vodi marketing Roto dinamica, Nikolina je odgovorna i za uvozni portfelj te odnose s kupcima u kojem su dva odjela: kontakt centar i podrška prodaji. „Moji temeljni zadaci su promišljanje i izrada strategije i planiranja gdje želimo biti u budućnosti, ali povremeno uzmem i poneki operativni zadatak, čisto da ‘ne ispadnem iz igre’. S obzirom na to da Roto surađuje s više od 250 dobavljača (od kojih su najveći i najrašireniji Zagrebačka pivovara, Coca-Cola, Heineken, Jamnica, Badel 1862, Carlsberg, Vina Laguna i Vina Belje), vrlo je važno uskladiti sve aktivnosti tijekom godine i pritom stalno imati na umu da je kupac uvijek na prvome mjestu.

Naš uvozni portfelj broji više od 15 brendova iz različitih zemalja, a moji favoriti su brendovi s kojima sam prvima radila još davnih dana, poput Montes vina iz Čilea i Kaiken vina iz Argentine te Capri sun dječjih sokova iz Njemačke. Izuzetno sam ponosna i na ostale brendove u našem portfelju kao što su Erdinger pivo iz Njemačke, Astoria prosecca iz Italije i, od ove godine, Estrella Galicia iz Španjolske.

Da kvalitetno u Hrvatskoj radimo distribuciju i promociju za naše principale, govori u prilog i činjenica da je Estrella Galicia pristupila upravo nama po preporuci da im postanemo zastupnici. Koliko god u marketingu ima prostora za kreativnost i out of the box razmišljanje, toliko je u odjelima kontakt centar i podršci prodaji situacija suprotna jer zahtijeva strogo praćenje procedura, u zadanom vremenu, uz minimalan broj pogrešaka.

Naravno, interno potičemo sve zaposlenike da se aktivno uključe sa svojim prijedlozima kako poboljšati ili promijeniti procese, a sve s ciljem optimizacije i još bolje usluge našim kupcima, što je pristup koji njeguje cijela Fortenova grupa koja je u tu svrhu pokrenula izvrstan program Imam ideju u kojem sudjeluju sve kompanije Grupe.“

PROJEKTI IZ KOJIH SE UČI

Pripreme za sezonu u Roto dinamicu kreću vrlo rano i završene su još početkom svibnja – sezona je u punom jeku i tu više nema iznenađenja niti opravdanja da ih je nešto zaskočilo, naglašava Nikolina te dodaje kako su sukladno toj logici, u marketingu već u dubokoj jeseni i pripremi Martinja i Black Fridaya, odnosno draftiranja aktivnosti za četvrti kvartal.

Kad je o sezoni riječ, prodajno i logistički je vrlo izazovno opskrbljivati više od 10.000 prodajnih mjesta, a samo u lipnju i srpnju sa svojim uvoznim portfeljem sudjeluju na više od 100 evenata.

„Svaki projekt koji sam vodila ili u njemu sudjelovala dao mi je priliku da naučim još nešto. Teško je izdvojiti jedan najdraži jer smo u Rotu samo u zadnje tri godine uspješno proveli više od 30 projekata iz različitih područja. No mogu izdvojiti projekte koji su me naučili i više nego sam očekivala, a to su postavljanje webshopa, razvoj b2b aplikacije i lansiranje prvog lager piva iz Erdinger pivovare. Sva tri projekta su imala uspone i padove, operativne zastoje i zahtijevala posvećenost cijelog projektnog tima, ali su i sva tri postigla fantastičan uspjeh.

Naša b2b aplikacija je ove godine osvojila prvo mjesto u kategoriji Best digital product na MIXX Award natjecanju što je veliko priznanje svima nama i dokaz da smo kompanija koja je s razlogom lider u distribuciji i veleprodaji pića. Odjele marketinga i uvoznog portfelja čini tim od sedam veličanstvenih i različitih ljudi s kojima je uvijek zabavno raditi dok službu odnosa s kupcima čini tim kontakt centra od 28 osoba i četveročlani tim podrške prodaji. Oni dnevno obrade više od 1.000 različitih što internih, što eksternih zahtjeva.“

ZABAVA JE OZBILJAN POSAO

Kada pitamo što joj predstavlja najveći izazov u poslu, Nikolina kaže da je vrlo često najveći izazov – sama sebi. „Kad ste u istoj kompaniji više od desetljeća, a radili ste sve osim vožnje kamiona, lako je upasti u zamku mikro menadžeriranja, što nije zdravo ni poticajno za razvoj tima jer, da bi drugi učili, potrebno je (pre)pustiti kontrolu i odgovornost članovima tima koji su za to spremni. Zato nije loše što u uredu imam plakat-podsjetnik: ‘Ne preuzimaj zadatak zato što znaš, nauči druge!’.

Što se planova tiče, Roto uvijek planira na duže staze, što se i vidi iz naših rezultata i uspješnosti u onome što radimo. Spremamo projekte u prodaji i logistici koji bi tek trebali ugledati svjetlo u sljedećoj godini, ali za sada ne bih više od toga otkrivala dok se projekti ne pokrenu. Isto tako, aktivno širimo naš uvozni portfelj pa će i tu vrlo brzo biti noviteta. Kada je riječ o fokusima poslovanja u ovoj godini – to je digitalizacija u svakom pogledu interno i eksterno, daljnji razvoj core poslovanja u HoReCa kanalu prodaje i webshopa, b2b aplikacija u komunikaciji s našim kupcima te razvoj zaposlenika.“

Koliko je zadovoljna svojim poslom, najbolje govori Nikolinino priznanje da ne može zamisliti da radi nešto drugo. “Marketing je područje u kojem sam se pronašla i gdje se vidim i što za sada ispunjava sva moja očekivanja, pogotovo u ovako dinamičnoj kompaniji, koja potiče out of the box razmišljanja. Nije bez razloga naš slogan Zabava je ozbiljan posao…“

Slobodno vrijeme Nikolina provodi ovisno o kojem dijelu godine je riječ. „Ljeti sam okrenuta vanjskim aktivnostima kao što je rolanje dok u zimskom periodu volim provesti vrijeme igrajući društvene igre, čitajući dobru knjigu i u druženju s obitelji. Idealan odmor sam prestala tražiti, a prihvaćam svaki trenutak u kojem se uspijem isključiti i to maksimalno iskoristiti za punjenje baterija“, zaključuje Nikolina.