Danas postoji veliki broj društvenih mreža, od kojih su neke prvobitno namijenjene zabavi, pričanju i druženju, dok su druge postale napredni alat u svakodnevnom radu. U ovom članku bavit ćemo se onima koje su najpopularnije među poslovnim korisnicima.
Društvene mreže preuzimaju sve važniju ulogu u poslovnoj zajednici jer poslovni korisnici s pravom vjeruju da im one omogućavaju brže i jednostavnije povezivanje s klijentima i strankama. Sve je više i onih koji su zahvaljujući radu na društvenim mrežama unaprijedili svoje poslovanje, pronašli nove suradnike i partnere i/ili zadobili povjerenje većeg broja potencijalnih potrošača.
Danas postoji veliki broj društvenih mreža, od kojih su neke prvobitno namijenjene zabavi, pričanju i druženju, dok su druge postale napredni alat u svakodnevnom radu. U ovom članku bavit ćemo se onima koje su najpopularnije među poslovnim korisnicima.
Facebook je i danas najmnogoljudnija društvena mreža koja broji 2,9 milijardi aktivnih korisnika, a uz to svakodnevno privlači nove članove. To je jedinstvena platforma za oglašavanje, prije svega zbog velike količine osobnih podataka korisnika kojima raspolaže, što organizacijama omogućuje precizno targetiranje ciljanih grupa. Uz to, omogućuje članstvo u brojnim grupama, što poduzetnicima olakšava povezivanje s onima iz srodne ‘branše’ i dobivanje korisnih informacija, razmjenu savjeta i iskustava, postavljanje pitanja…
Ipak, treba znati da Facebook nije prava adresa za direktnu prodaju. On vam pruža daleko bolju priliku za građenje odnosa povjerenja s budućim kupcima i remarketing. Odličan je alat za predstavljanje brenda i komunikaciju s ljudima sličnog interesa. Zlatno pravilo je da se dobra reklama daleko čuje pa je preporuka objavljivati rjeđe, ali kvalitetnije, nego dosađivati slabijim sadržajem.
Prema istraživanju HubSpota, najupečatljivije rezultate u 2023. pružaju 3D slike i kratki video-formati, a najbolje vrijeme u tjednu za objavljivanje je četvrtak od 18 do 21 sat.
YOUTUBE
YouTube je druga najmasovnija društvena mreža na svijetu s oko 2,7 milijardi korisnika i apsolutni je prvak kada je u pitanju digitalno dijeljenje video materijala. Podaci Sprout Social pokazuju da se potrošači sve više okreću YouTubeu u potrazi za zabavom, edukacijom, ali i istraživanju proizvoda.
Marketing na toj platformi se dokazao kao djelotvoran za izgradnju svijesti o brendu, jačanje poslovnih veza i SEO-a te čak povećanje stupnja konverzije. Kratki video formati postali su ključ svih društvenih medija današnjice, a YouTube tu nije izuzetak. Prateći taj svjetski trend, YouTube je lansirao YouTube Shorts.
Sve omiljenija društvena mreža organizacija i poduzetnika koja trenutno okuplja oko 2,3 milijarde aktivnih korisnika. Ono što ga karakterizira je visoka estetika jer je u pitanju platforma za dijeljenje grafičkog sadržaja. Današnji trendovi pokazuju da se kod korisnika najbolje prolaze kratki videi, što Instagram čini idealnim oblikom brendiranja i oglašavanja zbog njegovih funkcija: Story i Reel.
Najefikasniji sadržaj promovira brend na interesantan i interaktivan način, putem mini-anketa (poll), giveaway prakse… Ukratko, angažman (engagement) prije svega! Za djelotvornost taktike privlačenja novih pratitelja izuzetno je važna grafička dosljednost i originalnost profila, isticanje osobnosti brenda na informativan, edukativan i zabavan način. Za to su posebno prikladne suradnje s influencerima, live funkcije, stikeri, gifovi, broadcast kanali…
Objave trebaju biti upečatljive, tekstualno jezgrovite, i preporučuje se da sadrže emotikone i hashtagove. Poznata slabost Instagrama je zabrana postavljanja linkova u feedu objave, ali linkove je moguće postaviti u opisu profila, kao i na sve popularnijim storyjima.
Usprkos tome što ima najmanji broj korisnika među društvenim mrežama relevantnim za poslovanje, pokazalo se da je LinkedIn najjači za malo drugačiju vrstu klijenata. To je mreža koja je prvenstveno namijenjena održavanju poslovnih kontakata između organizacija i pojedinaca. Na njoj korisnici imaju priliku promovirati svoj posao te komunicirati s potencijalnim poslovnim partnerima.
Činjenica je da kvantitativno ne donosi onoliko leadova kao, recimo, e-novosti (newsletter), ali će zato svi biti kvalitativno superiorni. Još jedna od prednosti je mogućnost targetiranja po obrazovanju, zanimanju ili tituli, veličini kompanije… Donosimo pregled ključnih trendova na LinkedInu za 2023. (izvor: Storykit. io i PostBeyond).
Moć videa: Demo proizvoda, snimki iza scene ili intervjua sa stručnjacima iz industrije; video sadržaj je moćan način za povezivanje sa svojom publikom.
Personalizacija: Personalizirano slanje poruka postaje važnije nego ikad prije jer vam pruža mogućnost za stvaranje značajnije veze sa svojom publikom te istovremeno povećanje angažmana (engagement). Podrška zaposlenih: Poticanje zaposlenih da dijele vaš sadržaj te da se angažiraju može pomoći organizaciji da proširi svoj doseg. Iskoristite naloge svojih zaposlenih u korist organizacije i povećati vidljivost.
TIKTOK
Najmlađa društvena mreža u grupi, ali uspješna do te mjere da može konkurirati najvećim platformama. Prije nekoliko godina činilo se da je TikTok ludnica koja će proći s vremenom, ali danas možemo vidjeti da se platforma definitivno ukorijenila u društvo. Jeste li i vi među onima koji su zaraženi TikTokom, ali ga još ne znate koristiti u svrhe svojih marketinških aktivnosti? S obzirom na to da je to jedna od najbrže rastućih društvenih mreža u povijesti koja će, kako predviđa Statista, dostići 2,2 milijarde korisnike do 2027. godine, ne bi je trebali lako precrtati. I na TikToku možete dodavati linkove u opis profila, što tu platformu čini zrelom za marketing i prodaju. Kao i svuda, marketing na TikToku služi za promociju brenda, proizvoda i/ili usluga korisnicima. Uobičajene marketing strategije uključuju kreiranje organskog sadržaja vođenog trendovima, korištenje popularnih hashtagova i suradnju s influencerima u promotivnim kampanjama.
Sve je više onih koji su zahvaljujući radu na društvenim mrežama unaprijedili svoje poslovanje, pronašli suradnike i poslovne partnere i/ili zadobili povjerenje većeg broja potencijalnih potrošača. Ne dvoumite, već se što prije upustite u otkrivanje novih mogućnosti marketinga na platformama za široke mase. Granice su još neispitane, a kako se trendovi mijenjaju, i to u korist društvenih mreža, nećete ih skoro dosegnuti.