Svaka objava mora biti dio strategije za određenu društvenu mrežu. Svaka kampanja mora imati unaprijed postavljene ciljeve koji su realistični i mogu se mjeriti. Sve što objavljujete mora proizlaziti iz postavljenih ciljeva.
Piše: Marija Perinić, Word Nerd, www.wordnerd.eu
Što bi tvrtke trebale objavljivati na društvenim mrežama? Prije svega, razmišljajte kao kupac. Kada saznam za neki brend, najprije posjetim njihove društvene mreže. Prvi dojam odlučuje vjerujem li im, hoću li kupiti njihov proizvod i hoću li ih pratiti. Kako izgledaju društvene mreže koje ulijevaju povjerenje? One objavljuju koristan sadržaj i najnovije informacije o proizvodima. Imaju kvalitetne slike, skladnu estetiku i dobro napisan tekst.
Međutim, kako biste postigli rezultate, vaše društvene mreže moraju biti više od atraktivnih zidova na Instagramu. Svaka objava mora biti dio strategije za određenu društvenu mrežu. Svaka kampanja mora imati unaprijed postavljene ciljeve koji su realistični i mogu se mjeriti. Sve što objavljujete mora proizlaziti iz postavljenih ciljeva. Znam što mislite. ‘To je sve super, ali što točno ima smisla objavljivati na društvenim mrežama?’ To ovisi o tome što je bitno vašim kupcima. Kako biste to odredili, odgovorite na sljedeća pitanja.
TKO JE MOJA CILJANA PUBLIKA?
Vaš proizvod nije za svakoga. I tu je vaša prednost. Tko su vaši kupci? Koliko imaju godina, koji su njihovi interesi, hobiji, gdje žive, čime se bave i što je njima važno? Kada to odredite, znate kome se obraćate u svojim objavama. Znate koji ton mora poprimiti tekst uz objave, na kojim društvenim mrežama treba biti tvrtka, ali i kakav sadržaj ima smisla.
Kao što znate, društvene mreže skupljaju puno podataka o svojim korisnicima. Upravo zato i za svaku društvenu mrežu možete znati spol, dob i lokaciju vaše ciljane publike. Vaša tvrtka ne treba biti na svim društvenim mrežama. Usmjerite energiju tamo gdje su vaši kupci. Na primjer, pretpostavimo da su vaša ciljana publika mladi urbani profesionalci (od 25 do 35 godina) koji žive u gradskim područjima i vole putovanja. Platforma koja za vas ima smisla je Instagram. Tamo možete dijeliti priče iz putovanja, video sadržaje i slike koje će ih potaknuti da posjete upravo vašu destinaciju.
ZAŠTO ME LJUDI PRATE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA?
Druga stvar koju je važno razumjeti je – zašto vas ljudi zapravo prate na društvenim mrežama? Prema istraživanju tvrtke Sprout Social, ovo su tri najčešća razloga zbog kojih ljudi prate tvrtke:
1. Imaju neke koristi od toga – 68% korisnika reklo da prate brendove kako bi saznali više o proizvodima ili uslugama. Zato se informacije na društvenim mrežama moraju podudarati s vašom trenutnom ponudom. Na primjer, prate vas jer žele prvi saznati za popuste, nove proizvode, posebne ponude, nagradne igre, edukativne sadržaje ili traže nove ideje kako koristiti vaše proizvode. Naglasite prednosti novih proizvoda, objavite popuste za vjerne kupce, inspirirajte ih pričama iza usluga i proizvoda ili objavljujte tutorijale, korisne resurse i recepte.
2. Žele se zabaviti i nasmijati – 45% pratitelja je tu kako bi se opustili. Iskoristite trendove (ako imaju smisla za vaš brend) na vrijeme. Dajte brendu osobnost. Postanite brend kojeg će kupci htjeti podržati i kojeg će izabrati na policama u dućanu. Na primjer, kreirajte zabavne video sadržaje koji su vezani uz vaše proizvode. Skočite na trendove, podijelite smiješne priče o proizvodima i brendu, potaknite kupce da podijele svoje anegdote. Pritom nikako nemojte biti uvredljivi prema kupcima. I nemojte samo objavljivati memeove.
3. Žele biti dio vaše zajednice – 28% korisnika prati brendove jer žele komunicirati s vama i drugim kupcima. Uključite ih u svoje objave. Odgovarajte im na upite na vrijeme. Pokažite ljudsku stranu tvrtke. Pokažite svoje zaposlenike. Tako ćete izgraditi emocionalnu vezu s vašom publikom. Svaka društvena mreža ima svoja pravila i svrhu.
Na primjer, Instagram, Facebook i TokTok su mreže koje ljudi koriste kako bi se zabavili i povezali s prijateljima. LinkedIn je profesionalna mreža gdje edukativnim sadržajem gradite autoritet u industriji. Zato su neke objave prikladne za Instagram, a neprikladne za LinkedIn. Izbjegavajte objavljivati isti sadržaj na svim društvenim mrežama.
KADA PRODAVATI, A KADA GRADITI LOJALNOST?
Cilj svake tvrtke koja ima društvene mreže je prodati proizvode ili usluge. Ali samo zato što vas ljudi prate na društvenim mrežama ne znači da su spremni kupiti. Ljudi ne žele da im se stalno nešto prodaje. Za to postoji vrijeme i mjesto. Neka vaša strategija bude ekosistem objava koje educiraju, zabavljaju i prodaju. Izbjegavajte prodavati u svakoj objavi. Neke objave grade emocionalnu povezanost s vašim brendom. Neke grade vaš autoritet u industriji. Ostale prodaju. I lakše je prodati dok ljudi već osjećaju povezanost s vašim proizvodima i vjeruju vašem brendu.
KOJI SU GLAVNI PROBLEMI KOJE MOJA TVRTKA RJEŠAVA?
‘Koje koristi imam od toga?’ pitanje je koje si postavlja svaki potencijalni kupac koji vas prati na društvenim mrežama. Kako biste se povezali s kupcima dok nudite svoje usluge ili proizvod, važno je pokazati da ih razumijete. Odredite koji su glavni problemi koje rješavate za svoje kupce i objavljujte sadržaj o njima. Pokažite na koji način vaš proizvod rješava njihove probleme. Na primjer, pokažite kako ste isti problem već riješili za drugog klijenta.
ŠTO JE DRUKČIJE U VEZI MOJE TVRTKE?
Društvene mreže su mjesto na kojem se možete istaknuti od konkurencije. Pogledajte što nudi vaša konkurencija kako biste vidjeli što vi radite bolje. Što njima nedostaje? Što vi nudite, a oni ne? Što oni nisu spomenuli u vezi vaše industrije ili sličnih proizvoda? Čak i ako se čini očito, to je nešto što možete naglasiti u sadržaju za društvene mreže. To možete biti vaš sadržaj.
PROFESIONALNO VOĐENJE DRUŠTVENIH MREŽA
Marketing je, u svojoj osnovi, slanje prave poruke, na pravome mjestu, u pravo vrijeme. Uz duboko razumijevanje vaših kupaca, načina na koji oni komuniciraju, kako vi možete riješiti njihove probleme i koje koristi imaju od vašeg sadržaja možete postići rezultate. Sadržaj koji objavljujete oblikuje mišljenje o vašim uslugama, proizvodima i samom brendu.
Zato treba biti dobro promišljen i planiran unaprijed. Upravo zato nije dovoljno samo objaviti bilo što. Važno je razumjeti zašto su ljudi koji vas prate zapravo uz vas. Time nećete samo pridobiti pozornost kupaca nego je i zadržati.
Time ćete objaviti sadržaj koji je njima važan. A tvrtke koje nemaju vremena za osmišljavanje strategije za različite društvene mreže, planiranje objava unaprijed, praćenje analitike, kreiranje sadržaja i odgovaranje na vrijeme na upite kupaca – zaposle voditelja društvenim mreža. Želite li više kupaca ili klijenata? Iskoristite bespovratni vaučer za strateško vođenje društvenih mreža svoje tvrtke. Word Nerd je u katalogu pružatelja usluga, a zadnji krug za prijavu je 8. travnja 2024.