Komunikacija s pratiteljima: ‘Unfollow’ iz druge perspektive

‘Unfollow’ prečesto doživljavamo kao neku vrstu društvene kazne koja izaziva sumnju u vlastiti rad i uvjerenje da ne ispunjavamo očekivanja svojih pratitelja. Počinjemo razmišljati o uzrocima, ali oni ne moraju biti negativni.

Imati poslovni Instagram račun znači imati kanal putem kojeg vaš brend komunicira s krajnjim kupcima. Instagram omogućuje da svakodnevno komunicirate s njima – da ih educirate objavama, zabavljate storyima i povećavate engagement nagradnim igrama. Tako svim snagama utječete na prepoznatljivost brenda i na to kako ga percipiraju vaši pratitelji. I na Instagramu, kao i na drugim platformama, vaši social media manageri obraćaju pažnju na broj pratitelja, lajkova, komentara, pregleda, itd.

Ali što se dogodi kada vas netko ‘unfollowa’? Neki gubitak pratitelja shvaćaju osobno i to ih ljuti. Drugi su frustrirani jer naporno rade i uvjereni su da imaju jako dobar sadržaj. Treći su, pak, iznenađeni jer su s pratiteljem razmijenili popriličan broj lajkova i komentara i osjećali su da će im zauvijek ostati vjeran.

‘Unfollow’ prečesto doživljavamo kao neku vrstu društvene kazne koja izaziva sumnju u vlastiti rad i uvjerenje da ne ispunjavamo očekivanja svojih pratitelja. Počinjemo razmišljati o uzrocima, ali oni ne moraju biti negativni.

DOBILI STE ‘UNFOLLOW’ – TO NIJE NUŽNO LOŠE

Najveća čar društvenih mreža je u tome što možemo biti sve što poželimo. Možemo pratiti bilo koga, objavljivati bilo što i, na kraju krajeva, prestati pratiti koga god (ne)želimo. ‘Unfollow’ je svakodnevna pojava u Instagram svijetu. To je ono što svi radimo, zar ne?

Razni su razlozi zbog kojih vas netko prestaje pratiti. To su sasvim jasni i legitimni razlozi – od toga da im vaš sadržaj više nije blizak, do toga da prati previše profila i isključuje one koji su mu trenutno manje relevantni. Na ‘unfollow’ počnite gledati iz druge perspektive. Ne tražite krivca kod sebe (naravno da možete procijeniti mogućnost za optimizaciju svoje komunikacije), već formirajte krug pravih pratitelja koji će vam pomoći izgraditi vaš brend.

Nekoliko je mogućih razloga zbog kojih vaši pratitelji odlaze – uvjerite se zašto to nisu razlozi za paniku ili uzbunu.

Sasvim je razumljivo da ne možete zadovoljiti svakog pratitelja. Nemojte se previše truditi odgovarati svima jer vas to može dovesti u drugu krajnost. Svatko od nas koristi društvene mreže iz drugih razloga. Možda se ono što objavljujete ne podudara s onim što netko drugi traži. Ovdje se ne radi o procjeni radite li dobro ili loše, to je potpuno subjektivna procjena. Možda se radi o pratiteljevom spontanom smanjenju sadržaja odnosno prolaženju onih profila koji ga zanimaju u tom razdoblju. Usredotočite se na pratitelje koje imate. Izgradite okruženje pratitelja kojima se sviđa to što radite. Nije li lijepo uza se imati one kojima na ovaj ili onaj način vaše objave mogu pomoći ili one koji vole čitati vaše savjete?

Dio pojavljivanja brenda na društvenim mrežama je i praćenje zacrtanog puta odnosno niše. Je li vam se već dogodilo da ste redovito objavljivali određene teme, potom ste nešto izmijenili u sadržaju i dobili ‘unfollow’? Ništa strašno, onome koji vas je prestao pratiti se možete samo zahvaliti. Na taj su način eliminirani oni pratitelji koje ne zanima vaš put razvoj, sadržaja, izgled feeda ili način komunikacije. Svatko prolazi kroz različite faze u životu. Isto je i s vašim brendom. Svaka promjena, sadržajna ili estetska, ne mora se svidjeti svima. Iako ćete izmjenama možda izgubiti nekoliko pratitelja, sasvim sigurno ćete dobiti nove pratitelje koji će se naći na vašem profilu i koji će s pažnjom i zanimanjem pratiti što radite. Vi se samo pridržavajte objavljivanja kvalitetnog sadržaja unutar niše.

Ima smisla, zar ne? Bolje je da se fokusirate i povežete s manjom grupom pratitelja nego da imate ogroman broj pratitelja koji ne prate vaše objave i s kojima nemate nikakve interakcije i engagementa. Odlaskom i dolaskom novih pratitelja, možete se usredotočiti na izgradnju zajednice aktivnih pratitelja kojima se sviđa vaš izgled na Instagramu. Imajte na umu da čak 800 milijuna ljudi koristi Instagram. To je 800 milijuna različitih mišljenja i ukusa. Ako imate 500 aktivnih pratitelja, to je već uspjeh. Međutim, potencijal za napredak je ogroman.

Provjerite svoju komunikaciju na Instagramu i provjerite možete li ipak pronaći razloge za ‘unfollow:

• prečeste objave (provjerite objavljujete li možda previše puta dnevno da biste preopteretili svoj feed za praćenje)
• neredovite objave (ako niste aktivni ili ne objavljujete nove sadržaje, onda niste u svijesti potrošača)
• previše oglašavanja (ako ste previše nametljivi s oglasima, dugoročno uznemirujete svoje pratitelje)
• objavljujete loše fotografije (loša kvaliteta fotografija odvraća pratitelje)
• ne reagirate (ako slabo i presporo odgovarate na komentare i pitanja, gubite kontakt s pratiteljima).

Dobra je vijest da sve slabosti u komunikaciji na Instagramu možete brzo popraviti. Ključno je da za profilom stoji stvarna osoba s kojom se vaši pratitelji mogu povezati. Budite dostupni, prisutni i iskreni – to je jedino što se računa!