Građani Hrvatske velik dio božićnog shoppinga obavili već tijekom Crnog petka

Traganje za dobrim cijenama i čekanje popusta – upravo to je opis ponašanja domaćih potrošača posljednjih mjeseci. Ništa drugačije nije niti tijekom božićne kupovine. Prema rezultatima božićno-novogodišnje ankete na platformi za usporednu web kupovinu jeftinije.hr, većina ispitanika, njih 57%, ove će godine na poklone potrošiti jednako novca kao i 2022. Također, njih 56% iskoristilo je popuste koje je donio Crni petak, a 50% ispitanika odabrat će jeftinija iznenađenja kako bi razveselili što više voljenih osoba.

Planiraju uštedjeti na kupovini poklona, ali kako?

Devet posto ispitanika u anketi odgovorilo je da još uvijek nisu sigurni kako će uštedjeti prilikom božićno-novogodišnje kupovine. Čak 12% planira darovati ručno izrađene poklone. No, trend iščekivanja dobrih cijena i popusta vrijedi i za božićnu kupovinu. Mnogi pokloni koji su se kupili u sklopu akcija, uglavnom tijekom Crnog petka, naći će svoje mjesto ispod božićnog drvca. 32% ispitanika ove godine planira potrošiti manje novca na poklone u usporedbi s prošlom godinom, no većina ipak ne planira smanjiti izdatke ove godine – planiraju potrošiti sličan iznos kao 2022., a neki čak i više (11%) .

Sve je veći broj onih koji će ove godine izdvojiti više za božićne poklone

Najveći udio ispitanika (30%) ove će godine na božićne i novogodišnje poklone izdvojiti između 41 i 120 €, što je slično kao i lani. No, raste udio onih koji će ipak malo izdašnije isprazniti svoje novčanike jer njih 29% planira potrošiti između 121 i 200 eura dok čak 20% ispitanika planira kupiti poklone u iznosu do 400 eura.

“Primjećujemo da rast cijena proizvoda ne odbija ljude od kupovine, odnosno nije razlog smanjenja broja kupnje poklona. Svega 20% ispitanika izjavilo je da će obradovati manji broj ljudi nego prošle godine.”, izjavio je Michal Vodak, direktor marketinga i prodaje Heureka grupe. Najviše ispitanika, njih 42%, obradovat će poklonima 1 do 4 najbliže osobe, 40 % ispitanika planira razveseliti 5 do 9 osoba, a njih 13% će iznenaditi više od 10 najmilijih.

Kupci pomno planiraju svoje božićno-novogodišnje kupovine

Prema rezultatima ankete, 14% ispitanika sklono je pažljivom planiranju, budući da poklone kupuju tijekom cijele godine. Njih 19% kreće u kupovinu već u studenom. Prava kupovna groznica nastavlja se i tijekom cijelog prosinca, jer tada poklone kupuje 34% ispitanika. Čak 13% prepušta se adrenalinskoj kupovini nekoliko dana prije proslave Božića.

Pokloni se kupuju jednako u online i u fizičkim trgovinama

Tijekom pandemije naučili smo kupovati i online, a u odnosu na prošlu godinu korisnici platforme jeftinije.hr nisu značajnije promijenili svoje navike. 42% ispitanika kupuje poklone i online i u fizičkim trgovinama. Gotovo 7% kupuje uglavnom online dok svega 13% ispitanika poklone traži isključivo u fizičkim trgovinama.