Muesli, pahuljice, kaše: Svaki treći građanin između 16. i 64. godine bira žitarice

U jutarnjoj trci s vremenom, kada se na stolu vodi bitka između popravljanja kravate i pronalaska ključeva od auta, Hrvati ipak pronalaze vremena i za doručak. Rezultati BRANDpuls istraživanja iz druge polovice 2023. pokazuju da se u Hrvatskoj ne zanemaruje prvi obrok u danu, gotovo svi doručkujemo barem ponekad, a dvije trećine nas (66%) doručkuje svako jutro. Na našem stolu za doručak najčešće ćete pronaći sendviče, a potom žitarice.

Piše: Marina Zrile, Sales Manager, BRANDpuls, Ipsos

  • Žitaricama je popularnost porasla u posljednjih osam godina. U 2015. godini svaki peti građanin (24%) započeo bi dan s žitaricama. Danas, svaki treći građanin (31%) između 16. i 64. godine bira žitarice za doručak. Također, oni koji jedu žitarice za doručak u prosjeku i učestalije doručkuju, njih 79% jede doručak svako jutro.

  • Osobe koje započinju dan žitaricama su češće žene i mladi potrošači između 16 i 29 godina. Zanimljivo je da ih više od prosjeka ima visoko obrazovanje i nešto veće prihode. Popularnost žitarica za doručak se mijenja ovisno u kojem djelu Hrvatske se nalazimo, Zagrepčani će značajno češće izabrati žitarice za doručak dok Slavonci značajno rjeđe.

  • Osobe koje jedu žitarice za doručak češće se bave sportom, a najpopularniji među njima su fitness i planinarenje. Konzumiraju češće od prosjeka tzv. superhranu poput chia sjemenki, quinoe, aronije, maca praha, koriste sportske dodatke prehrani (proteinske shake-ove, sportske čokoladice, aminokiseline…) te konzumiraju proteinski obogaćene mliječne proizvode.

Segmenti muesli i žitarice bilježe rast količinske prodaje

U posljednjih godinu dana, zaključno sa studenim 2023., promatrajući količinski, vodeća tri proizvođača zastupala su 30% količinske prodaje kategorije žitarica za doručak, a oni su abecednim redoslijedom Bruggen, Nestle i Podravka

Analizira: Majda Babić, Senior Client Executive, NielsenIQ

Kategorija žitarica za doručak prema klasifikaciji istraživačke agencije NielsenIQ uključuje cornflakese, mueslije te žitarice za doručak. U posljednjih godinu dana, zaključno sa studenim 2023. godine, kategorija žitarica za doručak bilježi stabilnu količinsku prodaju u odnosu na isti period prošle godine.

Najveći udio u količinskoj prodaji ima segment muesli s 55%, na drugome mjestu smjestile su se žitarice s 34% udjela, iza kojih je cornflakes sa 12%.

U posljednjih godinu dana segmenti muesli i žitarice, zabilježili su rast količinske prodaje u odnosu na isti period prošle godine, dok segment cornflakes bilježi pad količinske prodaje u odnosu na isti period prošle godine.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 72% ukupne količinske prodaje kategorije žitarica za doručak ostvaruje se kroz moderne formate u koje ulaze hipermarketi (>2.500 m2) i supermarketi (301-2.500 m2) dok manji udio, od 28% količinske prodaje, prolazi kroz trgovine mješovitom robom + drogerije (<300 m2).

U posljednjih godinu dana, zaključno sa studenim 2023. godine, promatrajući količinski, vodeća tri proizvođača zastupala su 30% količinske prodaje kategorije žitarica za doručak. Abecednim redoslijedom oni su Bruggen, Nestle i Podravka.