„Uspjeh naših brendova rezultat je različitih čimbenika, uključujući stalne inovacije, vrhunske performanse proizvoda, dubinsko razumijevanje potreba i preferencija potrošača te, u konačnici, učinkovite marketinške strategije. Ostajući vjerni našim temeljnim vrijednostima integriteta, izvrsnosti i usmjerenosti na potrošača, gradimo snažne odnose s maloprodajom, što nam omogućuje isporuku vrhunskih proizvoda i iskustava potrošačima“, kaže o globalnom uspjehu P&G brendova Danko Badanjak, generalni direktor za Hrvatsku i Sloveniju.
Razgovarala: Marija Sedlar
Procter & Gamble je unazad nekoliko godina redovno na listi najboljih poslodavaca. Koliko ulažete u svoje zaposlenike, njihovu edukaciju i mogućnosti napredovanja?
U Procter & Gambleu podržavamo kulturu ‘izgradnje iznutra’ koja naglašava ulaganje u rast i razvoj naših zaposlenika. Prepoznajemo važnost poticanja okruženja u kojem zaposlenici aktivno sudjeluju u oblikovanju ravnoteže poslovnog i privatnog života. Kroz stalni dijalog i podršku nastojimo osigurati da članovi našeg tima imaju resurse i fleksibilnost koji su im potrebni za osobni i profesionalni napredak. Ova posvećenost dobrobiti zaposlenika ne samo da povećava zadovoljstvo poslom, već i jača našu organizaciju u cjelini, jačajući naše uvjerenje da su ljudi ono najvrednije što imamo.
Na temelju vlastitog iskustva, iz prve sam ruke svjedočio transformativnom učinku našeg pristupa usmjerenog na zaposlenike. Od početničkih rola do vodećih pozicija, prilike za rast i napredovanje su brojne. Ovo inkluzivno okruženje ne samo da mi je omogućilo profesionalni razvoj, već je i njegovalo osjećaj pripadnosti i ispunjenja unutar tvrtke. Svim srcem preporučujem Procter & Gamble onima koji traže poticajnu kulturu na radnome mjestu gdje se njihovi talenti prepoznaju, razvijaju i slave.
Što je trenutno u fokusu kompanije?
Trenutačno je Procter & Gamble strateški usmjeren na nekoliko ključnih područja kako bi potaknuo održivi rast i zadržao svoju vodeću poziciju na tržištu. Središnje mjesto u našoj strategiji je neumorna predanost inovacijama, pri čemu neprestano istražujemo nove ideje i tehnologije kako bismo unaprijedili svoje proizvode i procese. Uz to, stavljamo snažan naglasak na održivost, aktivno radimo na smanjenju svojeg utjecaja na okoliš i promičemo odgovornu potrošnju kroz naš lanac vrijednosti. Štoviše, kako ulazimo u 2024., godinu velikih sportskih događanja, P&G ponosno prihvaća svoju ulogu sponzora Olimpijskih igara, prepoznajući važnost podržavanja izvrsnosti u svijetu sporta i promicanja brige o sveukupnom dobrostanju.
Ovo partnerstvo dodatno ističe našu predanost poticanju zdravih, aktivnih stilova života i inspiriranju pojedinaca diljem svijeta da ostvare svoj puni potencijal. Istodobno, ostajemo postojani u našoj predanosti razvoju talenata, prepoznajući da su naši ljudi nešto najvrednije što imamo. Ulažemo u programe i inicijative za razvoj i osnaživanje naših zaposlenika, njegujući kulturu kontinuiranog učenja i profesionalnog razvoja.
Dajući prioritet razvoju talenata, operativnoj izvrsnosti i izgradnji brenda, cilj nam je potaknuti dugoročno stvaranje vrijednosti za naše dioničare, istovremeno pozitivno utječući na društvo i okoliš. Trenutačno je naš fokus na pokretanju održivog rasta, poticanju inovacija i jačanju naše vodeće pozicije na tržištu. Posvećeni smo ispunjavanju rastućih potreba i očekivanja potrošača dok napredujemo u ostvarivanju naših ciljeva u pogledu održivosti i provođenju inicijativa korporativne odgovornosti. Osim toga, nastavljamo ulagati u razvoj talenata, operativnu izvrsnost i izgradnju brenda kako bismo potaknuli dugoročno stvaranje vrijednosti za sve dionike.
Što stoji iza uspjeha i liderske pozicije brojnih P&G brendova na tržištu?
Uspjeh naših brendova rezultat je različitih čimbenika, uključujući stalne inovacije, vrhunske performanse proizvoda, dubinsko razumijevanje potreba i preferencija potrošača te, u konačnici, učinkovite marketinške strategije. Blisko surađujemo s trgovcima u maloprodaji, dobavljačima i drugim partnerima kako bismo osigurali da naši proizvodi zadovoljavaju zahtjeve potrošača i da su dostupni na policama. Ostajući vjerni našim temeljnim vrijednostima integriteta, izvrsnosti i usmjerenosti na potrošača, gradimo snažne odnose s maloprodajom, što nam omogućuje isporuku vrhunskih proizvoda i iskustava potrošačima. Takav pristup orijentiran na suradnju, zajedno s našom predanošću inovacijama i zadovoljstvu potrošača, učvrstio je vodeću poziciju naših brendova na tržištu.
Kao globalna kompanija, prilagođavate li asortiman proizvoda lokalnim tržištima?
Naša globalna prisutnost ne sprečava nas da prepoznamo važnost prilagodbe asortimana proizvoda kako bismo zadovoljili jedinstvene potrebe i preferencije lokalnih tržišta. Provodimo temeljita istraživanja tržišta i analize mišljenja potrošača kako bismo osigurali da naši proizvodi naiđu na odjek kod lokalnih potrošača, zadržavajući pritom integritet i kvalitetu po kojima je P&G poznat u cijelom svijetu.
Koji su najprodavaniji proizvodi / brendovi koji bilježe najveći rast i potražnju?
Naši najprodavaniji brendovi su oni koji potrošačima dosljedno pružaju iznimnu kvalitetu, učinkovitost i vrijednost. Dok potražnja za određenim kategorijama proizvoda može varirati zbog tržišne dinamike i promjena potrošačkih preferencija, mi ostajemo posvećeni zadovoljavanju promjenjivih potreba naših kupaca i poticanju rasta u našem portfelju proizvoda.
Osim toga, primijetili smo izvanredan uspjeh s nedavno lansiranim proizvodima kao što je Swiffer, koji nudi brzo i jednostavno rješenje za brisanje prašine s polica i čišćenje podova. Nadalje, mnogi naši etablirani brendovi, kao što su Ariel, Lenor, Jar, Always, Pampers, Old Spice, Head & Shoulders, Gillette, i dalje bilježe veliku potražnju, što potvrđuje njihovu dugotrajnu popularnost i povjerenje potrošača u njihovu kvalitetu i performanse. Izvanredan primjer vrhunske inovacije koja pokreće razvoj kategorije je revolucionarna električna zubna četkica Oral B iO, čiji spoj vrhunske kliničke učinkovitosti sa sofisticiranošću umjetne inteligencije pruža nenadmašno iskustvo pranja zubi.
Kakav je današnji potrošač – koliko se promijenio od pojave pandemije, je li promijenio svoje navike kupovanja?
Nakon pandemije, ponašanje potrošača doživjelo je značajne promjene, utječući na njihove kupovne navike i prioritete. Današnje potrošače karakterizira pronicljivost, osviještenost u pogledu vrijednosti i pojačan fokus na sigurnost, praktičnost i održivost pri odabiru proizvoda. Međutim, usprkos tim promjenama, neka su ponašanja ostala ista: premda više paze koliko će potrošiti, potrošači si i dalje žele ugoditi, barem se malo počastiti.
Osim toga, sada veći naglasak stavljaju na kvalitetu proizvoda i očekuju više od svojih kupnji. Kako se dinamika rada pomaknula prema hibridnim i fleksibilnim modelima, pojavljuju se nove potrebe i preferencije. U konačnici, potrošači sve više daju prioritet vrhunskim i učinkovitim proizvodima koji pojednostavljuju njihovu dnevnu rutinu, bilo da se radi o osobnoj higijeni, brizi o djeci ili održavanju kućanstva. I hrvatski potrošači prihvaćaju te globalne trendove, tražeći proizvode koji pružaju i kvalitetu i vrijednost, a istovremeno su u skladu s njihovim lifestyle odabirima koji se kontinuirano mijenjaju i razvijaju.
S kojim se izazovima brendovi danas susreću kako bi zadržali povjerenje kupaca koji se bore s inflacijom?
Rastuća inflacija predstavlja izazov za brendove u pogledu održavanja pristupačnosti i vrijednosti za potrošače. P&G nastoji ublažiti utjecaj inflacije optimiziranjem učinkovitosti opskrbnog lanca, povećanjem operativne agilnosti i iskorištavanjem inicijativa za uštedu bez ugrožavanja kvalitete proizvoda ili zadovoljstva potrošača. Osim toga, kontinuirano ulažemo u istraživanje i razvoj kako bismo uveli inovacije i ponudili proizvode koji potrošačima pružaju vrhunske rezultate i vrijednost.
Koliko ulažete u održivi razvoj i korporativnu održivost?
Prije nekoliko godina, Procter & Gamble se otisnuo na dugogodišnju misiju koja ima za cilj poboljšati održivost naših brendova, opskrbnog lanca, zajednica i praksi zaposlenika. Naša predanost obuhvaća niz inicijativa usmjerenih na rješavanje gorućih ekoloških izazova, uključujući borbu protiv klimatskih promjena, smanjenje emisija CO2, učinkovito upravljanje otpadom, očuvanje vodnih resursa i odgovorno pribavljanje prirodnih sastojaka. Usredotočeni smo na ispunjenje naših ambicioznih ciljeva do 2030. i sve kategorije predano rade na tome da ponude što više održivih rješenja, bez obzira radi li se o proizvodnji, sastojcima, ambalaži, opskrbnom lancu ili rješenjima za kraj životnog vijeka proizvoda.
Međutim, pokretanje značajne promjene zahtijeva više od same provedbe održivih praksi unutar našeg poslovanja. To zahtijeva temeljni pomak u načinu razmišljanja i ponašanju potrošača u smjeru ekološki osvještenijih izbora. Zato aktivno surađujemo s potrošačima kako bismo podigli svijest o važnosti održivosti i potaknuli navike odgovorne potrošnje. Nadalje, prepoznajemo da stvaranje kulture održivosti nadilazi našu organizaciju. Zahtijeva suradnju s dionicima, industrijskim partnerima i kreatorima politika kako bi se donijele sustavne promjene koje podržavaju brigu o okolišu. Oslanjajući se na naše resurse i stručnost, predani smo pokretanju pozitivnih promjena na globalnoj razini i doprinosu održivijoj budućnosti za generacije koje dolaze.
I dok kročimo dalje na našem putu prema održivosti, ostajemo postojani u svojoj predanosti praćenju napretka, procjeni učinkovitosti naših inicijativa i ulaganju u održivi razvoj i korporativnu održivost. Ta su načela duboko ukorijenjena u našu poslovnu strategiju te usmjeravaju naše odluke i djelovanje kako bismo osigurali ne samo da isporučujemo vrijednost potrošačima, već i da pozitivno utječemo na planet i društvo u cjelini.
Izazovne okolnosti u poslovanju se nastavljaju, posebno s obzirom na trenutnu geopolitičku situaciju. Kako i koliko ona utječe na poslovne planove P&G-ja?
Naša su srca i misli uvijek uz sve ljude koji podnose neizreciv ljudski danak rata i osuđujemo agresiju u svim okolnostima. Pridružujemo se svijetu u molitvi za mir. Od početka ove nezamislive krize, podržavamo svoje kolege i njihove obitelji koje su izravno pogođene pružajući pomoć pri evakuaciji i financijsku potporu, te pomoć u vidu hrane, skloništa i osnovnih proizvoda.
Pokrenuli smo značajne humanitarne napore uključujući suradnju s našim globalnim neprofitnim partnerima kako bismo poslali donacije proizvoda i financijsku potporu tamo gdje je najpotrebnije. Također smo najavili provođenje nekih značajnih promjena vezano za naše djelovanje i ulaganja u Rusiji. Namjera nam je da uvijek budemo u mogućnosti potrošačima ponuditi proizvode za osobnu higijenu i kućanstvo koji su im svakodnevno potrebni.
Planovi za nadolazeće razdoblje?
Kada govorimo o budućnosti, pripremite se za uzbudljive novosti koje će dolaziti iz Procter & Gamblea! Spremamo se otkriti nove inovativne proizvode i uključiti se u različite inicijative. Cilj nam je dodatno ojačati svoju tržišnu poziciju i povećati broj korisnika naših proizvoda. Pratite nas i dalje jer mi, kao i uvijek, nastavljamo težiti izvrsnosti i stvarati pozitivne promjene u svijetu!