“Većina internacionalnih grupacija, s europskim sjedištem, Balkan i dalje vodi kao jednu cjelinu dok se u stvarnosti radi o tržištima s potpuno drugačijim afinitetima, trendovima i govornim područjima te im mi tako i pristupamo pri komuniciranju inovacija tvrtke De’Longhi“, napominje Tea Kozulić, Brand Manager u tvrtki De’Longhi Balkans.
Razgovarala: Marija Sedlar
Tea Kozulić svoje je fakultetsko obrazovanje započela na američkom koledžu Rocherster Institute of Technology, čiji je program International Business pohađala na hrvatskom kampusu u Zagrebu te je stekla hrvatsku i američku diplomu. Ističe kako je studiranje u internacionalnom okruženju proširilo njezine horizonte te joj se posebno svidjelo što je kod američkog pristupa obrazovanju fokus na praktičnom radu i projektima koji studente pripremaju na izazove i situacije koje ih čekaju u karijeri.
„Dio radnog iskustva potrebnog za stjecanje diplome odradila sam u korporativnom bankarstvu, a drugi u farmacijskoj industriji, kao Sales & Marketing Assistant. Nakon diplome, karijeru sam započela u prodajnom okruženju i to mi je iskustvo omogućilo bolje razumijevanje tog sektora, što mi danas uvelike olakšava snalaženje u vječnom love & hate odnosu između prodaje i marketinga. Zaista mislim da je timsko razumijevanje ključno za krajnji cilj koji je, u konačnici, za cijeli tim jednak. Prodaja mi je dala otvorene ruke da izgradim svoj poslovni karakter, čemu je dodatno pridonijelo to što sam bila žena u pretežno muškoj industriji.
Naime, moja karijera započela je u packaging industriji gdje sam kao key account manager radila u hrvatskoj tvrtki koja je ujedno europski lider i jedan od tri najveća europska proizvođača stretch folije. U toj ulozi bila sam odgovorna za održavanje postojećih, ali i otvaranje novih prodajnih odnosa s ključnim partnerima na domaćem tržištu. Uz to, zajednički s menadžmentom tvrtke, prepoznala sam priliku za uvođenje nove kategorije proizvoda u asortiman. U tom projektu iskusila sam obje strane distribucije te sam se, osim u prodaji, okušala i u nabavi.
Surađivala sam s najvećim tvrtkama na tržištu i to je bilo izazovno jer je, od samog početka moje karijere, nosilo velike odgovornosti. No iz današnje persperktive mogu reći da je to bila ispravna baza za sve što sam nakon toga postigla i postižem u karijeri. Smatram da je preuzimanje odgovornosti ključno za velike iskorake u karijeri te da će vas drugi cijeniti kada vide da stojite iza svojih koraka i odluka“, ističe Tea.
DOLAZAK U DE’LONGHI
Kako ju je i dalje privlačio svijet marketinga, Tea je upisala Cotrugli poslovnu školu te stekla MBA titulu, koja je upotpunila njezinih ‘5 sa 25’: hrvatska diploma, američka diploma, MBA titula, 5 godina radnog iskustva i postojeći društveni život, priznaje uz smijeh. U to isto vrijeme, De’Longhi Group je širio svoj marketing tim za tržišta Balkana i rad na talijanskom brendu aparata za kavu tad je za nju bio THE posao.
„Sjećam se dobro svog recruitment procesa za prvu poziciju u De’Longhiju. To je bio moj switch iz prodaje u marketing te sam se s nekim stvarima u procesu srela prvi put i na trenutke se pitala “Jesam li ja spremna za ovo?”; ali takve i takvima slične situacije su nešto čemu podsvjesno težim i danas – izlaskom iz zone komfora činimo uslugu samima sebi. Promjena posla u tom je trenutku bila izlazak iz veoma udobne zone komfora za mene“, prisjeća se Tea koja je u De’Longhi Group stigla na mjesto Junior Marketing Specialista.
„Osim brenda De’Longhi, u vlasništvu grupacije su i brendovi Kenwood, Braun i Nutribullet te sam bila zadužena za operativne zadatke vezane uz više brendova. No ubrzo je formiran marketing tim za De’Longhi Balkans i marketing menadžerica počela me usmjeravati prema radu na brendu De’Longhi, što mi je bio vjetar u leđa. Tada je De’Longhi na globalnoj razini objavio početak Perfetto kampanje u kojoj je ambasador Brad Pitt: vizuali kampanje preplavili su najpoznatije lokacije diljem svijeta, poput Times Squarea i Burj Khalife. De’Longhi je tada zaista pokazao koliko je odlučan u tome da dokaže svoju No.1 poziciju na tržištu espresso aparata za kavu, što je inače i claim koji De’Longhi opravdano nosi već godinama, a koji se temelji na nezavisnom istraživanju koje je provedeno u više od 33 zemlje.“
Osim lokalizacije globalne Perfetto kampanje za ATL medije, uključujući TVC, OOH, DOOH i radio & BTL aktivacije kroz SoMe, digital, sponsorship evente & promocije u prodajnim mjestima, Tea je nakon pridruživanja timu 2021. bila zadužena za provođenje strategije pozicioniranja De’Longhija kao premium brenda.
„To je uključivalo osmišljavanje second positioning koncepata u suradnji s vanjskom agencijom, trade marketing aktivnosti s partnerima, kao i pozicioniranje brenda i njegovih proizvoda na online prodajnim mjestima partnera. Može se reći da su me počeci u De’Longhiju pripremili na sve šarenilo i ludilo koje marketing nosi, a od siline operativnog posla koja me snašla, nisam ni shvatila da je sve to bio test za moju spremnost preuzimanja brenda.“
PREPOZNATA PREDANOST POSLU
Nakon zajedničkog uspostavljanja temelja marketinške strategije za De’Longhi Balkans, Tea preuzima daljnji brand management za De’Longhi, za kategorije aparata za kavu, koje su ujedno fokus kategorije brenda. Marketinške planove, kao i alokaciju budžeta, trenutno radi za tržišta Hrvatske, Slovenije, Bugarske i Srbije.
„U razvijanje strategije brenda bila sam od prvog dana uključena do te mjere da je preuzimanje brenda s moje strane stiglo prirodno. U potpunosti sam predana poslu od samog početka, što je očito prepoznala i moja menadžerica Nataša Bagić. Predati odgovornost brenda meni, tada ženi od 24 godine, može se nazvati izrazito hrabrim ili izrazito ludim. A brand awareness i brojke pokazuju da je ispalo izrazito dobro! U meni je prepoznat potencijal, što sam osjetila, i htjela sam svojom predanošću i radom to povjerenje vratiti dvostruko. Svojim mentorstvom, Nataša je formirala mene kao brand managera i sigurna sam da je zauvijek obilježila moju karijeru. Ovime želim i skrenuti pozornost na bitnost mentorstva i povjerenja u korporativnom svijetu koje, prema iskustvima kolega i kolegica s tržišta, kronično nedostaje“, smatra Tea.
Posljednje dvije godine za De’Longhi Balkans su bile strahovito uspješne: „Brend već treću godinu zaredom ostvaruje dvoznamenkasti rast zahvaljujući pozicioniranju na tržištima s našim good – better – best asortimanom, i to u dvije naše glavne kategorije: automatskim aparatima za kavu i ručnim espresso aparatima za kavu. Uz takav način distribucije otvorili smo se prema širokom spektru potrošača. Prilikom preuzimanja brenda, najveći izazov bio mi je uskladiti strategije za sva četiri fokus tržišta. Naime, tržišta Hrvatske i Slovenije bila su znanto naprednija u odnosu na zastupljenost De’Longhi brenda na tržištima Bugarske i Srbije. Danas smo stigli do sličnog pristupa na spomenutim tržištima, što je i dalje izazov, jer se radi o četiri potpuno drugačija tržišta. Generalno mislim da smo na Balkanu zakinuti po tom pitanju jer većina internacionalnih grupacija, s europskim sjedištem, ovaj dio i dalje vodi kao jednu cjelinu dok se u stvarnosti radi o tržištima s potpuno drugačijim afinitetima, trendovima i govornim područjima. Stoga želim istaknuti važnost odabira dobrih partnerskih agencija koje su naša produžena ruka na svim tržištima te bez kojih zaista ne bismo mogli odrađivati posao na ovako visokom nivou“, napominje Tea.
POTROŠAČI TRAŽE SVE VIŠE
Od dosadašnjih kampanja, Tea izdvaja prošlogodišnji flight Perfetto kampanje u kojoj su kao hero product postavili aparat Eletta Explore. Smatra da je to bila vrlo hrabra kampanja jer su na tržište, koje još uvijek ima relativno nisku penetraciju automatskih aparata za kavu, izašli s aparatom koji ima integriranu tehnologiju hladne ekstrakcije koja omogućava pripremu cold brew kave.
„Dobar dio naših tržišta tada se pitao ‘Što je cold brew?’. Uz lokalizaciju kampanje, pomno osmišljene BTL aktivnosti i obilje storytellinga, upoznali smo tržišta s prednostima cold brew kave, a Eletta Explore postala je najtraženiji aparat u našem asortimanu, iako se cijenom može svrstati u naš najviši rang. U trenutku našeg razgovora, kreće medijska kampanja za naš ovogododišnji golden launch – automatski aparat za kavu Rivelia, koji je pravi game changer u kategoriji i to je ono što me veseli u De’Longhiju – silina brenda koji na godišnjoj razini lansira nekoliko inovacija i time opravdava svoju No.1 poziciju u ovoj industriji.“
Tea vjeruje da će Rivelia ostvariti fantastične prodajne rezultate jer odgovara na potrebe potrošača, koji su zbog velikog izbora postali izuzetno izbirljivi i skloni personalizaciji. „Rivelia tako sadrži bean switch tehnologiju koja korisniku omogućava izmjenu spremnika za zrna te eksperimentiranje s više različitih zrna kave, kao i to da u svoj profil spremi omiljenu kavu za jutro, prijepodne ili nakon ručka. Sve ove značajke prepoznate su i od struke te je Rivelia nagrađena s iF Design Awards u tri kategorije: dizajn proizvoda, korisničko iskustvo i korisničko sučelje.“
Tea svoje slobodno vrijeme najdraže koristi za druženja ispunjena smijehom i dobrim raspoloženjem. „Volim svoj krug ljudi, ispunjava me vidjeti nas na okupu, nasmijane i sretne pa se često i u privatnom životu pretvorim u event managera! Osim toga, na dnevnoj bazi bavim se nekim oblikom sporta – najčešće su to fitness i duge šetnje, a dolaskom ljepšeg vremena u rutinu ulazi i odlazak na Sljeme.“