Pivo, radleri, cideri: Za dvije trećine heavy potrošača izuzetno je bitna marka

Među potrošačima piva u dobi od 18. do 64. godine imamo 10% heavy potrošača, odnosno onih koji konzumiraju pivo barem 4-6 puta tjedno te ga vole popiti pivo u društvu prijatelja

Analizira: Violeta Perčić, Research Executive, Ipsos

Među potrošačima pive u dobi od 18. do 64. godine imamo 10% heavy potrošača, odnosno onih koji konzumiraju pivo barem 4-6 puta tjedno, pokazuju podaci BRANDpuls istraživanja prikupljeni u drugoj polovini 2023. Za gotovo dvije trećine heavy potrošača marka pive koju kupuju izuzetno je bitna. Heavy potrošači vole popiti pivo u društvu prijatelja, draže im je nego vino te bezalkoholnu pivu ne smatraju pivom. Radleri im nisu privlačna opcija. Gotovo trećina će ih u ugostiteljskom objektu popiti drugačiju marku pive nego kod kuće.

HEAVY POTROŠAČI

Ako pogledamo demografska obilježja, heavy potrošači piva su velikom većinom muškarci, te osobe u dobi od 30 do 59 godina. Srednjoškolskog su obrazovanja te većinom dolaze s područja Zagreba i okolice, ali iznad prosjeka i s područja Istre, Rijeke, Sjevernog hrvatskog primorja i Gorskog kotara. Iznad prosjeka dolaze iz kućanstava visokih ukupnih prihoda.

BRANDUSAGE

Osim općenitog praćenja kategorije piva, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda koristio je isti u posljednjih mjesec dana. Promatrano na heavy korisnicima piva, najveći broj korisnika u posljednjih mjesec dana ima brand Ožujsko, na drugom mjestu je Karlovačko, a na trećem Heineken.

CRAFT PIVO

Već deset godina, točnije od 2014., hrvatska pivska scena svjedoči pravoj ekspanziji craft piva. Tržište ‘craftica’ neprestano raste, nudeći sve bogatiji izbor domaćih i stranih brendova. Ovaj ‘pokret’ osvojio je srca Hrvata, a razlog leži u posebnoj filozofiji proizvodnje craft piva. Ona se temelji na pomnom odabiru kvalitetnih, prirodnih sastojaka i velikoj dozi kreativnosti u procesu proizvodnje.

Upravo zbog toga, ljubitelji piva mogu uživati u širokoj paleti stilova, od osvježavajućih Pale Alea, preko aromatičnih IPA, do robusnih Stouta. Analiza u nastavku će obuhvatiti potrošače koji radije posežu upravo za craft pivom, a ne običnim pivom proizvedenim na klasičan, industrijski način, te one koji smatraju da je craft pivo bogatijeg okusa i boljih sastojaka nego obično pivo.

ANALIZA POTROŠAČA

Dvadeset posto Hrvata u dobi od 18 do 64 godine radije bira craft pivo, nasuprot običnog piva dok 24% njih smatra da je craft pivo punijeg okusa i boljih sastojaka nego obično pivo. Objedinjenjem slaganja na ove dvije tvrdnje dobit ćemo potrošače koji radije piju craft piva te koji ih smatraju ukusnijima i kvalitetnijima što predstavlja 17% ciljne skupine na kojoj ćemo raditi daljnje analize.

Promotrimo li demografska obilježja, ovoj skupini češće od prosjeka pripadaju muškarci, odnosno njih gotovo 60%. Također, češće od prosjeka ih nalazimo među osobama u dobi od 20 do 49 godina; među visokoobrazovanim osobama; osobama koje su zaposlene na neodređeno vrijeme; osobama s visokim osobnim prihodima te onima koji dolaze iz urbanih dijelova zemlje, i to najčešće s područja Zagreba i okolice, te Istre i Kvarnera.

Nadalje, promatrana ciljna skupina konzumira kategoriju piva najčešće na tjednoj razini, preciznije jednom do šest puta tjedno i to njih 52%, a dvije trećine ih navodi kako im je izuzetno bitan brend piva koji kupuju.

PIJU U DRUŠTVU PRIJATELJA

Kako možemo vidjeti u grafičkom prikazu slaganja s tvrdnjama vezanim uz kategoriju piva, promatrana ciljna skupina u velikoj većini preferira pivo iz staklene boce, u odnosu na plastiku. U gotovo istom postotku se slaže kako pivo najviše voli piti u društvu prijatelja. Dvije trećine bezalkoholnu pivu ne smatram pivom, a više od 60% poseže za drugom markom pive kada pije u ugostiteljskom objektu.

Visoki postotak onih koji posežu za drugom markom pive u ugostiteljskom objektu može biti uzrokovan slabijom ponudom craft piva u ugostiteljskim objektima. Promatrani potrošači craft pive nisu samo pasivni promatrači. Dosta njih je aktivno i znatiželjno u raznim aspektima života.

Interes za sportom često nadilazi gledanje utakmica – mnogi se i sami aktivno njime bave, ali i prate domaća i međunarodna natjecanja. Osim sportskih terena, zanima ih i svijet znanosti, posebno teme vezane uz popularnu znanost, ali i povijesne teme koje su oblikovale današnjicu. U slobodno vrijeme vole ‘zasukati rukave’ bilo da se radi o popravcima u kući, ‘uradi sam’ projektima ili nečim vezano uz automobil i motor.


Vrijednosni rast najviše dolazi uslijed rasta vrijednosne prodaje segmenta ‘običnog’ piva, koje nosi 93,6% vrijednosne prodaje u 2023. godini na tržištu Hrvatske

Analizira: Filip Zobec, Customer Service Executive, NielsenIQ

Kategorija piva u ovoj analizi istraživačke agencije NielsenIQ uključuje samo maloprodaju (ugostiteljstvo, diskonteri, cash and carry i veleprodaja nisu uključeni). Uključena su alkoholna i bezalkoholna piva, lager piva, tamna piva i ostale vrste specijalnih piva (pšenično, bijelo itd.), alkoholna i bezalkoholna voćna piva (radleri) i voćno vino – cideri.

Na totalu 2023. godine, kategorija piva zabilježila je značajniji rast vrijednosne prodaje dok je količinska prodaja ostala gotovo na istoj razini kao i godinu prije.

Vrijednosni rast najviše dolazi uslijed rasta vrijednosne prodaje segmenta ‘običnog’ piva, koje nosi 93,6% vrijednosne prodaje u 2023. godini na tržištu Hrvatske. Radleri nose 3,7% vrijednosne prodaje kategorije dok cideri nose 2,7%.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, tradicionalni formati (trgovine mješovitom robom ispod 300 m2 prodajne površine) nose 53,3% ukupne vrijednosne prodaje kategorije, a moderni kanali (hipermarketi i supermarketi s prodajnom površinom iznad 300 m2) 40,0% dok convenience kanali (kiosci i trgovine na benzinskim postajama) nose 6,7% ukupne vrijednosne prodaje kategorije piva.

U ukupnoj 2023. godini vodeća tri proizvođača zastupala su 85,8% vrijednosne prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Carlsberg, Heineken i Zagrebačka pivovara


Izvrsno ljetno piće osvježavajućeg učinka, niskog alkoholnog sadržaja i raznolikosti okusa

Pivo se može konzumirati u raznim prilikama, od roštiljanja do sportskih događaja, što ga čini idealnim pratiteljem tijekom vrućih ljetnih dana. Kao i uvijek, ključno ga je konzumirati odgovorno i uživati u njemu kao dijelu uravnoteženog i zdravog načina života

Pivo je omiljeni napitak diljem svijeta, posebno tijekom ljetnih mjeseci kada vrućine traže osvježenje. Razloga zašto je pivo toliko popularno ljeti ima mnogo, a različite prilike za konzumaciju dodaju posebnu čar ovom ‘zlatnom’ piću.

Jedan od glavnih razloga zašto je pivo dobar napitak za ljetne vrućine je njegov osvježavajući efekt. Obično se poslužuje hladno, što pruža trenutnu ugodu i osvježenje, posebno kada je temperatura visoka. Lagani, osvježavajući okus piva, kao što su lageri ili pilsneri, idealni su za gašenje žeđi. Pivo ima relativno nizak alkoholni sadržaj u usporedbi s drugim alkoholnim pićima kao što su vino ili žestoka pića. To omogućuje lagano konzumiranje tijekom dužeg vremenskog razdoblja, bez osjećaja težine ili umora. Također, niži alkoholni sadržaj smanjuje rizik od dehidracije, što je važno tijekom vrućih dana.

Iako alkohol može pridonijeti dehidraciji, pivo se sastoji od velikog dijela vode, što može pomoći u održavanju hidracije. Međutim, važno je piti pivo umjereno i kombinirati ga s unosom obične vode kako bi se izbjegli negativni učinci alkohola. Pivo sadrži razne vitamine i minerale, uključujući vitamine B kompleksa, magnezij, kalij i fosfor. Osim toga, sadrži antioksidanse koji mogu imati pozitivne učinke na zdravlje. Naravno, pivo treba konzumirati umjereno kako bi se izbjegli negativni učinci prekomjernog unosa alkohola.

Prilike za konzumaciju

Pivo dolazi u mnogim stilovima i okusima, od svijetlih i laganih lagera do tamnih i bogatih stoutova. Ova raznolikost omogućuje da svatko pronađe pivo koje mu najviše odgovara, bez obzira na osobne preferencije. Posebno su popularni voćni i aromatizirani lageri tijekom ljeta, koji nude dodatnu svježinu i raznovrsnost.

Prilike za konzumaciju su mnogobrojne:

Roštiljanje i piknici: Pivo je savršeno za druženja na otvorenom, uz roštilj ili piknik. Njegov lagani okus dobro se slaže s raznim vrstama hrane, od mesa do povrća.

Plaža i bazeni: Na plaži ili uz bazen, hladno pivo je idealno za osvježenje dok uživate u suncu i vodi. Sportski događaji: Bilo da gledate utakmicu kod kuće s prijateljima ili uživo na stadionu, pivo je često izbor broj jedan za sportske navijače.

Ljetni festival i koncerti: Tijekom ljetnih festivala i koncerata, pivo je omiljeno piće zbog svoje lakoće i sposobnosti da se konzumira tijekom cijelog događaja.

Večernja druženja: Za opuštajuća večernja druženja s prijateljima ili obitelji, pivo je uvijek dobrodošlo kao piće koje potiče razgovor i smijeh.

1. PLANIRANJE I PRIPREMA
Prvo i najvažnije je planiranje. Odaberite datum koji odgovara većini vaših prijatelja i pripremite popis namirnica koje ćete trebati. Razmislite o preferencijama svojih gostiju kako biste osigurali da svi imaju što jesti – uključujući ljubitelje mesa, vegetarijance i vegane.

2. IZBOR MJESTA
Ako imate dvorište, to je idealno mjesto za roštiljanje. Alternativno, piknik prostor u parku može biti odlična opcija. Osigurajte dovoljno sjedećih mjesta i stolova za sve goste. Dodajte dekice i jastučiće za dodatnu udobnost.

3. PRIPREMA ROŠTILJA
Nabavite svježe meso, ribu, povrće i druge namirnice koje planirate peći na roštilju. Mariniranje mesa nekoliko sati prije roštiljanja može značajno poboljšati okus. Također, pripremite različite umake i priloge poput salata, krumpira ili pečenog povrća.

4. PIVA I PIĆA
Ništa ne ide bolje uz roštilj od hladne pive. Osigurajte raznovrstan izbor piva – od svijetlih lagera do tamnih aleova – kako bi svaki gost mogao pronaći nešto po svom ukusu. Ne zaboravite i na bezalkoholne opcije poput sokova, mineralne vode i bezalkoholnih piva za one koji ne piju alkohol.

5. ATMOSFERA I ZABAVA
Stvorite opuštajuću i ugodnu atmosferu s glazbom koja će odgovarati raspoloženju vašeg društva. Postavite svjetla ili svijeće kako biste osigurali da druženje može trajati i nakon zalaska sunca. Organizirajte zabavne aktivnosti kao što su društvene igre, pikado ili čak mali turnir u nogometu ili odbojci.

6. ZAJEDNIČKO KUHANJE
Pozovite prijatelje da vam se pridruže u kuhanju. Zajedničko pripremanje hrane može biti zabavno i omogućava svima da se uključe. Možete organizirati i malo natjecanje u pripremi najboljeg burgera ili najkreativnije povrtne ražnjiće.

7. SIGURNOST NA PRVOME MJESTU
Uvijek imajte na umu sigurnost. Pobrinite se da je roštilj stabilan i na sigurnom mjestu daleko od zapaljivih materijala. Držite pri ruci aparat za gašenje požara ili kantu s pijeskom za svaki slučaj.

8. ODRŽAVANJE ČISTOĆE
Postavite dovoljno kanti za smeće i reciklažu kako bi gosti mogli lako odlagati otpatke. Nakon završetka druženja, pospremite područje i očistite roštilj kako bi bio spreman za sljedeću upotrebu.

9. UŽIVANJE U TRENUTKU
Najvažnije je da se svi zabave i uživaju u trenutku. Ostavite brige po strani, opustite se i uživajte u društvu svojih prijatelja. Smijeh, razgovor i zajedničko uživanje u dobroj hrani i piću stvaraju uspomene koje će trajati cijeli život.