Pet friendly uredi: Kako prilagoditi radni prostor za kućne ljubimce

Prisutnost ljubimaca na radnim mjestima i u poslovnom svijetu više nije samo nevjerojatna ideja već realnost i to kod sve većeg broja tvrtki. Pozitivni primjeri iz prakse pokazuju da su kućni ljubimci sve poželjniji u poslovnom okruženju. Brojne su prednosti koje njihova prisutnost donosi – potiču osjećaj zajedništva, donose opušteniju atmosferu i potiču komunikaciju.

Već više od 15 godina, tvrtka Mars provodi pet friendly politiku i briga o kućnim ljubimcima je u samim temeljima njezine kulture. Povodom svjetskog Dana “povedite svog psa na posao”, koji se obilježava 21. lipnja, tvrtka Mars stavila je na raspolaganje tvrtkama, ustanovama i udrugama vodič i alat za stvaranje što kvalitetnijeg radnog okruženja u kojem su četveronožni prijatelji dobrodošli. U središtu dokumenta su jasne smjernice, konkretni prijedlozi i primjeri za što bolje upravljanje pet friendly uredom.

Upravo rezultati istraživanja tvrtke Mars i znanstvenog centra Waltham pokazuju da kućni ljubimci donose dobrobit za fizičko i mentalno zdravlje ljudi svih dobi te sprječavaju usamljenost i izolaciju. Osim toga, devet od deset vlasnika pasa koji su doveli svog psa na posao kažu da im njihova prisutnost poboljšava sreću, ublažava stres i tjeskobu te povećava osjećaj užitka dolaska na radno mjesto. 

U nastavku možete pročitati nekoliko savjeta na koji način tvrtke mogu stvoriti radno okruženje koje će biti sigurno, ugodno za kućne ljubimce ali i njihove vlasnike:

  1. Uključiti (i uvjeriti) upravu: ključna faza pokretanja programa pet friendly ureda je odobrenje uprave tvrtke. Potrebno je biti sposoban pokazati očekivane prednosti programa za organizaciju i zaposlenike.
  2. Formirati mali tim zadužen za izradu pet friendly politike: potrebno je osigurati da u radnom timu budu osobe – naklonjene i nenaklonjene prisutnosti ljubimaca na radnom mjestu – iz različitih dijelova organizacije kako bi se osigurala zastupljenost svih potreba.
  3. Uspostaviti pet friendly politiku: uspjeh programa ovisi o prihvaćanju jasnih smjernica o ponašanju i odgovornostima svih uključenih. Pet politika bi trebala uključivati:
    • Zahtjeve za ljubimce: životinje moraju biti uredno cijepljene, bez zaraznih bolesti ili parazita, čiste i dobro njegovane, naviknute na čistoću, poslušne, dobro socijalizirane i mikročipirane.
    • Odgovornosti vlasnika: vlasnici moraju biti 100% odgovorni za ponašanje, dobrobit, higijenu i sreću svojih ljubimaca tijekom boravka u uredu, osiguravajući da njihova prisutnost ne ometa udobnost ili sposobnost drugih zaposlenika da obavljaju svoj posao.
  4. Komunicirati program interno (i eksterno): interna komunikacija programa pet friendly ureda, od planiranja do implementacije, ključna je za uključivanje svih zaposlenika. To uključuje širenje logističkih aspekata, ali i informacija koje potiču entuzijazam. Kada praksa bude uhodana, može se razmotriti mogućnost razvoja vanjskog komunikacijskog plana za podršku vidljivosti projekta izvan tvrtke.

„U Marsu se trudimo stvoriti ‘Bolji svijet za ljubimce’: naši četveronožni prijatelji obogaćuju naše živote i naša je odgovornost prilagoditi prostore u kojima živimo njihovim potrebama,” izjavila je Vanja Vagić, voditeljica korporativnih komunikacija tvrtke Mars za UBBAI regiju te je dodala: „To uključuje i radna mjesta. Dokazano je da prisutnost ljubimaca u uredu donosi konkretne prednosti za tvrtke i zaposlenike. Kroz ove smjernice želimo podijeliti stručnost koju smo razvili tijekom godina, usmjeravajući se na postizanje visokih standarda za pet friendly urede, osiguravajući da svi mogu sigurno i odgovorno uživati u prisutnosti svojih četveronožnih prijatelja“.