Istraživanje* tvrtke Mars i brenda žvakaćih guma Orbit o svakodnevnim životnim mikrostresovima je otkrilo da čak 3/4 ispitanika svakodnevno doživljava stresove. Vođen ovim podacima, brend Orbit odlučan je pomoći mladim generacijama kako bi otkrili zabavne i inovativne načine za učinkovito suočavanje s mikrostresovima. S obzirom na to da je „vrijeme za sebe” vrlo ili izuzetno važno za čak 78% ispitanika generacije Z i milenijalaca, Orbit je prepoznao problem i predstavio kampanju Chewtopia koja nas podsjeća na važnost izdvajanja trenutaka za sebe tijekom kaotičnog dana.
Mikrostresovi su sitni, stresni trenuci koji se događaju svakog dana i oduzimaju vrijeme, energiju i entuzijazam, a s ovim pojmom je upoznato čak 50% ispitanika. Najčešći mikrostresovi povezani su s obvezama (preopterećenost, odlaganje obveza i zadataka, rokovi), manjim svađama s prijateljima i obitelji te prometnim gužvama otkrilo je istraživanje tvrtke Mars.
Bilo da su to loše vijesti, preopterećenost ili prometne gužve, istraživanje pokazuje da su milenijalci i generacija Z pod većim stresom nego prethodne generacije u istoj dobi. Kao predvodnici u stvaranju novih trendova i preispitivanju ustaljenog poretka, milenijalci i pripadnici generacije Z nisu se suzdržavali u dijeljenju onoga što im stvara stres svakodnevnom životu i kako se s tim nose.
Istraživanje otkriva da ispitanici prevladavaju mikrostresove tako što se izoliraju od ljudi koji im uzrokuju stres (42%) i odlaze u šetnje na otvorenom (45%). Drugi otkrivaju da se sa mikrostresovima nose tako što slušaju podcast (16%), trče (17%), žvaču žvakaće gume (14%), meditiraju (18%) ili odlaze na masažu (10%). S druge strane milenijalce više smiruju gledanjem TV-a, dok predstavnici generacije Z stres prevladava odlaskom u teretanu.
Generacija Z i milenijalci „vrijeme za sebe” smatraju izuzetno ili vrlo važnim jer im ti trenuci služe za opuštanje (56%), za uživanje u stvarima koje vole (52%), daju im privatnost (44%) i pomažu im da se fokusiraju na sebe (49%).
„Mikrostresovi koje uzrokuju propuštanje autobusa, loš Wi-Fi ili beskrajna lista obveza se mogu manifestirati na različite načine, a svaka osoba njima upravlja drugačije. S obzirom na ove mikrostresove koji opterećuju mlade ljude, mnogi smatraju da je „vrijeme za sebe” jedno od sredstava kako njima upravljati. Chewtopia je namijenjena onima kojima je potreban trenutak mira i opuštanja, pružajući smjernice mladima da se ponovo usredotoče”, izjavila je Vanja Vagić, voditeljica korporativnih komunikacija tvrtke Mars za UBBAI regiju.
Iako je pojam mikrostresa poznatiji generaciji Z nego milenijalcima, obje generacije mladih ljudi pronalaze kreativne načine za suočavanje s njima. Time što „vrijeme za sebe” čine svakodnevnim prioritetom, mlađe generacije svima nam mogu biti primjer kako se učinkovito nositi sa stresom.
*Napomena: Anketu je provela tvrtka Mars i brend Orbit u suradnji s tvrtkom Deep Dive Research and Consulting i obuhvatila je 500 ispitanika (pripadnici generacije Z i milenijalci u Hrvatskoj). Svi podaci iz teksta potječu iz navedenog istraživanja.