Delikatesni namazi i paštete: Potrošači vjeruju poznatim i provjerenim proizvođačima

Skoro dvije trećine heavy usera kategorije preferira kupovati paštete poznatih proizvođača jer nisu sigurni što sve može biti smiješano u ostalim paštetama, a njih 38% pazi i na kvalitetu mesa koje se koristi u proizvodu

Analizira: Tanja Gospodnetić, Research Executive, Ipsos

Kategoriju pašteta barem ponekad konzumira 73% građana Hrvatske u dobi od 16. do 64. godine što u procjeni populacije ispada otprilike 1.745.758 potrošača – pokazali su to podaci prikupljeni u drugoj polovini 2023. putem BRANDpuls istraživanja agencije Ipsos.

Daljnjom segmentacijom potrošača dolazimo do 16% heavy usera koji konzumiraju paštete barem dva do tri puta tjedno, 36% medium usera koji ih konzumiraju 2-3 puta mjesečno te 22% light usera koji konzumiraju paštete jednom mjesečno i rjeđe. Polovici korisnika prilikom kupovine pašteta marka je izuzetno bitna.

DEMOGRAFSKA OBILJEŽJA

Po svojim demografskim obilježjima prosječan heavy user promatrane kategorije je nešto češće muškarac. Ove potrošače iznad prosjeka populacije nalazimo među osobama u dobi od 40. do 64. godine. Češće žive u Slavoniji te Lici i Banovini. Pogledamo li obrazovanje i radni status, nema većih odstupanja od prosjeka te je u postotku najviše njih završilo srednju školu i zaposleni su. Češće od prosjeka dolaze iz kućanstava nižih ukupnih prihoda prema srednjima.

STAVOVI O KATEGORIJI

Skoro dvije trećine heavy usera kategorije preferira kupovati paštete poznatih proizvođača jer nisu sigurni što sve može biti smiješano u ostalim paštetama, a njih 38% pazi i na kvalitetu mesa koje se koristi u proizvodu. Još 45% njih se slaže da jedu mesne paštete češće nego bezmesne namaze.

KLJUČNI BRENDOVI

Osim općenitog praćenja kategorije paštete, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage) – marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda konzumirao je isti u posljednjih mjesec dana. Među heavy korisnicima kategorije prvi brend je Gavrilović sa 65% korisnika u zadnjih mjesec dana. Na drugom mjestu je Argeta s 54% korisnika, a na trećem Podravka s 41% korisnika.