‘Snagom timskog rada, istraživanja i inovacija postižemo uspjehe na tržištu’

Silvija Pajalić Nenadović i Danijela Papa

Kontinuirano praćenje tržišnih trendova i potreba potrošača ključni su za uspješan razvoj inovativnih proizvoda koji će zadovoljiti visoke standarde kvalitete i sigurnosti koje PIK garantira. Jedan takav projekt nedavno je lansirana PIK Natur linija mesnih proizvoda koju predstavljaju Silvija Pajalić Nenadović, voditeljica projekata za razvoj novih proizvoda za kategoriju trajnih mesnih proizvoda, i Danijela Papa, voditeljica robne marke u tvrtki PIK Vrbovec.

Silvija Pajalić Nenadović završila je Prehrambeno biotehnološki fakultet u Zagrebu, stekavši zvanje diplomiranog inženjera prehrambene tehnologije. Ovaj studij omogućio joj je stjecanje temeljnih znanja iz područja prehrambene tehnologije, inženjerstva i sigurnosti hrane koja su bila potrebna za razumijevanje složenih procesa u prehrambenoj industriji, posebno mesnoj industriji i primjenu najnovijih tehnologija u proizvodnji hrane.

„Dolazak u PIK Vrbovec 2005. predstavljao je početak moga profesionalnog putovanja. Kroz godine rada u kompaniji, napredovala sam kroz različite pozicije u nekoliko segmenata proizvodnje mesnih prerađevina. Od 2013. godine sam na poziciji voditeljice projekata za razvoj novih proizvoda za kategoriju trajnih mesnih proizvoda. U ovoj ulozi fokusirana sam na razvoj novih proizvoda, inovacije, istraživanje tržišta i implementaciju novih tehnologija kako bih osigurala da naši proizvodi odgovaraju potrebama modernih potrošača i zadovoljavaju najviše standarde kvalitete i sigurnosti hrane.“

Danijela Papa pohađala je Ekonomski fakultet u Rijeci, gdje se specijalizirala na smjeru Ekonomika i poduzetništvo. Tijekom studija, aktivno je tražila prilike za praktično iskustvo kako bi proširila svoje znanje i stekla vještine potrebne za buduću karijeru.

„Upravo iz toga razloga započela sam raditi promocije i degustacije za PIK Vrbovec, što za mene nije bio samo običan studentski posao, već početak profesionalnog putovanja. Nakon završenog fakulteta, moje prvo radno iskustvo započelo je u PIK-u, gdje sam se 2006. zaposlila kao pripravnica u Marketingu te napredovala do sadašnje pozicije voditeljice robne marke. Kroz godine rada u marketingu imala sam priliku detaljno se upoznati s različitim aspektima marketinga i promocije proizvoda, od direktne interakcije s kupcima do organizacije i provedbe promotivnih aktivnosti.“

OD IDEJE DO GOTOVOG PROIZVODA

Silvijina uloga voditeljice projekata za razvoj novih proizvoda za kategoriju trajnih mesnih proizvoda u PIK Vrbovcu obuhvaća širok spektar odgovornosti i izazova. Svakodnevni zadaci obuhvaćaju planiranje, vođenje i koordinaciju svih aktivnosti vezanih uz razvoj novih mesnih proizvoda. To uključuje sve faze, od inicijalne ideje do validacije prvih proizvodnji finalnog proizvoda na tržištu te praćenje napretka projekta i ostvarivanje postavljenih ciljeva.

„Uz ove ključne zadatke, moje dodatne aktivnosti usmjerene su na istraživanje tehnoloških noviteta, što obuhvaća istraživanje novih konceptualnih rješenja za mesne proizvode, kao i novih tehnologija i procesnih inovacija koje mogu unaprijediti našu proizvodnju. Kontinuirano praćenje tržišnih trendova i potreba potrošača ključni su za uspješan razvoj inovativnih proizvoda koji će zadovoljiti visoke standarde kvalitete i sigurnosti koje PIK garantira. Jedan od najznačajnijih projekata na kojem sam radila bio je projekt Clean label koji je trajao više od tri godine i rezultirao kreiranjem PIK Natur linije mesnih proizvoda. U ovom projektu, zajedno s kolegama Ivanom Magerleom, koji je vodio razvoj polutrajnih kobasica, i Katarinom Medak Čukelj, voditeljicom projekata za razvoj šunki, bila sam odgovorna za razvoj trajne kobasice. Krovnu koordinaciju razvojnog dijela projekta vodila je direktorica službe razvoja Ines Bertinovec, što je omogućilo uspješno izvještavanje Uprave i osiguravanje neometanog tijeka projekta.“

IZAZOVAN I INSPIRATIVAN PROJEKT

Silvija ističe kako su prethodno istraživanje tržišnih trendova na tržištima Europske unije i na regionalnom tržištu, kao i temeljita analiza dostupne literature i konzultacije s ekspertima iz područja kemije i mikrobiologije, bili ključni koraci u pripremi za ovaj projekt.

„Sudjelovanje multidisciplinarnog tima koji je uključivao stručnjake iz područja marketinga, prehrambenog inženjerstva, nutricionizma, kemijskog i mikrobiološkog inženjerstva, kolege iz PIK-a, te iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, partnera na projektu, osiguralo je sveobuhvatan pristup i raznolike perspektive u razvoju PIK Natur linije mesnih proizvoda. Projekt Clean label prvi je ovakve vrste za PIK i stekli smo neprocjenjivo iskustvo rada na projektu koji je sufinanciran iz fondova EU.

Uz ponos koji osjećamo za uspješan razvoj PIK Natur linije koju čine četiri različite mesne prerađevine: šunka, mortadela, parizer i trajna kobasica u obliku narezaka bez dodanih nitrita i fosfata s redukcijom soli u iznosu od 25% u odnosu na slične proizvode na tržištu, iskustvo koje smo stekli radom na ovakvom opsežnom projektu je zaista neprocjenjivo“, ističe Silvija te dodaje kako rad na ovom projektu nije bio samo izazovan, već i vrlo inspirativan, jer su uspjeli kreirati proizvode koji su odgovorili na sve veće zahtjeve potrošača za zdravijom prehranom, uz zadržavanje visokih standarda kvalitete koje tvrtka PIK Vrbovec jamči. „Ovaj projekt je istinski pokazao snagu timskog rada, istraživanja i inovacija u postizanju uspjeha na tržištu“, zaključuje Silvija.

POSVEĆENOST KVALITETI SASTOJAKA

Danijela je na poziciji voditeljice robne marke zadužena za PIK Natur liniju mesnih prerađevina i kategoriju svježeg mesa.

„Moji glavni zadaci uključuju sudjelovanje u razvoju proizvoda, razvoju i implementaciji strategije brenda, istraživanje tržišta, planiranje i provođenje marketinških kampanja te praćenje i evaluaciju rezultata marketinških aktivnosti. Također, surađujem s različitim timovima i upravljam budžetom. PIK Natur linija proizvoda nastala je kao odgovor PIK Vrbovca na promjene u prehrambenim trendovima potrošača i rezultat je naše posvećenosti kvaliteti i pažljivom odabiru sastojaka. Ova inovativna linija mesnih proizvoda ne sadrži dodane nitrite i fosfate.

Cijeli proces razvoja provodio se prema strogo definiranim pravilima i koracima, s ciljem da osiguramo vrhunski okus, izgled i pakiranje naših proizvoda. Osim što ne sadrži nitrite i fosfate, PIK Natur linija ne sadrži ni pojačivače arome, umjetna bojila, soju ni gluten. Pakiranja su atraktivna i praktična, od 80 do 150 grama i uklapaju se u svaki lifestyle.

Bilo da trebate ukusan obrok nakon treninga, ideju za doručak ili se okupljate za stolom na nekom slavlju, naši clean label proizvodi zadovoljit će sve prohtjeve. U mojoj dosadašnjoj karijeri, projekt razvoja PIK Natur linije proizvoda bio je najduži i najizazovniji među mnogim lansiranjima novih proizvoda. Zbog specifičnosti procesa proizvodnje i zamjene određenih sastojaka, bio je uključen veliki broj ljudi iz različitih službi. Tim je uključivao službe razvoja, proizvodnje, kontrole kvalitete, marketinga, prodaje i nabave.“

BLISKA SURADNJA S POTROŠAČIMA

S marketinške strane, otkriva Danijela, godinu dana su istraživanjem tržišta dobivali odgovore na pitanja od strane potrošača. „Fokusirali smo se na pakiranje i dizajn proizvoda, komunikaciju i poruku koju želimo prenijeti krajnjem potrošaču, a čak je i sam naziv linije potvrđen od strane potrošača. Bilo je izuzetno zanimljivo vidjeti koliko su ljudi upoznati s pojmovima poput nitrita i fosfata te zašto su naši proizvodi bez tih aditiva odličan izbor za njih.

Potrošači podržavaju svaku našu inovaciju i konstantno očekuju nešto novo od nas. Svi članovi tima zajednički doprinose uspjehu projekta kroz međusobnu suradnju, razmjenu znanja i koordinaciju svojih aktivnosti kako bi osigurali da krajnji proizvod – u ovom slučaju cijela nova linija PIK Natur – bude visokokvalitetan, siguran i prihvaćen od strane potrošača. Gledajući šire na posao kojim se bavimo, suočavamo se s izazovima promjene potrošačkih navika koja se ubrzala unazad nekoliko godina.

Potrošači su postali educiraniji, počeli su čitati deklaracije i žele ‘više’ od proizvoda – žele se hraniti zdravije jer imaju sve manje vremena za pripremu tradicionalnih obroka koji iziskuju puno vremena. Zbog toga stalno radimo na inovacijama i prilagođavanju komunikacije s potrošačima kako bismo uspješno odgovarali na njihova očekivanja i potrebe“, napominje Danijela.

UKORAK S TRENDOVIMA

PIK Vrbovec nastavlja raditi na inovacijama i razvoju proizvoda koji će biti rješenje za potrošače, omogućujući im da skrate vrijeme pripreme, a zauzvrat dobiju visokokvalitetan obrok uz PIK proizvode. Znatiželjnost i strast prema proizvodu, otkriva Danijela, čine svaki dan zanimljivim jer se preferencije potrošača sve brže mijenjaju. Zbog toga stalno moraju biti ukorak s trendovima kako bi lansirali proizvode koji će zadovoljiti sve potrebe potrošača.

Kada je o slobodnom vremenu riječ, Danijela ga najradije posvećuje obitelji. „Vožnja biciklom i šetnje prirodom pružaju mi idealnu priliku za kvalitetno druženje s dvoje djece i suprugom. Osim što uživamo u zajedničkim trenucima, ove aktivnosti mi pomažu da napunim baterije i opustim se od svakodnevnih obaveza.“ I Silvija puni baterije s najdražima: „Obitelj mi je velika podrška u svim aspektima života i svoje slobodno vrijeme provodim u krugu obitelji i bliskih prijatelja.“